اخبار روز

25 درصد ایرانی ها چاق هستند/مشکل چاقی کودکان جدی است/ مجسمه سازی یک عمل زیبایی است نه درمان چاقی.

الهه جعفرزاده: امروز صبح سه شنبه مرداد ماه، نشست خبری «چالش ها، بایدها و نبایدها در درمان چاقی» به منظور آگاه سازی افکار عمومی و پرهیز از عجله در بین افراد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن با حضور جمعی از پزشکان و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این جلسه دکتر شهریار عزیزی، فوق تخصص جراحی عمومی و جراحی چاقی به چاقی اشاره می کند. یکی این بیماری یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است که سلامت جوامع مختلف را به صورت بی رویه تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: حدود 25 درصد از جمعیت ایران چاق و دارای اضافه وزن هستند که این نسبت در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. در سال های آینده روند رو به افزایشی را طی خواهد کرد. شاید مهمترین عامل در این زمینه مسائل مربوط به رژیم غذایی و سبک زندگی باشد. این موضوع شامل مسائل فرهنگی و اقتصادی نیز می شود که همگی به نوعی باعث کم تحرکی و مصرف فست فود و غذاهای ناسالم شده است.

این پزشک با پیشنهاد جراحی به عنوان آخرین راه حل برای درمان چاقی، گفت: اولین قدم در پیشگیری از عوارض چاقی و بیماری های ناشی از آن، ایجاد تغییر در سبک زندگی است و ما جراحی را آخرین راه چاقی می دانیم دانستن مانند تمام مسائل پزشکی و بهداشتی، پیشگیری بهتر از درمان است.

وی ادامه داد: جراحی برای درمان چاقی فقط برای بزرگسالان نیست، کودکان نیز در سنین مختلف دچار چاقی شدید و شدید می شوند. در صورت لزوم و به تشخیص پزشک باید تحت عمل جراحی قرار گیرند تا در بزرگسالی دچار عوارض و بیماری نشوند.»

عزیزی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ها در این زمینه گفت: جراحی چاقی یک عمل زیبایی محسوب نمی شود و در واقع جنبه درمانی دارد و از طرفی اقداماتی مانند کانتورینگ وسیله ای برای کنترل چاقی نیست و معمولاً با هدفی که برای زیباسازی و شکل دادن به بدن انجام می شود استفاده می شود، به طوری که نمی توان بیش از حد به جنبه درمانی این روش ها اعتماد کرد. در این زمینه مهم است که مردم فریب تبلیغات در فضای مجازی را نخورند تا دچار عواقب جبران ناپذیری نشوند.

بیشتر بخوانید:

کاهش وزن سریعتر با افزایش متابولیسم / 5 عادت غذایی برای افزایش متابولیسم بدن

5 ترفند برای احساس سیری با کمتر خوردن

کاهش وزن بدون ورزش / 8 گام ساده برای کاهش وزن

این هورمون ها را متعادل نگه دارید وگرنه چاق خواهید شد

47232

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا