اخبار روز

11 ماده غذایی که رفلاکس معده را از بین می برد

رفلاکس اسید که با احساس درد و سوزش در قفسه سینه یا گلو مشخص می شود، زمانی رخ می دهد که اسید معده به مری برگردد. این وضعیت آزاردهنده می تواند زندگی روزمره شما را مختل کند و باعث ایجاد ناراحتی در مرکز قفسه سینه شود.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا راه های طبیعی برای تسکین این مشکل گوارشی وجود دارد؟ خوشبختانه، چندین درمان خانگی موثر وجود دارد که می تواند به تسکین احساس سوزش و جلوگیری از رفلاکس کمک کند. این درمان های خانگی را برای رفلاکس اسید امتحان کنید و تفاوت را ببینید.

مقابله با رفلاکس اسید می تواند ناراحت کننده باشد، اما چندین درمان خانگی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم و تسکین سریع کمک کند. این شامل:

1. زنجبیل

زنجبیل برای قرن ها یکی این یکی از مواد اصلی در طب طبیعی است و به دلیل اثرات ضد التهابی و گوارشی آن مورد تحسین قرار می گیرد. این به آرام کردن سیستم گوارشی کمک می کند و می تواند حالت تهوع را تسکین دهد. تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrients نشان می دهد که زنجبیل می تواند تولید اسید معده را کاهش دهد و به طور بالقوه علائم رفلاکس اسید را کاهش دهد. اگر مشکلات گوارشی دارید، می توانید یک چای تسکین دهنده زنجبیل دم کنید یا زنجبیل تازه را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

2. آب آلوئه ورا

آلوئه ورا به خاطر خواص آرام بخشش معروف است و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. این ترکیبات به سم زدایی بدن و کمک به هضم کمک می کنند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله Neurogastroenterology and Motility نشان داد که آب آلوئه ورا می تواند به هضم غذا کمک کند و علائم مشکلات گوارشی مانند رفلاکس اسید را تسکین دهد. در واقع، مطالعه دیگری که توسط Nutrients منتشر شده است نشان می دهد که آلوئه ورا نیز یک درمان موثر برای تسکین علائم بیماری ریفلاکس معده به مری (GRED) است. قبل از غذا مقدار کمی آب آلوئه ورا بنوشید تا اثرات مفید آن را تجربه کنید.

3. میوه های غیر پیچیده

به جای مرکبات، میوه های غیر مرکباتی مانند خربزه، موز، سیب و گلابی را انتخاب کنید که به طور طبیعی اسید کمی دارند. این میوه ها می توانند به پوشش مخاط معده و تسکین سوزش سر دل کمک کنند. آنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند، از سلامت کلی گوارش حمایت می کنند و می توانند به تسکین علائم رفلاکس کمک کنند.

4. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک غلات کامل است که نه تنها معده را آرام می کند بلکه اسید اضافی را نیز جذب می کند. محتوای فیبر بالا به هضم غذا کمک می کند و می تواند به جلوگیری از رفلاکس کمک کند.

مطالعه‌ای در مجله Nutrients نشان می‌دهد که غذاهای پرفیبر مانند بلغور جو دوسر ممکن است در تسکین علائم رفلاکس و کاهش خطر رفلاکس اسید موثر باشد. روز خود را با یک کاسه بلغور جو دوسر برای یک صبحانه آرام بخش و مناسب برای رفلاکس شروع کنید.

5. سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان محبوب برای مشکلات مختلف گوارشی از جمله سوزش سر دل است. اگرچه تحقیقات محدودی وجود دارد، برخی از افراد بهبود را با سرکه سیب گزارش می دهند. برای یک رویکرد ایمن، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کنید و آن را قبل یا بعد از غذا بنوشید. این ممکن است به تسکین علائم کمک کند، اما احتیاط کنید یا قبل از امتحان با پزشک مشورت کنید.

6. دانه رازیانه

دانه های رازیانه سرشار از فیبر هستند و خواص ضد میکروبی و ضد التهابی دارند. آنها می توانند به کاهش نفخ، نفخ و ناراحتی مرتبط با رفلاکس اسید کمک کنند. جویدن دانه‌های رازیانه یا دم‌کردن چای رازیانه راه‌های بسیار خوبی برای گنجاندن آن‌ها در روتین و ارتقای سلامت دستگاه گوارش هستند.

7. چای بابونه

چای بابونه می تواند به کاهش التهاب و آرامش سیستم گوارش کمک کند. مطالعه ای در مجله تغذیه نشان داد که چای بابونه ممکن است فوایدی را به همراه داشته باشد. می تواند اثر آرام بخشی بر سیستم گوارش داشته باشد و احتمالاً علائم رفلاکس را تسکین دهد. چای بابونه را بعد از غذا یا قبل از خواب برای بهبود هضم و کیفیت خواب بنوشید.

8. آب نارگیل

آب نارگیل به طور طبیعی می تواند به خنثی کردن اسید معده کمک کند. کم چربی و کالری و سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و پتاسیم است که می تواند راهی با طراوت برای هیدراته ماندن و حمایت از سلامت دستگاه گوارش باشد. این مواد مغذی و محتوای الکترولیت بالا می تواند به کاهش علائم رفلاکس اسید کمک کند و به شما کمک کند هیدراته بمانید.

9. پروبیوتیک ها

رفلاکس اسید زمانی است که اسید معده به مری باز می گردد. این می تواند باعث ناراحتی شود و اگر به طور مکرر اتفاق بیفتد، می تواند به مری شما آسیب برساند. در حالی که راه حل های مختلفی برای رفلاکس اسید وجود دارد، پروبیوتیک ها می توانند این کار را انجام دهند یکی یکی از بهترین راه حل ها باشد

بر اساس مطالعه ای که در ISRN Nutrition منتشر شده است، پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که به بازگرداندن تعادل در میکروبیوتای روده و حمایت از سلامت روده کمک می کنند. در ماست، کلم ترش، کفیر و غیره یافت می شود.

10. آب خیار

آب خیار می تواند یک گزینه با طراوت و تسکین دهنده برای کسانی باشد که از رفلاکس اسید رنج می برند. خیار به طور طبیعی اسیدیته کمی دارد و آب زیادی دارد که می تواند به هیدراته نگه داشتن و عملکرد سیستم گوارش کمک کند.

یک مطالعه چینی در سال 2014 نشان می دهد که پکتین، یک فیبر محلول موجود در خیار، ممکن است به افزایش حرکات روده و ترویج باکتری های سالم در روده کمک کند، که ممکن است به مبارزه با اسیدیته کمک کند. برای تهیه آب خیار کافی است یک خیار را برش دهید و به آب اضافه کنید. قبل از نوشیدن آن را چند ساعت دم کنید.

11. جوش شیرین

جوش شیرین می تواند یک درمان موقت برای تسکین علائم رفلاکس اسید باشد. این به خنثی کردن اسید اضافی در معده شما کمک می کند، که مسئول علائم رفلاکس اسید و سوزش سر دل است. می تواند به آرام کردن سیستم گوارشی کمک کند و تسکین سریع را فراهم کند.

با این حال، مهم است که این دارو را با احتیاط استفاده کنید زیرا استفاده بیش از حد ممکن است باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود. نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کرده و بنوشید تا به سرعت علائم سوزش سر دل برطرف شود.

10 نکته برای درمان رفلاکس اسید

اضافه وزن می تواند فشار معده را افزایش دهد و رفلاکس اسید را بدتر کند. بنابراین، برای کاهش خطر، وزن خود را حفظ کنید.
خوردن وعده های غذایی کوچکتر و مکرر می تواند به جلوگیری از پر شدن بیش از حد معده و کاهش خطر رفلاکس اسید کمک کند.
از خوردن غذاها و نوشیدنی های محرک مانند مواد تند، چرب و اسیدی و همچنین کافئین و الکل خودداری کنید.
برای بهبود عملکرد اسفنکتر تحتانی مری و کاهش رفلاکس، سیگار را ترک کنید.
مصرف الکل را محدود کنید زیرا می تواند خطر رفلاکس اسید را کاهش دهد.
حداقل دو تا سه ساعت قبل از خواب غذا بخورید تا معده شما هضم شود و رفلاکس به حداقل برسد.
بالا بردن سر تخت به اندازه 6 تا 8 اینچ می تواند به جلوگیری از برگشت اسید به مری در هنگام خواب کمک کند.
لباس های گشاد بپوشید تا از فشار بیشتر به معده خود جلوگیری کنید و خطر رفلاکس را کاهش دهید.
برای بهبود هضم، با نوشیدن آب در طول روز هیدراته بمانید.
مدیریت استرس می تواند تولید اسید را کاهش داده و هضم را بهبود بخشد.

از این راه حل ها و نکات برای کاهش خطر سوزش سر دل استفاده کنید!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا