اخبار روز

4 ماشین برقی تاکسی هستند


به گزارش مانیبان به نقل از تسنیم، رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تصویب مشخصات فنی 4 خودروی برقی و صدور پلاک تاکسی از سوی وزارت کشور خبر داد.

شادی مالکی با اشاره به اخذ پلاک تاکسی 4 خودروی برقی از وزارت کشور تصریح کرد: بر اساس سیاست های دولت سیزدهم و شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور به ویژه تهران و به روز رسانی آیین نامه های داخلی. سامانه حمل و نقل شهری و ارتقای ایمنی خدمات به شهروندان روز گذشته (14 خردادماه) وزارت کشور شهر تهران ضمن تایید مشخصات فنی 4 مدل خودروی برقی، مجوز صدور پلاک تاکسی را صادر کرد. توسط پلیس راهنمایی و رانندگی

وی با بیان اینکه این اولین قدم برای تایید مشخصات فنی خودروهای برقی است، گفت: سایر خودروهای برقی وارداتی نیز مراحل فنی را برای اخذ این مجوز از وزارت کشور طی می کنند.

ملکی افزود: این آغاز تحولات بزرگ و سبز در سیستم حمل و نقل عمومی تهران خواهد بود.

قرار است 27 هزار و 500 تاکسی برقی به واسطه قرارداد شهرداری با شرکت های چینی وارد تهران شود و 27 هزار تاکسی دیگر نیز از طریق وزارت حراست در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد.

4 شرکت خودروسازی خودروهای برقی خود را ارائه کرده اند، تفاهم نامه هایی امضا شده و چندین تاکسی نیز ارائه شده است، اما همه منتظر پلاک هستند. پس از نصب پلاک “T” فعالیت این خودروها در خطوط تعیین شده آغاز می شود.

این تاکسی های برقی حدود یک میلیارد تومان قیمت دارند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا