ارتباط تنگاتنگی بین کمبود برخی ویتامین ها و بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی، کرونا و آنفولانزا وجود دارد. زیرا ویتامین ها نقش مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن دارند و کمبود آنها می تواند بدن را در برابر عفونت های ویروسی آسیب پذیرتر کند.

به گزارش همشهری آنلاین، کمبود ویتامین ها به ویژه D، C، A، E، B6 و مواد معدنی مانند روی یا روی می تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی و افزایش احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی شود. برای جلوگیری از این مشکلات توصیه می شود افراد از یک رژیم غذایی متعادل حاوی منابع کافی از این ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنند یا در صورت لزوم از مکمل های غذایی استفاده کنند. البته زیر نظر پزشک

دکتر متخصص بیماری های عفونی آمیتیس رمضانی می گوید: ارتباط بیماری های عفونی با تغذیه، کمبود برخی ویتامین ها و سیستم ایمنی فرد ثابت شده است. اگر ویتامین های مهم در بدن ما تامین نشود، بیشتر در معرض بیماری های عفونی قرار می گیریم و به انواع شدیدتر بیماری ها، به ویژه عفونت های ویروسی مبتلا می شویم. این امر به ویژه برای کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند صادق است.

در این مقاله با هم ویتامین های مورد نیاز بدن را بررسی می کنیم که در صورت تامین نشدن آنها ممکن است باعث ابتلای افراد به خصوص کودکان به بیماری های ویروسی شود. دکتر رمضانی در مورد اهمیت ویتامین ها توضیحات لازم را می دهد.

ویتامین D: هیچ کودکی نباید از ویتامین ها به خصوص ویتامین ها محروم شود دی کمبود ویتامین دارند دی هم رشد کودک را مختل می کند و هم او را در معرض انواع شدید بیماری های عفونی قرار می دهد. بنابراین کودکان باید با توجه به سن و وزن خود ویتامین مصرف کنند. دی البته مقدار مصرف باید توسط پزشک تجویز شود.

ویتامین C: وی با بیان اینکه مصرف ویتامین C به صورت قرص یا با مصرف مرکبات برای کودکان خوب است، می گوید: با توجه به اینکه به سمت فصل سرما پیش می رویم، کودکان باید ویتامین C را حداقل به صورت قرص یا قرص آب پز مصرف کنند. یک بار در هفته مرکبات به خصوص پرتقال سرشار از ویتامین C هستند. سبزیجات و همچنین میوه ها حاوی برخی ویتامین ها هستند و ممکن است به کاهش یا پیشگیری از شدت بیماری های ویروسی در کودکان کمک کنند.

ویتامین B6: در تولید گلبول های سفید خون که نقش اساسی در دفاع از بدن دارند، مهم است. کمبود این ویتامین می تواند عملکرد سیستم ایمنی را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری های ویروسی را افزایش دهد.

ویتامین A: ویتامین A نیز برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی ضروری است. کمبود آن می تواند مقاومت بدن در برابر عفونت های ویروسی را کاهش دهد و باعث شود بدن نتواند به طور موثر با بیماری ها مبارزه کند.

ویتامین E: این ویتامین یک آنتی اکسیدان مهم است که به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. کمبود ویتامین E می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و خطر ابتلا به عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را افزایش دهد.

روی: اگرچه روی یا روی یک ویتامین نیست، یکی این ماده معدنی بسیار مهم برای تقویت سیستم ایمنی است. کمبود روی می تواند بدن را در برابر عفونت های ویروسی ضعیف کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما