اخبار روز

3 میلیون تومان برای تعدیل حقوق بازنشستگان واریز شد.


به گزارش مانیبان به نقل از ایلنا، ولی داداشی نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جزئیات جلسه روز گذشته کمیسیون اجتماعی گفت: جلسه کمیسیون اجتماعی به جلسه مجلس برگزار شد. با حضور میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونین سازمان و عارف نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و موضوع اقدامات اتخاذ شده به ویژه در سوال تناسب حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: یکی از جمله سوالات مهم نمایندگان کمیسیون در موضوع یکسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی؛ تاخیر در پرداخت 3 میلیون تومان به دلیل حسابی بود که به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری ​​واریز شده بود. رئیس سازمان تامین اجتماعی در این جلسه اعلام کرد که با تصویب دولت و با هماهنگی هیات مدیره تامین اجتماعی، این پرداخت چند روز قبل از پرداخت مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​و روند تناسب با این پیش پرداخت انجام شده است. پرداخت

داداشی ادامه داد: موضوع اقدامات بیمه کار، اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، بحث سازمان تامین اجتماعی متولی درمان، دغدغه ها و کمبودهایی که در این زمینه در سراسر کشور وجود داشته و دارد و همچنان وجود دارد. مورد به مورد در حوزه های مختلف از جمله. مشکلات و دغدغه های نمایندگان بود که در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مطرح شد. در مقابل رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور قول داد با تدابیر اتخاذ شده این کمبودها را جبران کند.

وی همچنین با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی و ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت شرکت های زیرمجموعه و هلدینگ شستا، گفت: نمایندگان سوالاتی در خصوص این موضوع دارند. انتصابات انجام شده در شرکت های زیرمجموعه شستا، شرکت های زیان ده و سود شستا و تصمیماتی که قرار بود برای شرکت های زیان ده این مجموعه گرفته شود توسط مدیرعامل شستا و توضیحات لازم را کسب کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: البته گلایه هایی مبنی بر عدم تعامل و یا کم بودن تعامل مدیران شستا با نمایندگان کمیسیون اجتماعی وجود داشت؛ البته در این خصوص شکایت هایی نیز وجود داشت. به عنوان مثال، همکاران ما در کمیسیون به دنبال تعامل بیشتر با شستا برای رساندن مطالبات مردم و بهره وری بیشتر شستا بودند یا نقاط کوری در قانون یا اساسنامه مربوط به این حوزه وجود دارد که بتوانیم آنها را باز کنیم. مجلس و برای کارآمدی بیشتر سازمان تامین اجتماعی و شستا که تقریباً هدف آن بازنشستگان عزیز کشور است. کمک کنیم

در ادامه میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در حاشیه این جلسه با اشاره به واریز مبلغی به عنوان پیش پرداخت یا علی الحساب به حساب مستمری بگیران بر اساس اعمال قانون گفت: وی درباره یکسان سازی حقوق مستمری بگیران گفت: اخیراً پیش پرداختی به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری ​​انجام شد اما از آنجایی که همزمان پرداختی به سازمان تامین اجتماعی انجام نشد، شبهاتی ایجاد شد. که سازمان تامین اجتماعی این کار را انجام نمی دهد. هر چند با تصویب دولت در این خصوص و هماهنگی با هیات تامین اجتماعی، ظرف چند روز این لایحه را نیز به مستمری بگیران سازمان پرداخت کردیم و عملا پس از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه، روند کار . متناسب سازی با این ما پیش پرداخت را شروع می کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به دیدارهای امروز خود با بازنشستگان این سازمان گفت: کمیته ای تشکیل شده تا روند اجرای قانون برنامه هفتم توسعه در قالب صدور مصوبه و موضوعات مختلف انجام شود. ، نحوه اجرای تناسب باید با اصلاح بند ر) قسمت 2 ماده 28 قانون برنامه هفتم توسعه رعایت شود و شرایطی که در لایحه دولت باید رعایت شود در حال پیگیری است که با مضاعف به مجلس ابلاغ شده است. فوریت و مشکلی در اجرای آن نداریم.

موسوی در پایان با تاکید بر اینکه اساساً از قبل اعلام کرده ایم که مشکلی با یکسان سازی حقوق بازنشستگان نداریم، تصریح کرد: موضع ما این است که در کنار بازنشستگان عزیز برای اجرای یکسان سازی حقوق آنها خواهیم بود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا