دانستنی ها

5 ابر غذای ارزان که برای کاهش وزن و جلوگیری از طاسی کلیدی هستند

بعد- نتیجه یک مطالعه انجام شده در کره جنوبی نشان داد که مصرف روزانه کیمچی می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. مطالعه ای بر روی 115726 نفر نشان داد که خوردن روزانه تا سه وعده غذای کره ای که از سبزیجات تخمیر شده تهیه شده است ممکن است خطر چاقی را در مردان کاهش دهد. شواهد فزاینده ای از فواید غذاهای تخمیر شده مانند ماست، کفیر، کلم ترش و کیمچی وجود دارد.

به گزارش سان؛ این غذاها فرآیند تخمیر را طی کرده اند که باعث رشد پروبیوتیک هایی می شود که می توانند از سلامت شما حمایت کنند. روده شما حاوی اکوسیستم خاص خود است که از هزاران نوع مختلف میکروارگانیسم از جمله باکتری ها، ویروس ها، مخمرها و قارچ ها تشکیل شده است. فشار زیادی روی سلامت روده در حال حاضر وجود دارد و یکی یکی از راه‌های مراقبت از روده تشویق اکوسیستم روده یا بیوم است که تا حد امکان متنوع باشد. خوردن غذاهای تخمیر شده می تواند به افزایش تنوع میکروبیوتا در روده شما کمک کند و اگر به روده خود توجه کنیم، این پتانسیل اثرات مثبت دیگری بر بدن دارد.

با توجه به آنچه گفته شد، کدام غذاها می توانند کمک کنند:

1- کیمچی بهترین غذا برای کاهش وزن و جلوگیری از ریزش مو است

کیمچی یک غذای تخمیری سنتی کره ای با طعم تند و ترش است که اغلب به عنوان همراه غذا مصرف می شود. ترکیبات غذا ممکن است متفاوت باشد، اما کیمچی معمولاً با نمک زدن و تخمیر کلم، تربچه یا خیار تهیه می‌شود و شامل مواد دیگری مانند سیر و پیاز نیز می‌شود. از آنجایی که کیمچی یک غذای تخمیر شده است، باکتری های خوب را به روده شما اضافه می کند. کیمچی حاوی ویتامین های مهمی مانند ویتامین A و ویتامین C و همچنین فیبر است که برای تشکیل باکتری های خوب مفید است. کیمچی علاوه بر فوایدی که برای روده و کاهش وزن دارد، موهای شما را ضخیم می کند و حتی طاسی را معکوس می کند. نتایج یک مطالعه کوچک در سال 2019، مردانی را در مراحل اولیه ریزش مو که دو بار در روز کیمچی مصرف می‌کردند، بررسی کرد. پس از معاینه یک ماهه، میانگین تعداد مو در هر سانتی متر مربع از 85 تار به 90 تار و پس از چهار ماه به 92 تار افزایش یافت.

2- کلم ترش یا کلم ترش، برای هضم بهتر است

کلم ترش یک کلم تخمیر شده است. این ماده غذایی برای اولین بار بیش از دو هزار سال پیش در چین تولید شد. مانند کیمچی، کلم ترش حاوی ویتامین های A و C و همچنین پروبیوتیک هایی است که از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کنند.

مطالعات بالینی نشان داده است که کلم ترش ممکن است به بهبود علائم در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک کند. مطالعات دیگر شواهدی پیدا کرده اند که پروبیوتیک های موجود در غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش نقش بالقوه ای در پیشگیری و درمان سرطان سینه دارند. هم کیمچی و هم کلم ترش غذاهای ضد التهابی قوی هستند و مطالعات انسانی نشان می دهد که مصرف منظم آن فواید زیادی برای سلامتی دارد. کاهش کلسترول، چربی بدن و قند خون، پیشگیری از سرطان های مختلف به ویژه سرطان روده بزرگ و سینه، پیشگیری از بیماری های قلبی و تنگی عروق و بهبود سلامت سیستم ایمنی و متابولیک از جمله این موارد است. کلم ترش را می توان تنها با سه ماده در خانه درست کرد: کلم، آب، نمک و یک شیشه. سپس می توانید کلم ترش را به ساندویچ ژامبون اضافه کنید یا آن را در سالاد بریزید.

3- کفیر برای پوست بهترین است

این نوشیدنی تخمیری است که از شیر و دانه های کفیر تهیه می شود، از نظر ظاهر و طعم شبیه به ماست صاف، اما نرم تر است. این ماده در اکثر یخچال های بدون لبنیات در سوپرمارکت های سرتاسر جهان به یک ماده اصلی تبدیل شده است، اما در ماست نیز استفاده می شود. کافر یکی این یک نوع غذای تخمیری است که به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است و پیوندهای قوی با سلامت روده و بهبود هضم دارد. نتایج تحقیقات نشان داده است که نوشیدن کفیر می تواند سلامت پوست را با تقویت سد پوستی بهبود بخشد، از جمله یک مطالعه که نشان می دهد مواد تشکیل دهنده خانگی باعث بهبود درماتیت آتوپیک (اگزما) می شود. بنابراین، کفیر ممکن است انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن پوستی باشد، زیرا یک سد پوستی آسیب‌دیده می‌تواند شرایط پوستی و آلرژی‌ها را بدتر کند. در همین حال، سطوح بالای کلسیم موجود در کفیر بر پایه شیر ممکن است از سلامت استخوان ها حمایت کرده و خطر پوکی استخوان را کاهش دهد.

3-ناتو و تمپه برای استخوان ها بهترین هستند

ناتو یک غذای سنتی ژاپنی است که از دانه های تخمیر شده سویا تهیه می شود و معمولاً برای صبحانه یا میان وعده مصرف می شود. از آنجایی که طعم دانه های سویا کاملا ملایم است، طعم ناتو بسته به ادویه ای که می خواهید استفاده کنید ممکن است متفاوت باشد. ناتو در هنگام سرو بوی تند و ظاهری چسبناک دارد. ناتو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف و همچنین فیبر رژیمی است که به این معنی است که برای هضم غذا و یبوست مفید است. ناتو سرشار از مواد مغذی به ویژه کلسیم، ویتامین K، آهن و پتاسیم است. عناصری که برای کاهش فشار خون، بهبود عملکرد کلیه و قلب، تراکم استخوان و ایمنی بسیار عالی هستند. فیبر همچنین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ و بیماری قلبی مفید است و ممکن است به کنترل وزن کمک کند. پس از مطالعه بیشتر زنان میانسال، محققان ژاپنی به زنان یائسه توصیه کردند که ناتو بخورند. زیرا با کاهش تحلیل استخوان همراه بوده است.

تمپه نیز از دانه های تخمیر شده سویا تهیه می شود. منشا آن از پخت و پز اندونزیایی است و شبیه توفو است و اغلب به عنوان جایگزینی غنی از پروتئین برای گوشت استفاده می شود. تمپه مانند ناتو سرشار از فیبر است و ممکن است به بهبود سلامت روده و سطح کلسترول کمک کند.

5- ماست برای سلامت روان مفید است

بسیاری از مردم از ماست شیر ​​تخمیر شده به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لذت می برند، اما می تواند برای سلامت روان نیز مفید باشد. نتایج تحقیقات نشان داده است که انواع خاصی از باکتری‌های موجود در ماست می‌توانند خلق و خو و علائم اضطراب و افسردگی را بهبود بخشند.

غذاهای پروبیوتیکی که نشان داده شده است برای سلامت روان مفید هستند، سایکوبیوتیک نامیده می شوند. منابع طبیعی و کاملاً تحقیق شده روان‌بیوتیک‌ها عبارتند از: ماست یونانی، کفیر، کیمچی و تمپه. انواع مختلفی از باکتری های خوب وجود دارد که نشان داده شده است که بر خلق و خوی ما از طریق مسیرهایی در سیستم ایمنی ما تأثیر می گذارند. این سیگنالینگ میکروبیوتای روده-مغز نامیده می شود، که اصطلاحی است که به نحوه ارتباط باکتری های روده با مغز ما برای ایجاد تغییرات فیزیکی اشاره دارد. این حوزه تحقیقاتی بسیار جدید است، بنابراین هنوز مدتی باقی مانده است تا بتوانیم انواع خاصی از باکتری ها را برای درمان بیماری های روانی تجویز کنیم.

***بیشتر مواد مورد نظر در بازار مواد غذایی بهجت آباد تهران به فروش می رسد و به سراسر ایران و همچنین به رستوران ها و سفارتخانه های کشورهای آسیایی خریدار این محصولات ارسال می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا