دانستنی ها

4 غذایی که هرگز نباید در خانه داشته باشید!

بعد- نویسنده و همکار نشنال جئوگرافیک، «دان بوتنر» که سال هاست در سفر و تحقیق برای تعیین مناطقی در جهان که افراد دارای بیشترین طول عمر و سالم ترین افراد هستند، در این زمینه پیشنهاداتی ارائه می دهد. او اصطلاح مناطق آبی یا مناطقی را که افراد معمولاً تا 100 سال در آن زندگی می‌کنند را بررسی کرد.

به گزارش سان؛ بوتنر پس از مطالعه جمعیت های اوکیناوا، ساردینیا، نیکویا، ایکاریا و لوما لیندا و یافتن عادات غذایی که به مردم این مناطق کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند، به چهار ماده غذایی اشاره می کند که نباید در خانه داشته باشید:

1- نوشابه های قندی

شما نمی توانید نوشابه های گازدار را در دسته بیسکویت، کیک یا بستنی قرار دهید. با این حال، به گفته بوتنر، نوشیدنی های شیرین از نظر مضرات هیچ تفاوتی با بستنی یا کیک ندارند. نوشیدنی های شیرین حاوی شکر تصفیه شده هستند. مقادیر زیاد قند می تواند انواع عوارض جانبی ناخوشایند را بر سلامت شما ایجاد کند، از افزایش وزن و التهاب گرفته تا افزایش خطر دیابت و فشار خون بالا. استاد تغذیه در دانشگاه هاروارد، دکتر. به گفته فرانک هو، همه اینها با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط هستند. اما این بدان معنا نیست که به هیچ وجه نباید شکر مصرف کنید. این بدان معناست که شما فقط باید از دسرها و کیک ها برای مناسبت های خاص استفاده کنید.

2- سوسیس و کالباس

گوشت های فرآوری شده (هر چیزی که با پختن، نمک زدن، دود کردن، خشک کردن یا کنسرو کردن حفظ شود) نیز در لیست بد بوتنر قرار دارند. این غذاها شامل بیکن و سوسیس است. ژامبون و سالامی را نیز می توان به این لیست اضافه کرد. باتنر می گوید چنین گوشت هایی سرطان زا هستند، به این معنی که خوردن آنها با سرطان مرتبط است. او تنها فردی نیست که در مورد این موضوع هشدار می دهد، اما نتایج تحقیقات نشان داده است که بین مصرف گوشت فرآوری شده و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ارتباط وجود دارد. در همین حال، دانشمندان دانشگاه برگن در نروژ دریافتند که حذف بیکن و نوشیدنی های گازدار می تواند عمر شما را ده سال افزایش دهد.

3- شیرینی های بسته بندی شده

بوتنر اشاره می کند که دسرهای بسته بندی شده اغلب بسیار فرآوری شده اند، به این معنی که پر از چربی و شکر هستند. غذاهای بسیار فرآوری شده؛ چاقی با افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، سرطان، دیابت نوع 2 و زوال عقل مرتبط است.

4- چیپس و تنقلات شور

تنقلات شور بیشتر با چاقی مرتبط هستند. مطالعات نشان داده اند که مقادیر زیاد نمک در رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و همچنین فشار خون بالا را افزایش دهد. اگر به دنبال میان وعده ای هستید که افراد تا صد سال از آن لذت ببرند، فندق بهترین میان وعده است. مخلوطی از بادام، بادام زمینی، بادام هندی و گردو را انتخاب کنید و فقط دو مشت کوچک در روز بخورید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا