اخبار روز

21 خرداد; دوازدهمین حراج سکه مرکز مبادلات ایران

دوازدهمین حراج سکه طلا روز دوشنبه (21). خرداد 1403) برگزار می شود. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز انجام می شود و در این حراج کلیه سکه های بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه ضرب شده توسط بانک مرکزی در سال 1385 بدون بسته بندی عرضه می شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس قوانین برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات طلا و ارز ایران از ساعت 10 اسفند ماه 1402 منتشر شده در سایت رسمی (www.ice.ir)، دوازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه 21 خرداد در سال 1403 اتفاق خواهد افتاد.

این مزایده از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir انجام می شود. موضوع حراج دوازدهم تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی است که در سال 1385 توسط بانک مرکزی و بدون بسته بندی ضرب شده است.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع پنج سکه است که می تواند پنج ربع سکه یا پنج نیم سکه یا پنج سکه کامل یا ترکیبی از هر سه اعم از سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه با هم بیشتر نباشد. پنج قطعه

جلسه حراج از ساعت 12:00 شروع می شود و زمان ثبت سفارش از ساعت 12:00 الی 15:00 می باشد. زمان نظارت و تخصیص از ساعت 15 الی 17 همان روز و نتایج مزایده ساعت 17 اعلام می شود.

مزایده از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر اساس اولویت قیمت به موقع انجام می شود.

لازم به ذکر است پرداخت تراکنش با استفاده از کارت های هدیه، کارت های بانکی، کارت های اعتباری مرابحه و کارت های بانکی بدون شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم عودت وجه بر عهده متقاضی می باشد.

شایان ذکر است فرآیند بازپرداخت کیف پول برای سپرده‌گذاری از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت 48 ساعت انجام می‌شود.

متقاضیان برای دریافت سکه باید به برنامه تحویل سکه توجه کنند. شروع دوره تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از 31 خرداد آغاز و تا 18 تیرماه ادامه دارد. در این مدت شعب بانک فقط هزینه تحویل را دریافت می کنند. هزینه ارسال برای هر سکه تمام مدت 30000 تومان می باشد.

هرکسی که بین 10 تا 17 جولای درخواست دریافت سکه دارد باید علاوه بر هزینه تحویل، هزینه ذخیره سازی را نیز بپردازد. هزینه نگهداری سکه طلا روزانه 50000 تومان و به شعبه بانک واریز می شود. تعطیلات رسمی نیز شامل این هزینه ها می شود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط مردم در مهلت مقرر برای تحویل سکه، تراکنش لغو و پس از اعلام بانک، مبلغ تراکنش پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. در صورت ابطال معامله به دلیل عدم تماس خریدار با شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مدت زمان توافق شده، خریدار به مدت 180 روز از ثبت سفارش در سامانه منع می شود.

یادآور می شود، متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات مرکز بورس ایران می توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند.

این گزارش نشان می دهد که تاکنون 11 حراج سکه طلا در مرکز مبادلات ایران برگزار شده و در مجموع 147 هزار و 677 قطعه سکه طلا به متقاضیان حراج تعلق گرفته است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص 99000992 قطعه، نیم سکه 21000772 قطعه و سکه تمام 25000913 قطعه بوده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا