اخبار روز

هیوندای، تویوتا و نیسان وارد خواهند شد!/ 4000 خودروی وارداتی ترخیص شدند

به نقل از شمانیوز، مهدی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از این خودروها متعلق به خانواده چانگان است، اظهار داشت: به دلیل مشکل در ایجاد هرگونه هماهنگی بین ارگان های مختلف و نهایی شدن ابلاغیه های گمرکی، روند ترخیص آن اندکی به طول انجامید. ، اما پس از انجام هماهنگی های مناسب، پیش بینی می کنیم از این پس سرعت واردات خودرو به کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه 17 شرکت توانسته اند مراحل ثبت سفارش خودرو را به پایان برسانند، تصریح کرد: بر اساس برآوردها به زودی خودرو زوتی وارد گمرکات کشور و ترخیص می شود و برخی از هیوندای النترا نیز در مراحل پایانی ترخیص هستند.

ضیغمی افزود: رئیس سازمان توسعه تجارت، این خودروها قرار نیست ارز دریافت کنند و نیاز آنها از طریق ارز حاصل از صادرات تامین می شود که هم به نفع صادرکننده و هم واردکننده خواهد بود. تاکنون برخی از این شرکت ها فرآیند تامین ارز خود را به پایان رسانده اند و سایر شرکت ها نیز در حال پیگیری تکمیل آن هستند. وزارت امنیت نیز به نوبه خود تلاش کرده است تا اقدامات لازم را برای تسریع در این روند نهایی کند.

ضیغمی درباره پلاک خودروهای وارداتی نیز گفت: پس از نهایی شدن قیمت این خودروها از سوی سازمان حمایت و شورای رقابت، خودروهای وارداتی مجاز شده و در هنگام تحویل مشکلی از نظر پلاک نخواهند داشت.

وی درباره سایر خودروهایی که وارد بازار ایران می شود نیز توضیح داد: با توجه به اینکه روند مذاکره و نظارت بر شرکت ها ادامه دارد قطعا لیست خودروهای وارداتی تغییر خواهد کرد اما تاکنون دو شرکت توانسته اند مدارک خود را ارائه دهند. برای واردات تویوتا همچنین 5000 دستگاه خودروی نیسان نیز سفارش داده شده است. مدل های خودروهای کره ای مانند هیوندای نیز وارد بازار خواهند شد و جستجو برای شرکت هایی برای واردات خودروهای اروپایی ادامه دارد.

به گفته ضیغمی، وزارت امنیت در این فرآیند نه واردکننده و نه مجری واردات خودرو است، بلکه تلاش کرده است با هماهنگی بین دستگاه های مختلف و تسهیل در تغییر قوانین لازم، شرایط را برای تسریع در واردات خودرو فراهم کند و این امید وجود دارد که پس از تحویل خودرو در گام اول، واردات خودرو در فازهای جدید اجرایی شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا