دانستنی ها

4 عادت غذایی که پیری را به تاخیر می اندازد

پیری یک فرآیند طبیعی و اجتناب ناپذیر است. حتی با وجود اینکه تبلیغات سعی می کنند پیری را غیرقابل توقف جلوه دهند، اما هیچ راه واقعی برای انجام آن وجود ندارد. اما خوشبختانه با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی می توان میزان پیری را کاهش داد و سلامت کلی را بهبود بخشید. برخی عادات غذایی وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد و روند پیری را کند کند.

تمرکز بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف در هر سنی مهم است، اما مواردی وجود دارد که به ما می گوید چرا 50 سالگی سن مهمی برای اتخاذ عادات غذایی سالم است. به طور کلی، افزایش سن یک عامل خطر برای بیماری های مختلف است. برای مثال احتمال سکته قلبی بعد از 45 سالگی در مردان و بعد از 55 سالگی در زنان افزایش می یابد. سن عاملی است که مستقیماً بر خطر بیماری قلبی تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که داشتن قلب سالم در دهه 50 زندگی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل در آینده کمک کند. واضح است که تمرکز بر خطر بیماری بخش مهمی از کند کردن روند پیری در 50 سالگی است و خبر خوب این است که حفظ عادات غذایی سالم راهی عالی برای انجام این کار است.

این مقاله را تا انتها بخوانید تا بدانید کدام عادات غذایی برای کند کردن روند پیری بعد از 50 سالگی مفید است.

1) دریافت فیبر کافی

دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی روزانه بسیار مهم است، به خصوص با افزایش سن. زیرا می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و حتی سرطان کمک کند. فیبر ممکن است این اثر را با کاهش استرس اکسیداتیو و نشانگرهای التهابی در بدن داشته باشد (هر دو نشانگرهایی که به طور طبیعی با افزایش سن ایجاد می شوند).

سعی کنید بیشتر غلات کامل، عدس، سبزیجات و میوه ها را در وعده های غذایی روزانه خود بگنجانید تا فیبر کافی دریافت کنید.

2) مصرف مقادیر زیاد پروتئین

به طور کلی توده عضلانی بدن بعد از 30 سالگی کاهش می یابد و احتمالاً تا 60 سالگی درصد بسیار کمی از عضله در بدن باقی می ماند. تمرکز بر عضله سازی از سنین پایین برای جلوگیری از کاهش توده عضلانی ناشی از افزایش سن بسیار مهم است. رژیم غذایی غنی از پروتئین و تمرینات مقاومتی برای حفظ و رشد عضلات سالم مفید است. نیاز به پروتئین نیز با افزایش سن به دلیل کاهش بالقوه توده عضلانی افزایش می یابد. برای دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی خود، از منابع کم چرب مانند مرغ، تخم مرغ، آجیل و ماست یونانی استفاده کنید.

3) دریافت چربی های سالم

همانطور که گفته شد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی در سنین 45-55 سالگی افزایش می یابد. از نو، یکی یکی از زمینه های مفید برای حفظ سلامتی در 50 سالگی، حفظ سلامت قلب است. یکی یکی از راه های انجام این کار این است که چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

مصرف مکمل های امگا 3 نیز ممکن است به کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب کمک کند. علاوه بر این، اسیدهای چرب موجود در ماهی، آجیل و برخی روغن های گیاهی نقش موثری در کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر و خطر ابتلا به فشار خون بالا دارند.

4) مصرف بیشتر غذاهای گیاهی

مطالعات مختلف نشان داده اند که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی در طول زندگی روند پیری را تا چندین دوره کند می کند. از مزایای رژیم غذایی گیاهی می توان به افزایش طول عمر، کاهش التهاب، کاهش وزن، تثبیت فشار خون و غیره اشاره کرد. اتفاق میافتد. تاخیر در روند پیری پوست یکی دیگر از مزایای رژیم گیاهخواری است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا