اخبار روز

۱۳۵ سازمان روسی با یکدیگر این زیردریایی هسته‌ای را ساختند!/ عکس

زیردریایی کی-۳ لنینسکی کامزامال، یک زیردریایی کلاس نوامبر است که برای مقابله با زیردریایی هسته‌ای آمریکا روسیه آن را ساخت.

به گزارش بازتاب آنلاین، این زیردریایی از کلاس نوامبر; زیردریایی کلاس نوامبر یک زیردریایی با طول 107.4/109.8 است. بر اساس گزارش ناتو، این زیردریایی “نوامبر” نیز نامیده می شود. این اولین زیردریایی حمله اتمی اتحاد جماهیر شوروی بود و از سال 1958 تا 1990 در خدمت بود.

K-3 از سال 2005 در کارخانه کشتی سازی Nerpa بوده است. آخرین سفر زیردریایی در یک اسکله شناور بود. اسکله شناور در سال 2015 در کارخانه کشتی سازی Zeleodolsk در سواحل ولگا به آب انداخته شد. این اسکله به طور خاص برای حمل و نقل در آبراه های داخلی روسیه طراحی شده است.

زیردریایی K-3 Leninsky Kamzamal که در سال 1957 ساخته شد، اولین زیردریایی هسته ای اتحاد جماهیر شوروی بود. این زیردریایی برای مقابله با ناوتیلوس نیروی دریایی ایالات متحده (SSN-571)، اولین زیردریایی هسته ای جهان ساخته شد.

بیش از 135 سازمان شوروی از جمله 20 دفتر طراحی و 35 موسسه تحقیقاتی در طراحی و ساخت این نوع کاملاً جدید زیردریایی بین سال های 1952 تا 1958 مشارکت داشتند.

با وجود مشکلاتی که در قایق ها وجود داشت، K-3 در ژوئن 1962 به قطب شمال در زیر آب رسید، اولین قایق شوروی که به این موفقیت دست یافت و تنها چهار سال پس از ناو یو اس اس ناتیلوس به این شاهکار دست یافت.

اگرچه پنج سال بعد زیردریایی هنگام عبور از دریای نروژ آتش گرفت و 39 خدمه آن جان باختند، قایق تعمیر شد و تا سال 1988 در خدمت بود.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا