اخبار روز

12 کشتی جنگی آمریکا در خاورمیانه مستقر بودند

ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت به همراه شش ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و سه کشتی آبی خاکی USS Wasp، USS New York و USS Buckley نیز در شرق مدیترانه و نزدیک سواحل رژیم اسرائیل مستقر هستند.

واشنگتن پست در گزارشی نوشت: در پی تشدید تنش ها در خاورمیانه، ایالات متحده دوازده کشتی خود از جمله ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت، کشتی های اسکورت خود و گروه عملیات آبی خاکی WESP شامل سه کشتی و بیش از بیش از آن را مستقر کرد. چهار هزار تفنگدار نیروی دریایی و ملوانان خود را در خاورمیانه مستقر کرده اند.

به گزارش ایرنا، در گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است: یکی مقام‌های پنتاگون که نخواستند نامشان فاش شود، در گفت‌وگو با این روزنامه گفتند که وزارت دفاع آمریکا دست‌کم 12 ناو جنگی را در خاورمیانه مستقر کرده است.

بر اساس این گزارش، گروهی از این ناوهای جنگی از دریای سرخ جابجا شده اند و در حال حاضر هیچ یک از ناوهای جنگی آمریکا در این دریا مستقر نیستند.

گزارش روزنامه واشنگتن پست می افزاید: ناو هواپیمابر USS Theodore Roosevelt به همراه شش ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و سه کشتی آبی خاکی USS Wasp، USS New York و USS Buckley نیز در شرق مدیترانه مستقر هستند. سواحل رژیم اسرائیل

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در گفت و گو با اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور رژیم صهیونیستی بر پایبندی واشنگتن به امنیت تل آویو تاکید کرد و بر اهمیت جلوگیری از تشدید درگیری با حزب الله لبنان و تلاش برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک تاکید کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا