اخبار روز

4 دلیل برای چرت زدن روزانه

چرت زدن انرژی شما را افزایش می دهد و به شما این امکان را می دهد که کارهای روزانه خود را با انرژی اضافی انجام دهید. به خصوص اگر این چرت های کوتاه در زمان مناسب (مثلاً بین ساعت 13 تا 4 بعد از ظهر) انجام شود.

تا چند سال پیش، محققان توصیه می کردند در طول روز چرت نزنید. اما با رشد و پیشرفت علمی در دهه‌های اخیر، محققان بینش‌های جدیدی را در مورد اثرات مثبت خواب بر عملکرد بدن و ذهن کشف کرده‌اند. بعضی از آنها … هستند:

1) جبران ضعف و کمبود انرژی

چرت زدن می تواند به شما کمک کند تا ریتم طبیعی بدن خود را تنظیم کنید. این یک سرمایه گذاری کوتاه مدت است که زمانی که از خواب بیدار می شوید و به روال روزانه خود باز می گردید، نتیجه خواهد داد.

۲) استرس را کاهش دهید

چرت زدن یکی یکی از راه های رسیدن به آرامش درونی و رفع استرس است و به مغز کمک می کند تا اطلاعات انباشته شده را سازماندهی و پردازش کند.

3) سطح یادگیری را ارتقا دهید

چرت های کوتاه روزانه به مغز کمک می کند تا توانایی خود را برای تثبیت اطلاعات جدید در حافظه بلند مدت بهبود بخشد و عملکرد یادگیری را افزایش دهد.

4) بهبود سلامت بدن

چرت زدن به تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن و ریتم طبیعی بدن کمک می کند. اگر این سازگاری به درستی انجام شود، بدن هرگز احساس کمبود خواب نخواهد کرد. این امر نیاز به اجتناب از موادی مانند قهوه، شکر و سایر کربوهیدرات های ساده را برای متعادل کردن انرژی و ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرماخوردگی و افسردگی از بین می برد.

منبع: لایف هک / بازتاب آنلاین

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا