2 خاصیت مهم آلو سیاه برای پوست

آلو انواع مختلفی دارد. آلو سیاه، زرد، قرمز، آلو گوجه فرنگی، آلو جنگلی و آلو همه ویژگی های مشابهی دارند.

به گزارش صدا و سیما، در این مقاله می خواهیم در مورد فواید و خواص درمانی آلو سیاه صحبت کنیم.

فواید و خواص آلو سیاه

از آنجایی که آلو سیاه حاوی مقدار زیادی فیبر و آب است، گزینه بسیار خوبی برای رفع تشنگی ناشی از تعریق زیاد و کم آبی ناشی از آن در تابستان و هوای گرم است.

علاوه بر این، این میوه حاوی بسیاری از مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، فلوئور، منگنز، پتاسیم، گوگرد، قند و ویتامین های B، B2، A، C، PP، B6 است. آلوهای شیرین طعم سرد و مرطوب دارند، در حالی که آلوها طعم سرد دارند. وجود سوربیتول در آلو سیاه آن را به یک ملین تبدیل کرده است. از خواص درمانی و دارویی آلو سیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

از مهم ترین خواص سیاه می توان به کنترل و کاهش فشار خون، قند خون، چربی خون، اختلالات حسی، مننژیت، بیماری های قلبی عروقی، بیماری ها و اختلالات گوارشی، اختلالات کبدی، مشکلات پوستی، یبوست اسید اوریک، پیشگیری از سرطان و دفع اوره اشاره کرد. آلو.

از آنجایی که آلو سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و فنل است، با رادیکال های آزاد موجود در خون مبارزه کرده و خون را پاکسازی می کند. این رادیکال‌های آزاد مخرب باعث مسدود شدن رگ‌های خونی، تولید سلول‌های سرطانی، تخریب DNA و ایجاد آرتریت روماتوئید می‌شوند. پیشگیری از این گونه بیماری ها یکی از خواص آلو سیاه است.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان های این میوه برای افراد بیمار و افراد سیگاری بسیار مفید است.

یکی دیگر از ویژگی های آلو سیاه این است که مردم را خوشحال می کند.

افرادی که در معرض نور خورشید هستند و یا کارهای فکری زیادی انجام می دهند باید از این نوع آلو استفاده کنند. زیرا مواد معدنی موجود در آلو سیاه یون های خون را از بین می برد و در نتیجه مواد مغذی مورد نیاز به سلول های بدن به ویژه سلول های عصبی می رسد. این امر باعث کاهش بیماری ها و اختلالات عصبی می شود.

یکی از ویژگی های آلو الیاف موجود در آن است. این فیبر باعث تکثیر باکتری های مفید می شود و از تکثیر باکتری های مضر در روده جلوگیری می کند. اسید بوتیریک که در نتیجه تخمیر فیبر در روده ایجاد می شود، به حفظ سلامت سلول های روده و در نهایت سیستم گوارش کمک می کند.

آلو خشک یکی منبع غنی آهن است و در درمان کم خونی نیز مفید است.

همچنین خون را تصفیه کرده و دردهای کشنده را کاهش می دهد.

خواص دارویی تب بر، کلرتیک و خلط آور آلو سیاه.

مصرف آلو سیاه باعث از بین رفتن انگل های معده، بیماری های پوستی مانند بثورات و خارش، گلودرد، نقرس، تلخی و بوی بد دهان، ترک خوردگی لب ها، ناراحتی های عصبی، سوء هاضمه، روماتیسم و ​​درد مفاصل، پوکی استخوان، ضعف عمومی بدن، سردرد، آسم و مسمومیت می شود. آسانسورها

مصرف این میوه با معده خالی عملکرد کلیه ها را تقویت کرده و ورم و سنگ کلیه را از بین می برد.

برای درمان برفک دهان در کودکان، آلو سیاه خیس شده را در ناحیه برفک بمالید.

برای درمان انواع گلودرد و ورم گلو، برگ و ساقه آلو سیاه را بجوشانید و از محلول برای غرغره استفاده کنید.

درمان سنگ مثانه یکی این یکی دیگر از ویژگی های آلو سیاه است. برای این منظور باید هر سه ساعت یکبار نیم گرم صمغ آلو مکیده شود.

درمان مشکلات پوستی با آلو سیاه

ضماد آلو سیاه با سرکه برای درمان کهیر، آکنه کودک و خارش پوست انواع پوست مناسب است. ماسک ضد آکنه زیر یکی از فواید آلو سیاه برای پوست است.

آکنه های پوست را از بین ببرید

برای این کار 2 عدد آلو سیاه تازه و رسیده را خرد کنید. 2 قاشق غذاخوری عسل، 5 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و مقداری آب به آلو اضافه کنید و خمیر درست کنید. این خمیر را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

روش دیگر این است که ابتدا آلوها را بجوشانید و بعد از خنک شدن له کنید. سپس مقداری روغن بادام به آنها اضافه کنید. این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

مصرف آلو سیاه در دوران بارداری و شیردهی

فیبر موجود در آلو سیاه به فرآیند گوارش کمک می کند و در نتیجه از یبوست در دوران بارداری جلوگیری می کند. همچنین به دلیل وجود ویتامین C به جذب بیشتر آهن کمک می کند و باعث تقویت بافت های بدن جنین و مادر می شود. محققان دریافته اند که یکی از خواص آلو سیاه در دوران بارداری افزایش هوش جنین است. املاح و ویتامین های موجود در این میوه باعث افزایش شیر مادر می شود.

نکته آخر

اگر بعد از مصرف این میوه دچار درد قلبی شدید، بهتر است بدون پوست آن استفاده کنید.

مصرف آلو سیاه برای افراد مبتلا به سرماخوردگی یا مشکلات گاز معده مناسب نیست.

به طور کلی برای بهره مندی از خواص آلو سیاه در درمان بیماری ها باید 10 عدد آلو را شب ها قبل از خواب خیس کنید و صبح ها ناشتا آلو سیاه و آب آلو خیسانده مصرف کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما