سرمایه سهام | محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی گفت: علاوه بر این دو شرکت مپنا و هلدینگ خلیج فارس سود فاز سوم سهام عدالت را به طور کامل به سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی گفت: با این وجود دو شرکت مپنا و هلدینگ خلیج فارس سود مرحله سوم سهام عدالت را به طور کامل به سپرده مرکزی واریز نکرده اند.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی گفت: علاوه بر این دو شرکت مپنا و هلدینگ خلیج فارس سود فاز سوم سهام عدالت را به طور کامل به سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

این مسئول در ادامه می گوید: سپرده گذاری مرکزی و سازمان بورس اقدامات زیادی برای پیگیری واریز سود سهام این دو شرکت انجام داده اند اما این سود هنوز تکمیل نشده است.

باغستانی می گوید: از سمت سپرده نیز بارها وصول این اقلام پیگیری شده است اما هنوز واریز سود سهام عدالت تکمیل نشده و همچنان منتظر تکمیل آن هستیم.

شایان ذکر است که تاکنون بیش از 22 میلیارد تومان سود سهام جمع آوری شده است.

موضوع سهام در دستور کار سازمان بورس قرار دارد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه آزادسازی سهام در دستور کار است، گفت: این موضوع به زودی برطرف می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الله سعیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف و آزادسازی سهام از جمعی از خبرنگاران گفت: به زودی در خصوص آزادسازی سهام و تعیین تکلیف تصمیم گیری خواهیم کرد و خواهیم داشت. نتیجه را اعلام کنید.

وی درباره اینکه آیا خلاء قانونی برای برخورد با نشت اطلاعات در سازمان بورس و بازار سرمایه وجود دارد و آیا باید با تخلفات برخورد شود؟ اردیبهشت ماه وی گفت: در حال حاضر قانون مبارزه با نشت اطلاعات در بازار سرمایه داریم و قانون گذاری نمی کنیم و از همه گزینه های قانونی برای شفاف سازی استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: جزئیات نحوه برخورد با تخلفات اردیبهشت ماه ما ماه 1401 را اعلام می کنیم اما وظیفه ما این است که این موضوع را به صورت مسالمت آمیز پیگیری کنیم تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود و شاید اگر انتقال سود خارج از عرف باشد به بورس بازگردد.

رئیس سازمان بورس درباره موضوع قیمت گذاری دستوری در بازار نیز گفت: ما مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم زیرا نوعی دستکاری در بازار است و نظام طبیعی عرضه و تقاضا را در بازار مختل می کند، بنابراین مشکل این خواهد بود. با رایزنی و مذاکره با نهادهای ذیربط از جمله وزارتخانه حل می شود. ما موضوعات صلح، کشاورزی و نفت را دنبال می کنیم. به این ترتیب می توانیم به تدریج از منطقه قیمت اجباری که برای اقتصاد مضر است خارج شویم.

فرآیند انتقال سود سهام به وراث

یکی یکی از ویژگی های بارز سیستم ارث، انتقال رایگان سهام سرمایه به وراث است. این انتقال از طریق شعب منتخب بانک ها و کارگزاران صورت می گیرد و هزینه ای برای وراث ندارد. بانک های ارائه دهنده این خدمات عبارتند از بانک های ملی، ملت، پارسیان و تجارت.

نحوه دریافت سود سهام از متوفی

وراث پس از طی مراحل مربوط به انحصار وراثت و انتقال آن به متوفی، باید تا مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت صبر کنند.

سود سهام تنها زمانی به وراث پرداخت می شود که تمام ذینفعان پرداخت شوند. بنابراین ممکن است دریافت منافع برای برخی از وراث به تأخیر بیفتد. وراثی که هنوز سهام عدالت متوفی خود را واگذار نکرده اند در اسرع وقت با سامانه سجام تماس گرفته و مراحل درخواست سجام را آغاز کنند. این فرآیند اکنون رایگان و رایگان است و دلیلی برای به تاخیر انداختن آن وجود ندارد.

پیش بینی می شود سود سهام بر اساس سال مالی گذشته در پاییز و زمستان سال جاری توزیع شود. اسفند 1402 پرداخت می شود، مابقی سود سهام عدالت از سال 1401 نیز به حساب سهامداران واریز می شود.

آیا سود سهام عدالت در تابستان پرداخت می شود؟ امروزه بسیاری از افراد پیگیر زمان واریز سود سهام هستند و به همین دلیل در مورد دو تاریخ نهایی پرداخت سود سهام در سال 1403 صحبت کرده و در پایان نحوه دریافت سود سهام متوفیان را بررسی خواهیم کرد.

سود سهام در سالهای اخیر در دو مرحله یکی در پاییز و یک بار در اواخر زمستان به حساب سهامداران واریز شد. سال گذشته، سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود 30 درصد کمتر از سود مرحله اول آن بود. ضمناً سود سهام متوفی نیز در سال 1402 پرداخت شده است. قول داده شد کسانی که در زمستان سال گذشته سود سهام خود را دریافت نکرده اند، در خرداد 1403 صورتحساب دریافت کنند. در حالی که اعلام شد فاز سوم سود سهام باقی مانده 1401 اعلام شد خرداد امسال نصف پرداخت خواهد شد مرداد هنوز خبری از سود سهام نیست.

به دلیل سوء نیت برخی شرکت ها، احتمال تاخیر در پرداخت سود سهام تا ماه ها وجود دارد.

با این حال سود سهام مربوط به سال مالی قبل در پاییز و زمستان سال جاری پیش بینی می شود اسفند 1402 پرداخت می شود، مابقی سود سهام عدالت از سال 1401 نیز به حساب سهامداران واریز می شود. بنابراین، در حال حاضر فقط تاریخ های قطعی برای پرداخت سود سهام اعمال می شود. آذر و اسفند ماه 1403 است.

رئیس پشتیبانی و اداره سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق و پول اعلام کرد: واگذاری سهام متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزار و بانک های منتخب بلاعوض است.

مژگان صفری مقدم گفت: یکی وراث سهام عدالت می توانند پس از ثبت نام با مراجعه به پورتال یکپارچه مشمولان بازار سرمایه “ddn.csdiran.ir” و مراجعه به قسمت “مسائل سهام عدالت متوفیان” نسبت به استعلام وضعیت سهام عدالت اقدام کنند ، تاریخ تولد متوفی و ​​سبد سهام متوفی. وی افزود: تمامی عملیات فوق و تقسیم دارایی متوفی آزاد است. یکی وراث پس از استعلام از وضعیت سهام سرمایه می توانند این کار را انجام دهند یکی با مراجعه به شعب یا بانک های منتخب کارگزاری «ملی، تجارت، ملت و پارسیان» مدارک مورد نیاز را به نشانی «www.csdiran.ir/pages?page=miras» ارسال کنید.

صفری مقدم تصریح کرد: پس از تقسیم دارایی های متوفی، کلیه وراث متوفی باید نسبت به دریافت سجام اقدام کنند تا سود سهام عدالت از طریق شماره شبایی که در سامانه سجام ارائه کرده اند به حساب آنها واریز شود. در عین حال وراث پس از ارث نه تنها می توانند دارایی های سهام خود را مشاهده کنند، بلکه از ارزش فعلی آنها در پورتال ذینفعان یکپارچه بازار سرمایه نیز مطلع می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما