به گزارش همشهری آنلاین، در این مقاله به پنج ترکیب غذایی موثر اشاره شده است که می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند.

ترکیب غلات کامل با پروتئین های بدون چربی: غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه ای یا جو دوسر کربوهیدرات های پیچیده ای را فراهم می کنند که به آرامی هضم می شوند و به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کنند. این ترکیب با پروتئین های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون یا لوبیا، سیری را تقویت می کند و به حفظ سطح انرژی پایدار کمک می کند. زیرا حاوی ترکیب متعادلی از درشت مغذی ها، پروتئین و فیبر است که می تواند به کنترل قند خون کمک کند.

سبزیجات غیر نشاسته ای و چربی های سالم: سبزیجات غیر نشاسته ای مانند اسفناج، کلم پیچ و فلفل، کالری و کربوهیدرات کمی دارند و برای کنترل قند خون عالی هستند. افزودن چربی‌های سالم از منابعی مانند آووکادو یا روغن زیتون می‌تواند جذب مواد مغذی را بهبود بخشد و یک وعده غذایی سیرکننده را فراهم کند.

آجیل و انواع توت ها: ترکیب آجیل و انواع توت ها می تواند ترکیبی سالم برای مدیریت بهتر انسولین ایجاد کند. این به این دلیل است که آجیل سرشار از چربی های سالم، پروتئین و فیبر است، در حالی که انواع توت ها قند کمی دارند و آنتی اکسیدان بالایی دارند. این ترکیب هضم را کند می کند و بدون ایجاد جهش در قند خون، آزاد شدن انرژی پایدار را تضمین می کند.

حبوبات و محصولات غلات کامل: حبوبات مانند عدس، نخود و لوبیا سیاه سرشار از فیبر و پروتئین هستند که می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. هنگامی که این حبوبات با غلات کامل ترکیب می شوند، منبع کاملی از پروتئین هستند و محتوای کربوهیدرات را متعادل می کنند.

دارچین و بلغور جو دوسر: این نوع سمولینا منبع خوبی از فیبر محلول است که می تواند به کاهش سرعت جذب کربوهیدرات ها کمک کند. نشان داده شده است که دارچین حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. بنابراین، ترکیب بلغور جو دوسر و دارچین به ویژه برای کنترل قند خون مفید است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما