تفاله لیمو همان قسمت گوشتی لیمو است که بعد از آبگیری آن باقی می ماند و درست مانند آبلیمو فواید و کاربردهای زیادی دارد.

به گزارش اکالا، تفاله لیمو ترش درست مانند آب لیمو ترش مزه دارد، بنابراین می توانید از آن برای شیرین کردن برخی غذاها استفاده کنید. از طرفی این فوم برای پوست و مو نیز مفید است، می توانید از آن برای کارهایی مانند لکه برداری و پاکسازی استفاده کنید.

در ادامه این بخش 14 کاربرد خمیر آهک مورد بحث قرار می گیرد:

1- چای را چاشنی کنید

اگر به دنبال راهی برای خوش طعم تر و خوشبوتر کردن هر نوع چای هستید، می توانید از تفاله لیمو استفاده کنید. عطر و طعم تفاله لیمو بعد از جوشاندن از بین نمی رود، بنابراین می توانید هنگام تهیه چای از مقداری تفاله لیمو استفاده کنید.

2- درست کردن پودر لیمو

یکی یکی از بهترین کاربردهای تفاله لیمو، تهیه پودر لیمو است. در این روش باید تفاله لیمو را در سینی بگذارید و چند روز زیر آفتاب خشک کنید. سپس فوم را داخل آسیاب بریزید و کاملا آسیاب کنید.

حالا می توانید از این پودر لیمو معطر برای طعم دادن به انواع غذاها استفاده کنید. هنگام تهیه پودر لیمو به یاد داشته باشید که باید دانه لیمو را از تفاله آن جدا کنید تا طعم پودر لیمو تلخ نشود.

3- ادویه زدن به انواع غذاها

یکی یکی دیگر از کاربردهای تفاله لیمو، افزودن آن به خورش، خورش و سوپ است. پوست لیمو به غذاهای شما طعم و عطر بهتری نسبت به آب لیمو می دهد. قبل از استفاده از تفاله لیمو در غذا، حتما هسته لیمو را جدا کنید.

4- جلوگیری از کهنه شدن برنج و ماکارونی

شاید عجیب به نظر برسد، اما افزودن مقداری پوست لیمو به برنج یا ماکارونی در حال جوشیدن نه تنها طعم آن را بهتر می کند، بلکه از چسبیدن ماکارونی و برنج به هم و خیس شدن آن جلوگیری می کند. از طرفی این کار رنگ برنج و ماکارونی را نیز روشن می کند.

5- روشن شدن رنگ پوست

اگر به دنبال راهی برای روشن شدن پوست خود هستید، بهتر است از تفاله لیمو به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. در این روش باید مقداری تفاله لیمو را به تنهایی یا با سایر ماسک های خانگی به صورت خود بمالید.

سپس پس از چند دقیقه انتظار، پوست خود را با آب سرد بشویید. این کار باعث افزایش طراوت و شادابی پوست شده و رنگ روشن تری به پوست شما می دهد.

استفاده از مخلوط تفاله لیمو و عسل نیز راه حلی عالی برای افزایش نرمی و لطافت پوست و روشن شدن رنگ پوست است. استفاده از ضد آفتاب را بعد از استفاده از ماسک تفاله لیمو فراموش نکنید.

6- پاکسازی پوست سر

تفاله لیمو خاصیت ضد قارچی و پاک کنندگی دارد و از این رو می توانید از آن برای پاکسازی پوست سر و از بین بردن شوره سر استفاده کنید. ماساژ دادن تفاله لیمو روی پوست سر، آلودگی ها را از روی پوست پاک کرده و پوست سر را تمیز می کند.

7- رنگ مو را روشن کنید

استفاده از تفاله لیمو یک راه حل ساده برای روشن کردن طبیعی رنگ مو است. در این روش باید تفاله لیمو را روی موهای رنگ نشده خود بمالید و سپس به مدت 20 دقیقه در معرض نور طبیعی خورشید قرار بگیرید. سپس موهایتان را بشویید تا رنگ موهایتان چند درجه روشن شود.

8- درمان خونریزی بینی

برای درمان و کنترل خونریزی بینی، می توانید یک دستمال کاغذی یا پنبه را در تفاله لیمو آغشته کنید و آن را در سوراخ بینی قرار دهید. این کار خونریزی را متوقف می کند و در درمان خونریزی بینی بسیار موثر است.

9- خشکی لب ها را از بین ببرید

برای رفع خشکی لب ها می توانید مقداری تفاله لیمو را روی لب های خود بمالید و بعد از 20 دقیقه لب ها را بشویید. این کار باعث نرم شدن پوست لب ها می شود. اگر روی پوست لبتان زخم دارید، به هیچ عنوان از آبلیمو استفاده نکنید، زیرا باعث سوزش شدید لب ها می شود.

10- تمیز کردن مایکروفر

اگر به دنبال روشی ساده برای پاک کردن چربی در مایکروویو هستید، می توانید مقداری آب لیمو را در یک لیوان بریزید و سپس لیوان را با آب پر کنید. حالا این لیوان را داخل مایکروفر بگذارید و دستگاه را روشن کنید.

بخار اسیدی به دست آمده از این ترکیب به راحتی لکه های چربی را نرم می کند و سپس می توانید داخل مایکروفر را با پارچه تمیز کنید تا لکه ها از بین بروند. این کار به از بین بردن بوی بد داخل مایکروویو نیز کمک می کند.

11- تمیز کردن شیرها

برای تمیز کردن شیرها و سینک های آشپزخانه می توانید یک پارچه را در تفاله لیمو فرو کنید. سپس با این پارچه شیرها را تمیز کنید تا لکه ها و کثیفی ها کاملا پاک شوند. آهک ظاهری براق به شیر آب می دهد و لکه ها را محو می کند.

12- نظافت صفحات مسی

یکی یکی دیگر از کاربردهای تفاله لیمو تمیز کردن صفحات مسی است. در این روش می توانید از مقداری تفاله لیمو برای سفید و تمیز کردن صفحات مسی استفاده کنید. سپس ظرف را با اسکاچ تمیز کرده و آبکشی کنید.

13- از بین بردن لکه ها

برای از بین بردن لکه های کثیف مانند لکه های چای و قهوه می توانید مقداری تفاله لیمو را با آب مخلوط کرده و روی لکه مورد نظر بریزید. حالا با یک پارچه لکه را تمیز کنید تا لکه کاملا پاک شود.

14- کاهش وزن

روش استفاده از آب لیمو برای کاهش وزن بسیار ساده است. در این روش باید تفاله لیمو را در قوری بریزید و سپس قوری را با آب داغ پر کنید. آن را حدود 3 دقیقه در بخار کتری قرار دهید، سپس قوری را بردارید و بگذارید چای شما به مدت 10 تا 15 دقیقه خنک شود.

حالا می توانید مقداری عسل اضافه کنید و این نوشیدنی را هر روز صبح ناشتا بنوشید. مصرف این نوشیدنی باعث افزایش چربی سوزی و تسریع کاهش وزن می شود.

چگونه از تفاله لیمو ترش استفاده کنیم؟

می توانید از تفاله لیمو در غذاهای تازه، خشک یا منجمد استفاده کنید. بهترین راه برای نگهداری تفاله لیمو برای مدت طولانی خشک کردن آن است. در این روش باید تفاله لیمو را در سینی بگذارید و بگذارید در آفتاب خشک شود و بعد از آن برای شیرین کردن غذا و نوشیدنی استفاده کنید.

راه حل بعدی برای استفاده طولانی مدت از تفاله لیمو فریز کردن آن است. در این روش باید تفاله لیمو را در قالب های یخ کوچک ریخته و در فریزر قرار دهید. وقتی کوفته ها کاملا یخ زدند، آن ها را از قالب خارج کرده و در کیسه یخچال قرار دهید و در فریزر قرار دهید تا فضای کمتری اشغال کنند.

برای از بین بردن تلخی تفاله لیمو می توانید مقداری نمک اضافه کنید و پس از استفاده در انواع غذاها، دانه های لیمو را از تفاله جدا کنید تا طعم تلخی به آن ندهد. به طور کلی بهتر است از تفاله لیمو در اواخر پخت استفاده کنید یا شربت تهیه کنید زیرا آب لیموی آب پز طعم آن را تلخ می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما