می دانیم که رشد روزافزون شهرها و افزایش ترافیک وسایل نقلیه خبر بدی هم برای ما و هم برای سیاره ماست. این امر وجود یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد از جمله قطار، اتوبوس، مترو و تراموا را از اهمیت ویژه ای برخوردار می کند. بنابراین کدام شهرها بهترین سیستم های حمل و نقل عمومی را در جهان دارند؟

به گزارش روزیاتو، وب سایت Time Out از 20000 نفر در 50 شهر در سراسر جهان نظرسنجی کرد تا بفهمد مردم در مورد سیستم های حمل و نقل عمومی محلی خود چه احساسی دارند. سپس 15 شهر برتر جهان از نظر حمل و نقل عمومی فهرست شده اند.

15. نیویورک، ایالات متحده آمریکا

بر اساس تعداد ایستگاه ها می توان گفت متروی نیویورک بزرگترین متروی جهان است. سیستم جامع اتوبوس نیز رفت و آمد را آسان تر می کند. به طور کلی، 83 درصد از نیویورکی ها فکر می کردند که رفت و آمد در شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آسان است.

14. پاریس، فرانسه

پاریس پس از مسکو دومین سیستم مترو در اروپا را دارد. شبکه متراکم پاریس بیش از 300 ایستگاه را در 16 خط پوشش می دهد. در نظرسنجی Time Out، 84 درصد از مردم محلی پاریس از حمل و نقل عمومی راضی بودند.

13. ادینبورگ، اسکاتلند

اگرچه ادینبورگ بسیار قابل پیاده روی است، حمل و نقل عمومی در پایتخت اسکاتلند نیز عالی است. اتوبوس های با کاربری آسان، 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در شهر تردد می کنند.

اگرچه ترامواها مانند سایر ترامواهای شمال بریتانیا نمادین نیستند، 88 درصد از مردم محلی گفتند که رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی آسان است.

12. مادرید، اسپانیا

15 شهر با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان

سیستم حمل و نقل عمومی مادرید یکی راه آهن سبک یکی از جامع ترین سیستم های حمل و نقل در اروپا است که شامل اتوبوس، مترو و قطارهای منطقه ای است.

شاید به همین دلایل، 88 درصد از ساکنان مادرید که مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که از شبکه حمل و نقل عمومی شهر خود راضی هستند.

11. لندن، انگلستان

متروی لندن برای اولین بار به عنوان یک راه آهن زیرزمینی در سال 1863 افتتاح شد و اولین خط زیرزمینی برقی در سال 1890 افتتاح شد و آن را به قدیمی ترین سیستم لوله در جهان تبدیل کرد.

اتوبوس‌ها، قطارها و مترو لندن از نظر زیبایی‌شناسی نمادین، استفاده آسان و فوق‌العاده کارآمد هستند. جای تعجب نیست که 91 درصد از لندنی ها گفتند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آسان است.

10. آمستردام، هلند

دوچرخه‌های زیادی را در سرتاسر پایتخت هلند خواهید دید، اما حمل‌ونقل عمومی آمستردام هم از زمین و هم به خوبی بهره می‌برد.

شبکه قطار، تراموا، کشتی و اتوبوس شهر به خوبی کار می کند. بنابراین جای تعجب نیست که 91 درصد از مردم محلی سیستم حمل و نقل عمومی شهر را ستایش کنند.

9. شانگهای، چین

15 شهر با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان

متروی شانگهای که از نظر تعداد ایستگاه بعد از نیویورک در رتبه دوم قرار دارد، از نظر مسافت طی شده بزرگترین متروی جهان است. سیستم مترو در شانگهای در واقع از سیستم نیویورک الگوبرداری شده است.

علاوه بر قطار، اتوبوس ها، تاکسی ها و کشتی های شانگهای با استفاده از کارت حمل و نقل عمومی قابل استفاده هستند. ساکنان شهر قطعا خوشحال هستند. 91 درصد گفتند که رفت و آمد در شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آسان است.

8. تایپه، تایوان

مترو تایپه یکی اگرچه این یکی از شلوغ ترین سیستم های ریلی سبک در جهان است، اما هنوز بسیار کارآمد است.

یکی یکی از ساده ترین شهرها برای استفاده از حمل و نقل عمومی در آسیا، تایپه، تایوان است، جایی که 92 درصد از مردم محلی شبکه حمل و نقل عمومی را مثبت ارزیابی کردند.

7. هنگ کنگ

سیستم حمل و نقل عمومی هنگ کنگ که به طور مداوم در بین بهترین ها در جهان قرار دارد، کارآمد، تمیز و راحت است.

92 درصد از مردم هنگ کنگی از سیستم حمل و نقل شهر خود راضی هستند، زیرا 75 درصد از جمعیت در فاصله یک کیلومتری ایستگاه مترو زندگی می کنند.

6. سنگاپور

15 شهر با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان

جای تعجب نیست که حمل و نقل عمومی در سنگاپور کارآمد، تمیز و مدرن است. علاوه بر این، همه اتوبوس ها با ویلچر قابل دسترسی هستند و کالسکه نیز مجاز هستند.

به گفته 92 درصد از مردم محلی، سنگاپور در بسیاری از جنبه ها از جمله حمل و نقل عمومی خوب است. یکی یکی از بهترین هاست.

5. استکهلم، سوئد

متروی استکهلم را بیهوده “طولانی ترین گالری هنری جهان” نمی نامند. از موزاییک گرفته تا نقاشی هایی که موضوعات مختلف را پوشش می دهند، متروی این شهر سرشار از خلاقیت است.

اما این فقط در مورد زیبایی نیست. حمل و نقل عمومی در استکهلم (شامل تراموا، اتوبوس و کشتی) بسیار کارآمد است. 93 درصد از مردم محلی موافقند!

4. کپنهاگ، دانمارک

حمل و نقل عمومی در پایتخت دانمارک دارای سیستم قابل اعتمادی از قطار، اتوبوس و هیدروفویل است که مردم را در طول روز به مکان های مختلف می برد.

علاوه بر این، شما می توانید برای همه چیز با یک بلیط پرداخت کنید: کارت کپنهاگ. جای تعجب نیست که 93 درصد از مردم محلی گفتند که شهر برای رفت و آمد آسان است.

3. توکیو، ژاپن

15 شهر با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان

نیویورک بیشترین ایستگاه ها و شانگهای بیشترین مسیرها را دارد، اما هیچ سرویس حمل و نقل عمومی دیگری در جهان به اندازه توکیو جابجا نمی شود.

با این حال، حمل و نقل عمومی توکیو به خوبی نگهداری می شود و استفاده از آن حتی برای زبان های غیر ژاپنی نیز آسان است. به این دلایل، 94 درصد از مردم محلی گفتند که رفت و آمد در شهر با وسایل حمل و نقل عمومی آسان است.

2. پراگ، جمهوری چک

نه فقط پراگ یکی این یکی از زیباترین شهرهای اروپا است، اما 96 درصد از مردم محلی گفته اند که دسترسی به این شهر با وسایل نقلیه عمومی آسان است.

پراگ بدون دیدن تراموا که از یک کلیسای گوتیک یا یک ساختمان رنسانس می گذرد، پراگ نخواهد بود. بعد متروی سه خطی است که تقریباً تمام نقاط شهر را پوشش می دهد.

1. برلین، آلمان

حمل و نقل عمومی راحت، ایمن و همیشه به موقع در برلین بیشتر شبیه یک رویا است. بنابراین جای تعجب نیست که این شهر در رتبه اول قرار دارد.

97 درصد از برلینی ها شبکه حمل و نقلی را که شهرشان برای چندین دهه از آن استفاده کرده است، ستایش کردند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما