به گزارش پی ام آپ، مرکز امور حقوقی بین‌الملل دستیار حقوقی رئیس‌جمهور از اجرای رأی شماره ۶۰۴ دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا (پرونده الف-۱۵) و پرداخت ۴۳ میلیون دلار جریمه نقدی خبر داد. به حساب جمهوری اسلامی ایران نزد بانک هلند در لاهه.

در بخشی از اطلاعیه مرکز امور حقوقی بین‌الملل آمده است: در پرونده A-15 مبنی بر نقض تعهدات دولت آمریکا مبنی بر ترتیب انتقال اقلام غیرنظامی ایرانی بر اساس اعلامیه الجزایر، دادگاه داوری دعاوی ایران و آمریکا صادر کرد. تصمیم شماره 604 به نفع ایران و دولت آمریکا را موظف به پرداخت خسارات وارده به دولت جمهوری اسلامی ایران کرد.

در جای دیگر این بیانیه آمده است: پس از پیگیری های مکرر و پیگیر مرکز امور حقوقی بین الملل دستیار حقوقی رئیس جمهور برای تحقق حقوق ایران بر اساس مصوبه صادره، مبلغ 43 میلیون دلار آمریکا دولت برای سرمایه حکم و بهره آن تا زمان اجرای آن. رای به حساب جمهوری اسلامی ایران در بانک هلند در لاهه واریز شد.

در سال جاری، ایالات متحده به شکست هایی در زمینه حقوق بین الملل علیه ایران اشاره کرده است که مهمترین آن محکومیت ایالات متحده در دیوان بین المللی دادگستری در مورد برخی از اموال ایران بود.

منبع: ایسنا


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *