سازمان ملل متحد اعلام کرد که درگیری های شدید باعث شد 20000 فلسطینی دیگر از اردوگاه جبلیه در شمال غزه فرار کنند و بسیاری از آنها به پناهگاه های این سازمان پناه ببرند.

به گزارش ایرنا، فیلیپه لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی به بلایای طبیعی سازمان ملل متحد (آنروا) گفت: مردم همه چیز خود از جمله غذا، آب، پتو، تشک و لوازم اولیه را از دست داده اند.

به گفته لازارینی، اگرچه 12 کامیون آرد در این هفته وارد شهر غزه شد، اما این مقدار برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد کافی نبود. تنها چند نانوایی در شهر توانستند تولید نان را برای توزیع در پناهگاه های آنروا افزایش دهند.

لازارینی افزود: به دلیل قطع گسترده ارتباطات و اینترنت در سراسر شهر غزه و مناطق شمالی و کمبود شدید سوخت و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های باقی‌مانده، وضعیت بدتر شده است و کمبود سوخت نیز باعث دسترسی به آب شده است. دچار اختلال شده است.

پالتل، ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در غزه، روز شنبه در بیانیه‌ای قطع کامل اینترنت در شمال نوار غزه را تأیید کرد و آن را به «درگیری‌های نظامی جاری» نسبت داد.

به دلیل دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه گسترده بخش‌هایی از شمال نوار غزه، جبلیه در طول ماه تحت حملات مداوم بوده است.

بر اساس گزارش دفتر رسانه دولتی غزه، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جبالیا در شامگاه جمعه، دست کم 33 نفر از جمله 21 زن را کشت.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 (15 دسامبر) بر سر کار خواهد آمد. مهر 1402) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه آغاز کرد که در نتیجه آن علاوه بر ویرانی های گسترده و گرسنگی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک بودند، شهید و مجروح شدند.

تل‌آویو با تحقیر جامعه جهانی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که خواستار پایان فوری جنگ و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر لزوم جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه است، به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهد. در این رابطه منطقه

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، در حملات رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت نظامی و امنیتی واشنگتن، 42 هزار و 500 نفر شهید و 99 هزار و 546 نفر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما