اخبار روز

2 میلیون سپرده اسفند دولت برای مردم/تاریخ


به گزارش مانیبان فردا: بهره مندی از مرحله دوم عدالت بر اساس وعده وزیر اقتصاد 25 مشترک است. اسفند واریز می شود یعنی تا قبل از شب عید سود دارندگان سهام مختلف مشخص می شود و در صورت تکرار روال سال گذشته می توان انتظار افزایش جزئی مبلغ سپرده را نسبت به مرحله اول داشت.

سود مرحله دوم سهام تنها سپرده مهم پایان سال نیست و دقیقاً همان بهمن ماه و طبق ترتیب و ترتیب تعیین شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تاریخ 20 اسفند شاهد واریز یارانه های جدید نقدی و معیشتی خواهیم بود. مرخصی کارگران بر خلاف مرخصی کارمندان دولت تاریخ پرداخت دقیقی ندارد اما به طور معمول کارفرمایان مبلغی را که به عنوان حداقل و سقف مرخصی کارگران تعیین می شود قبل از پایان سال پرداخت می کنند.

مرحله دوم پرداخت سود سهام.

سود مرحله دوم سهام به زودی واریز می شود. این خبر روز سه شنبه 17 مرداد از سوی احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی است. اسفند در نشست خبری بیست و پنجم، تاریخ دقیق پرداخت سود فاز دوم سهام عدالت به رسانه ها اعلام می شود. اسفند میزان سود سهام مرحله دوم هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است و در حال حاضر دو سناریو برای این تعداد وجود دارد. سناریوی اول این است که میزان سود سهام تقریباً با مرحله اول یکسان باشد. یعنی صاحبان سبد سهام 492 هزار تومان، مبلغ 681 هزار تومان، صاحبان سبد سهام 532 هزار تومان، مبلغ 736 هزار تومان و صاحبان سبد سهام یک میلیون تومان. ، 1 میلیون و 385 هزار تومان.

در سناریوی زیر سود سهام مرحله دوم نسبت به مرحله اول مانند سال گذشته اندکی افزایش می یابد و بر اساس شنیده ها صحبت از افزایش 17 درصدی مبلغ سود سهام است. از مرحله دوم

سود سهام امسال، برای اولین بار در 23 ام آذر به حساب سهامداران واریز شد و اکنون همانطور که وزیر اقتصاد و دارایی می گوید باید منتظر باشیم تا فاز دوم سود سهام تا پایان سال واریز شود.

یارانه نقدی اسفند

پرداخت یارانه نقدی از ماه گذشته به روشی جدید انجام می شود و از این پس طبق دستور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یارانه نقدی به سرپرستان خانوار واریز می شود.

یارانه نقدی اسفند گفتنی است در گام اول مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در بیستم ماه جاری به حساب مشمولان واریز می شود.

سه سپرده مهم که باید تا پایان سال منتظر بمانیم

نتیجه مرحله دوم اقدامات امسال تقریباً سه ماه پس از مرحله اول واریز خواهد شد. یعنی دیر اسفند

یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک های یک تا سه بیست و پنجم اسفند به حساب شما واریز می شود و کمک نقدی و معیشت سایر خانوارها یعنی افراد دهک چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم در 30 هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه دارو، یارانه هزینه ایاب و ذهاب و ذخیره سوخت به ابتدای ماه موکول شد.

پرداخت یارانه نقدی بهمن امسال تا اردیبهشت ماه سال آینده شامل طرح فجران می شود و علاوه بر مبلغی که به همه افراد دهک یک تا نهم پرداخت می شود، یارانه تشویقی نیز به دهک های یکم تا هفتم تعلق می گیرد.

یارانه تشویقی خانوارها از دهم تا هفتم در قالب طرح فجرانه از 120 هزار تومان به 220 هزار تومان افزایش یافت. افزایش 45 درصدی یارانه تشویقی در حال حاضر در دوره 17 بهمن تا 17 اردیبهشت ماه انجام می شود و یکی جزء سپرده های پایان سال محسوب می شود.

عید کارگری سال 1402

مرخصی کارگران برخلاف کارمندان تاریخ مشخصی برای پرداخت ندارد و همه چیز به توافق کارگر و کارفرما مربوط می شود. بخش قابل توجهی از کارکنان دولت و بازنشستگان در هفته اول اسفند امسال به حساب شما واریز شده و قاعدتا در روزهای باقیمانده سال باید منتظر واریز عیدی کارگران باشیم.

مرخصی کارگران امسال متناسب با افزایش دستمزد افزایش یافته است. یعنی همزمان با رشد 27 درصدی حقوق کارگران در سال 1402 میزان عیدی کارگران نیز به همین میزان افزایش می یابد. مرخصی کارگران در سال گذشته حداقل هشت میلیون و 359 هزار تومان بود که اکنون این رقم با رشد 27 درصدی نسبت به سال گذشته به حداقل 10 میلیون و 616 هزار تومان رسیده است.

البته مرخصی کارگران با فرمول خاصی محاسبه می شود و در صورتی که کارگر ۱۲ ماه در سال مشغول کارگاه باشد، حداقل ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان است. در غیر این صورت مبلغ مرخصی کارگری که تنها یک ماه فعالیت داشته باشد 884714 تومان خواهد بود.

بسته به توافق کارگر و کارفرما، مرخصی کارگران در سال جاری ممکن است بیش از این کلمات باشد و در سقف حقوق 90 ​​روزه محاسبه شود. یعنی چیزی نزدیک به 16 میلیون تومان.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا