روز چهارشنبه به وقت محلی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگوی تلفنی داشت و از بسته کمک نظامی جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن (رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا) امروز با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت وگو کرد و حمایت آمریکا از اوکراین را در دفاع از این کشور در برابر تجاوزات روسیه به این کشور اعلام کرد. بحث کنید کند

به گفته کاخ سفید، بایدن با زلنسکی درباره تلاش‌هایش برای افزایش کمک‌های امنیتی به اوکراین در باقی‌مانده دوره ریاست‌جمهوری خود صحبت کرده است.

کاخ سفید اعلام کرد بایدن یک بسته کمک امنیتی ۴۲۵ میلیون دلاری برای اوکراین را اعلام کرد که شامل قابلیت‌های دفاع هوایی اضافی، مهمات هوا به سطح، خودروهای زرهی و مهمات حیاتی برای رفع نیازهای فوری اوکراین است.

به گفته کاخ سفید، ایالات متحده در ماه های آینده کمک های نظامی بیشتری به اوکراین ارائه خواهد کرد که شامل صدها رهگیر پدافند هوایی، ده ها سامانه دفاع هوایی تاکتیکی، مقادیر قابل توجهی مهمات، صدها نفربر زرهی و خودروهای جنگی می شود.

کاخ سفید همچنین گفت که زلنسکی برنامه‌های خود برای جنگ با روسیه را برای بایدن تشریح کرده است و دو رئیس‌جمهور با تیم‌های خود در مورد گام‌های بعدی رایزنی خواهند کرد.

به گفته کاخ سفید، روسای جمهور ایالات متحده و اوکراین متعهد شده اند که برنامه ریزی کمک های امنیتی را با شرکای بین المللی افزایش دهند تا اطمینان حاصل شود که کیف تجهیزات مورد نیاز خود در این جنگ را در اختیار دارد.

به گفته کاخ سفید، بایدن میزبان نشست مجازی سران گروه تماس دفاعی اوکراین در نوامبر 2024 خواهد بود که در آنجا با شرکای بین المللی برای کمک بیشتر به اوکراین هماهنگی بیشتری خواهد داشت.

پیش از این سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود: «رئیس جمهور جو بایدن در روزهای 17 و 18 اکتبر (26 و 27) رأی خواهد داد. مهر) به آلمان سفر خواهد کرد و با رهبران این کشور دیدار خواهد کرد تا پیوند نزدیک بین آمریکا و آلمان به عنوان متحدان و دوستان را تقویت کند و اولویت های ژئوپلیتیکی از جمله دفاع از اوکراین در برابر تجاوزات و حوادث روسیه در خاورمیانه را هماهنگ کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما