اخبار خودرو

3.5 میلیارد تومان برای چهار حلقه لاستیک!

3.5 میلیارد تومان برای چهار حلقه لاستیک!

اگرچه خودروهای کلکسیونی سود زیادی برای کلکسیونرها به همراه دارند، اما هزینه نگهداری بسیار بالایی دارند. گواه این ادعا لامبورگینی LM002 است که برای خرید لاستیک های نو 54 هزار دلار هزینه دارد!

به گزارش ماشین آخر سلطان برونئی یکی یکی از با ارزش ترین مجموعه های خودرو در جهان را دارد. گفته می شود خانواده سلطنتی این کشور میلیاردها دلار برای خرید بیش از 7000 خودرو مختلف هزینه کرده اند. بسیاری از این خودروها به قدری خاص هستند که امکان خرید آنها برای مشتریان عادی وجود ندارد.

یکی یکی از خاص ترین خودروهای کلکسیون سلطان برونئی، نسخه ویژه پیکاپ لامبورگینی LM002 بود. البته این خودرو به استیشن واگن تبدیل شده و دیگر پیکاپ نیست. از بین سه LM002 تبدیل شده به واگن، تنها این مدل دارای تاییدیه لامبورگینی است.

شاید بدانید که تنها 300 دستگاه از لامبورگینی LM002 بین سال های 1986 تا 1993 تولید شده است.بنابراین این خودرو جزو کمیاب ترین مدل های جهان است و ارزش کلکسیونی بسیار بالایی دارد. این نسخه هم اکنون در اختیار یک نمایندگی خودروهای سطح بالا به نام Moticon است و در سوئد نگهداری می شود.

لامبورگینی LM002 مورد نظر مدل 1989 بوده و کاملا سالم است. این ایستگاه قدرتمند ایتالیایی حدود 10000 کیلومتر کار کرده است. بر اساس اسناد موجود، سلطان برونئی این خودرو را 1770 کیلومتر رانندگی کرده و سپس آن را به برند Pichtsrider، مدیرعامل سابق فولکس واگن و BMW فروخته است. پس از چندین سال مالکیت، آقای Pichtsrider این ایستگاه را به یک خانم سوئدی واگذار کرد. جالب اینجاست که این شهروند سوئدی از لامبورگینی LM002 برای جابجایی فرزندانش بین مدرسه و خانه استفاده کرده است! با توجه به عمر 35 ساله این خودرو، اکنون این ایستگاه گران قیمت و با ارزش نیاز به لاستیک های نو دارد. البته مشخص نیست در این مدت لاستیک ها تعویض شده یا همان لاستیک های کارخانه زیر خودرو است. در هر صورت بنا به گفته موسس و مدیرعامل موتیکون، باید لاستیک های جدید برای لامبورگینی LM002 Station خریداری شود. نکته جالب: لاستیک های مخصوص این خودرو قیمتی باورنکردنی ۵۴ هزار دلاری دارند! این رقم تقریباً معادل 3.5 میلیارد تومان است. ظاهرا در دنیا تنها یک سری لاستیک LM002 وجود دارد و قیمت بالا دلیل این امر است. بد نیست بدانید با بودجه 54 هزار دلاری می توانید دو دستگاه تویوتا کمری خریداری کنید.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا