اخبار روز

13 برابر افزایش قیمت کوئیک در بازار خودرو چه می گذرد؟


به گزارش مانیبان؛ ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در خرداد 1400 دقیقاً دو ماه مانده به آغاز ریاست جمهوری خود گفت: می توان تولید خودرو را به بیش از دو میلیون دستگاه افزایش داد. خودرو باید از وضعیت انحصاری خارج شود و قیمت مناسبی داشته باشد.

وی همچنین صنعت خودرو را یکی از دغدغه های مهم و در عین حال قابل حل مردم دانست و بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت، کیفیت و قیمت خودرو تاکید کرد و اظهار داشت: در کشور ما تولید داخل خودرو است. نه این خیلی ضروری است.

با مقایسه تفاوت قیمت کارخانه و بازار انواع خودروهای ایرانی می توان به واقعیت صنعت خودرو پی برد. در کمتر از سه سال و نسبت به خرداد 1400 قیمت کارخانه ای خودرویی مانند پژو پارس LX TU5 کاهش یافت. از 146 میلیون تومان به 402 میلیون تومان; در حالی که قیمت آن در بازار از 269 میلیون تومان به رقم باورنکردنی 870 میلیون تومان رسیده است.

مورد دیگری مانند کوییک در سال 1400 معمولی به قیمت 141 میلیون تومان از کارخانه به فروش می رسید اما قیمت فروش آن در بازار 152 میلیون تومان تعیین شد. یعنی اختلاف 11 میلیون تومانی کارخانه تا بازار. حالا اختلاف قیمت کوییک S به 144 میلیون تومان رسیده است که نشان دهنده افزایش 13 برابری تنها در سه سال گذشته است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا