اخبار روز سینما

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

روزیاتو: بازیگری با فراز و نشیب های زیادی همراه است. برخی از نقش ها می توانند یک بازیگر را به یک سوپراستار تبدیل کنند و برخی دیگر تأثیرات بسیار منفی روی کارنامه او دارند. حتی در برخی موارد ممکن است این شرایط بازیگر را مجبور به کناره گیری موقت از بازیگری یا ترک این حرفه برای همیشه کند.

مگ رایان در فیلم «اثبات زندگی» (تست زندگی)

مگ رایان در اواخر دهه 1990 به دلیل بازی در فیلم های موفقی مانند «بی خواب در سیاتل» و «تو پست داری» به عنوان ملکه کمدی های رمانتیک شناخته شد. شخصیت های جذاب و شیمی قوی رایان با همبازی های مردش میلیون ها بیننده را به سالن های سینما کشاند. با این حال، بازی او در فیلم اثبات زندگی در سال 2000 بسیار موفق بود که نقدهای منفی دریافت کرد. از سوی دیگر، زمانی که رایان هنوز همسر دنیس کواید، بازیگر آمریکایی بود، با راسل کرو، همبازی او در فیلم «اثبات زندگی» رابطه عاشقانه ای برقرار کرد.

این رسوایی روی تصویر رایان تاثیر منفی گذاشت و او را برای ایفای نقش های خوب در فیلم های مشابه سخت کرد. تنها استثنا در این مورد فیلم «کیت و لئوپولد» بود. پس از آن بیشتر در فیلم های مستقل ظاهر شد.

جرد لتو در موربیوسموربیوس)

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

فیلم «موربیوس» علیرغم موفقیت در گیشه، با نقدهای منفی مواجه شد و به همین دلیل یکی از بدترین فیلم های سال 2022 به حساب می آید.به خصوص بازی جارد لتو در این فیلم با انتقادات زیادی مواجه شد.

جالب اینجاست که پس از اکران اولیه فیلم، تصاویر آن در شبکه های اجتماعی به جریان افتاد و شوخی های اینترنتی زیادی در مورد آن ساخته شد که باعث تشویق فیلمسازان به اکران آن در سینماها شد. اگرچه این فیلم مخاطب را تحت تاثیر قرار نداد، اما لتو قرار است در ادامه آن حضور داشته باشد.

کامیلا کابیو در «سیندرلا» (سیندرلا)

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

کامیلا کابلو در سنین پایین به عنوان بخشی از گروه پاپ موفق Fifth Harmony به شهرت رسید. بعدها توانست به عنوان یک خواننده مستقل به موفقیت هایی دست یابد که آثارش در صدر جدول های موسیقی آمریکا، کانادا و انگلیس قرار گرفتند.

او در سال 2021 در اولین فیلم خود به نام «سیندرلا» بازی کرد که نقدهای منفی دریافت کرد و در باکس آفیس شکست خورد و حداقل تاکنون تنها فیلم او شد. علیرغم توانایی های کابیو در خوانندگی، او نتوانست اجرای قابل باوری ارائه دهد و به دلیل اجرای خسته کننده و یکنواختش مورد انتقاد قرار گرفت. از آن زمان، کابیو فعالیت موسیقی خود را از سر گرفته است و یکی از داوران فصل بعدی مسابقه آواز آمریکایی The Voice خواهد بود.

مدونا در «روزی دیگر بمیر»یک روز دیگر بمیر)

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

مدونا پس از کسب شهرت فراوان در عرصه موسیقی، تصمیم گرفت خود را در عرصه بازیگری امتحان کند. او در این زمینه نیز به موفقیت های قابل توجهی دست یافت که از آن جمله می توان به فیلم های «اویتا» و «ناامیدانه به دنبال سوزان» اشاره کرد. با این حال، 2 تجربه ناموفق متوالی در سال 2002 به شدت به حرفه بازیگری او لطمه زد، فیلم های “Swept Away” و “Die Another Day” که برای آنها 2 جایزه تمشک طلایی دریافت کرد.

منتقدان و بینندگان معتقد بودند که مدونا توانایی بازیگری را ندارد و باید به حرفه موسیقی خود ادامه دهد. مدونا به توصیه او عمل کرد و به دنیای موسیقی بازگشت. البته او از آن زمان تاکنون در چند نقش بیتی و افتخاری ظاهر شده است.

دیوید شویمر در «دوستان» (دوستان)

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

بازی در نقش راس گلر در سریال «دوستان» دیوید شویمر مانعی بر سر راه پیشرفت حرفه ای او شد. با وجود اینکه او پس از پایان این سریال در نقش های متفاوت زیادی ظاهر شد، اما هرگز نتوانست سایه این نقشی را که همیشه به دنبالش بود از خود دور کند. شهرت زیادی که بازی در سریال دوستان برای او به ارمغان آورد، روی شویمر نیز تاثیر منفی گذاشت زیرا زندگی را برای او سخت کرد تا جایی که می خواست ناپدید شود تا کسی او را نشناسد.

پاملا اندرسون در «سیم خاردار»سیم خاردار)

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

فیلم اکشن «سیم خاردار» را سرآغاز افول دوران بازیگری پاملا اندرسون می دانند. جالب اینجاست که اندرسون زمانی که برای اولین بار فیلمنامه را خواند از این فرصت بسیار هیجان زده بود و حتی امیدوار بود که این نقش برای او اسکار را به ارمغان بیاورد.

او حتی یک طرح سیم خاردار روی بازویش خالکوبی کرد تا بیشتر در نقشش غوطه ور شود، که کار را برای هنرمند گریم فیلم راحت تر کرد. با این حال، انتظارات او برآورده نشد زیرا فیلم نقدهای منفی دریافت کرد و اندرسون نیز جایزه تمشک طلایی را دریافت کرد.

میگل بی جردن در “پلنگ سیاه” (پلنگ سیاه)

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

جوردن با بازی مایکل بی برای بازی در نقش یکی از شروران دنیای مارول در فیلم “پلنگ سیاه” مورد ستایش قرار گرفت. اما این تجربه برای او گران تمام شد. ایفای نقش یک ضدقهرمان با چالش هایی برای جردن همراه بود و او مجبور شد برای تأثیرات روانی آن تحت روان درمانی قرار گیرد.

به گفته جردن، او قبل از این مدت طولانی نقشی را بازی نکرده بود و این شخصیت آنقدر تاریک، تنها و دردناک بود که تاثیر منفی روی او گذاشت. او امیدوار بود که با کوتاه کردن موهایش و بازگشت به خانه، حال روحی اش به حالت قبل بازگردد.

دو گلبرگ در “آخرین بدافزار” (آخرین ایربندر)

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

دو پاتل پس از حضور موفقش در فیلم «میلیونر زاغه نشین» به شهرت رسید. با این حال، تصمیم او برای بازی در نقش یک شخصیت شرور در فیلم The Last Airbender نتیجه معکوس داد و او قول داد که دیگر در فیلم های ابرقهرمانی بازی نکند.

این فیلم نقدهای منفی دریافت کرد و در باکس آفیس شکست خورد و تبدیل به کم امتیازترین فیلم ساخته شده توسط نیکلودئون شد. در سال های بعد، پاتل تلاش کرد تا این اشتباه را جبران کند.

جسیکا آلبا در «سیگنال نامرئی» (یک علامت نامرئی)

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

در اوایل دهه 2000، جسیکا آلبا به شهرت رسید و در فیلم‌های زیادی از کمدی گرفته تا اکشن بازی کرد. او در لیست 10 زن زیبای جهان قرار گرفت. با این حال، او از آن زمان از کانون توجه عمومی دور شده است.

در پایان همان دهه، آلبا در چندین فیلم ناموفق بازی کرد که یکی از آنها «La señal invisible» بود. امتیاز این فیلم در سایت راتن تومیتوز صفر است. اگرچه افراد زیادی در شکست این فیلم نقش داشتند، اما مقصر اصلی به گردن او بود. این باعث شد تصمیم بگیرم در پروژه های کمتری شرکت کنم.

هیو گرانت در “آیا مورگان ها را می شناسید؟” (آیا در مورد مورگان شنیده اید؟)

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

هیو گرانت پس از انتقاد شدید برای بازی در فیلم “آیا از مورگان ها خبر دارید؟” او 3 سال سینما را ترک کرد. عدم استقبال از فیلم و نبود شیمی بین گرانت و همبازی اش سارا جسیکا پارکر به شهرت گرانت لطمه زد.

به گفته گرانت، این فیلم روی حرفه بازیگری او تاثیر منفی گذاشت و باعث شد احساس کند که دیگر بازیگری مورد تقاضا نیست. اما در سال 2012 با بازی در فیلم «اطلس ابری» توانست اعتبار از دست رفته را بازیابد. او در این فیلم در 6 نقش مختلف ظاهر شد.

جسیکا چستین در «335»

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

جسیکا چستین به کارگردان سیمون کینبرگ پیشنهاد ساخت یک فیلم جاسوسی با نقش اول زن را داد. پس از پذیرش این پیشنهاد، چستین به عنوان بازیگر و تهیه کننده به پروژه پیوست.

با این حال، این فیلم نتوانست منتقدان را تحت تاثیر قرار دهد و آنها معتقد بودند که Chastain انتخاب مناسبی برای او نیست. او برای غلبه بر این اشتباه هر چه سریعتر به پروژه های جدیدی مانند «زمان آرماگدون» و «حافظه» روی آورد.

آنجلینا جولی در “جاودانه ها” (ابدی)

12 نقشی که برای بازیگران مشهور آسیب زاترین نقش را داشتند

آنجلینا جولی برای بازی در فیلم های موفق شناخته شده است و فیلم های مارول اغلب در گیشه موفق هستند. با این حال، فیلم “جاودانه ها” که در سال 2021 اکران شد، نشان داد که همیشه یک استثنا وجود دارد. منتقدان این فیلم را بدترین فیلم مارول به دلیل داستان کسل کننده و خامش می دانستند.

بازی جولی در این فیلم بازخوردهای منفی نیز داشت. جولی در سال های اخیر روی کارگردانی تمرکز کرده و چندان به عنوان بازیگر جلوی دوربین ظاهر نشده است. برخی از رسانه ها بر این باورند که دوران اوج جولی به پایان رسیده است، اما تنها زمان نشان می دهد که آیا او می تواند به بازیگری بازگردد یا خیر. «جوادانگان» آخرین کار او به عنوان بازیگر تاکنون بوده است.

پ

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا