اخبار روز

15 فواید مهم خوردن موز برای سلامتی و آرامش بدن

شکی نیست که میوه ها دنیایی از خواص و فواید دارند و این موضوع بارها توسط تیم های متخصص در این زمینه ثابت شده است. پس چگونه می‌توانیم به این دانش در بخش تغذیه خود توجه کنیم تا از نظر جسمی سالم باشیم؟

در این بخش از موز بخورید می گوییم میوه ای که در بیشتر قسمت های بدن موثر است. بیرون از کاهش وزن تعمیر نفخ شکم و مبارزه با سرطان است تا بتوانید آگاهانه از این میوه استفاده کنید. در این قسمت نگاهی خواهیم داشت به تغییراتی که بر اثر مصرف موز در بدن ما ایجاد می شود.

1- با موز عضله سازی کنید:

به گزارش نمناک، پس از یک تمرین و درد مداوم، احساس می کنید بدنتان باید به شکل مثبتی تغییر کند، اما این اتفاق نمی افتد. پس موز بخورید تا عضلات بدنتان قوی تر شوند. موز چون من آن را دارم منیزیم توده عضلانی را افزایش می دهد. موز همچنین با منقبض کردن عضلات چشمان شما را آرام می کند.

2- بهبودی و کاهش خستگی شما سریعتر خواهد بود:

پتاسیم محتوای موز به بدن شما اجازه می دهد تا به راحتی استراحت کند و بهبود یابد.

3- احساس شادی و آرامش خواهید داشت:

موز مقدار قابل توجهی ویتامین B9 دارد یکی یکی از خواص اصلی این آنتی ویتامین است افسردگی و این کسالت است. به عبارت دیگر: این ویتامین تضمین می کند که سروتونین، ماده ای که شادی را در مغز تضمین می کند، سریعتر به مغز برسد.

4- با خوردن موز از استرس و اضطراب خلاص می شوید:

موز حاوی ماده ای به نام تریبوتوفان است یکی یکی از مهم ترین موادی که وجود آن در مغز به عنوان سدی در برابر استرس و اضطراب عمل می کند.

5- هضم شما راحت تر می شود

اگر سیستم گوارشی ضعیفی دارید، موز بسیار مفید است. موز سرشار از پروبیوتیک ها، کربوهیدرات های غیر قابل جذب است که به عنوان غذا برای باکتری های روده (پروبیوتیک ها) عمل می کند و هضم را تسهیل و تقویت می کند. موز حاوی فروکتو-الیگوساکاریدها، یک مولکول طبیعی فروکتوز است که سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

6- نفخ و نفخ از بدن شما محو می شود:

موز با تجمع گاز و آب در بدن مبارزه می کند و در نتیجه از نفخ جلوگیری می کند. یک مطالعه دقیق نشان می دهد که زنانی که نفخ شکمآنها به مدت 60 روز از موز به عنوان میان وعده استفاده کردند و درمان شدند.

7- بینایی شما تقویت می شود

حاوی موز ویتامین A و C، هم آنتی اکسیدان و هم مواد مغذی لازم برای چشم و پوست. موز همچنین سرشار از بتاکاروتن است، آنتی اکسیدانی که به محافظت از سلول ها و ترمیم آسیب سلولی کمک می کند. همچنین ویتامین E و لوتئین در موز به مقدار کافی برای حمایت از سلامت بدن و چشم موجود است. لوتئین از دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند.

8- چربی های شما شروع به سوزاندن می کنند:

هر موز حاوی 12 میلی گرم کولین است، ماده ای که باعث انفجار چربی ها به خصوص چربی شکم می شود و در نتیجه باعث تجمع چربی در بدن نمی شود.

9- قند خون شما تثبیت می شود:

خوردن موز باعث کاهش جذب قند در خون می شود و این استراتژی یکی از راه های ثابت نگه داشتن سطح قند خون است.

10- خوابی دلپذیر و سالم را تجربه خواهید کرد:

به گفته دکتر Björk، ملاتونین در موز یافت می شود یکی یکی از تنظیم کننده های آرامش روانی است و خواب راحت را در تمام گروه های سنی تضمین می کند.

11- احساس گرسنگی شما کاهش می یابد:

یکی یکی دیگر از فواید خوردن موز برای کاهش وزن احساسی است که خوردن این میوه باعث افزایش اشتها می شود. حتما تجربه کرده اید که بعد از خوردن موز برای مدتی احساس سیری می کنید.

12- بدن شما سم زدایی می شود

موز سرشار از پکتین است که یک سم‌زدایی طبیعی است. رشته های ژلاتین شکل موز به هم می چسبد و ترکیبات سمی را از خون جمع می کند و از طریق ادرار از بدن دفع می کند. در واقع، پکتین موجود در لیمو، دفع جیوه از ادرار را تا 150 درصد در روز افزایش می دهد که در یک مطالعه توسط گروه آزمایش به صورت سم زدایی با موز مصرف شد. تحقیقات نشان داده است که پکتین موز میزان چربی جذب شده توسط سلول های چربی را کاهش می دهد.

13- فشار خون شما کاهش می یابد

به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، ترکیب غذاهای کم سدیم و پر پتاسیم کمترین رایج ترین آنهاست. فشار خون بالا همراه و نادرترین است سکته در این دسته از افراد دیده می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، موز سرشار از پتاسیم و سدیم کم است، میوه ای که به خوبی با این ادعای FDA مطابقت دارد و به کاهش فشار خون و خطر سکته کمک می کند.

14- کلسترول بد خون کاهش می یابد:

اگر در زنجیره مردم فست فود هنگامی که غذا می خورید، احتمالاً مقدار زیادی چربی ترانس در بدن شما ذخیره می شود و این باعث افزایش LDL یا کلسترول بد می شود. زود شروع کنید تا سکته و بیماری های دیگر سراغتان نیاید. موز حاوی ویتامین B6 است که قلب و سیستم ایمنی به آن نیاز دارند. آنها سلامت دستگاه گوارش و عملکرد سیستم عصبی شما را بهبود می بخشند و در نتیجه سطح کلسترول بد شما را کاهش می دهند.

15- خوردن موز سلول های خونی شما را تقویت می کند

با افزودن آهن موجود در موز به خون خود می توانید سلول های خونی خود را تقویت کنید کم خونی جلوگیری از تامین آهن برای هر سطح انرژی به منظور تامین اکسیژن کافی سلول ها مورد نیاز است. کمبود آهن با کم خونی و ناتوانی بدن در ذخیره انرژی همراه است که منجر به کندی متابولیسم بدن و در نتیجه چاقی می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا