اخبار روز

100 سال میراث المپیک / چه بر سر سالن های المپیک پاریس در سال 1924 آمد (+ عکس)

به گزارش ایمنا، تاریخ معاصر پاریس در حال حاضر با تاریخ بازی های المپیک آمیخته شده است. این شهر میزبان دومین دوره بازی ها در سال 1900 بود و سفری از تغییرات شهری و تحولات معماری را آغاز کرد که آن را برای این رویداد آماده کرد. از جمله مهم ترین تغییرات، معرفی خط مترو بود که در سال 1900 افتتاح شد تا مکان های نمایشگاه جهانی را با مکان های بازی های المپیک در شهر وینسنس متصل کند.

پاریس 24 سال بعد میزبانی می کند یکی این یکی از تأثیرگذارترین دوره های المپیک بود، زیرا اولین رویدادی بود که از طریق رادیو پخش شد، که به افزایش قابل توجهی در محبوبیت بازی ها کمک کرد. در این زمان بود که مفهوم دهکده المپیک ظهور کرد.

بسیاری از زیرساخت‌ها و مکان‌هایی که بیش از یک قرن پیش ساخته شده‌اند هنوز در پاریس مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی از آنها میزبان بازی‌های المپیک 2024 نیز خواهند بود.

استادیوم ایو دو مانوار، کلمبوس

کلمبز، حومه شمال غربی پاریس، محل اصلی بازی های المپیک 1924 بود. برای اولین بار، ورزشکاران در دهکده المپیک، که شامل خانه های چوبی قابل حمل با آب جاری و امکاناتی مانند اداره پست، آرایشگاه و رستوران بود، قرار گرفتند. .

استادیوم ایو د منور در نزدیکی دهکده المپیک نیز یکی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مکان‌های برگزاری بازی‌ها، برای برگزاری بازی‌ها به‌طور کامل بازسازی شد و می‌تواند تا 45000 تماشاگر را در خود جای دهد.

این استادیوم یک قرن پیش میزبان مسابقات دو و میدانی، فوتبال و راگبی بود و پس از المپیک 1924، عملیات ادامه یافت و چندین بار بازسازی شد. در سال 2024، این عرصه تاریخی میزبان مسابقات هاکی روی چمن خواهد بود.

100 سال میراث المپیک / سالن های المپیک پاریس در سال 1924 چه شد؟

استخر تورلس (اکنون استخر ژرژ والری)

استخر تورلس که در سال 1924 در منطقه 20 پاریس ساخته شد، میزبان مسابقات شنا در بازی های پاریس بود، جایی که رکورد 100 متر سبک آزاد شکسته شد. این استخر امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

چندین بار در طول سال ها بازسازی شده و در دهه 1980 به سقف جمع شونده مجهز شده است، در لیست مکان های المپیک 2024 نخواهد بود، زیرا مسابقات شنا و پارا شنا در سال جاری در Arena La Defense در نانتر برگزار می شود و مسابقات شنا، شیرجه و مقدماتی در مرکز آبی سنت دنیس که تنها مرکز ورزشی دائمی ساخته شده برای بازی های پاریس 2024 خواهد بود، برگزار خواهد شد.

100 سال میراث المپیک / سالن های المپیک پاریس در سال 1924 چه شد؟

ولودروم ژاک آنکتیل

پارک دوچرخه Jacques-Anctil، در مکانی به نام La Cipale، هنوز یک مکان محبوب در بین دوچرخه سواران و دوستداران طبیعت در Bois de Vincennes است. این پیست بتنی به طول 500 متر در سال 1896 با پایه های آهنی طراحی شده توسط گوستاو ایفل ساخته شد و به محل برگزاری بازی های المپیک در سال 1900 تبدیل شد.

این سایت در سال 1924 میزبان مسابقات دوچرخه سواری، شمشیربازی، کشتی، بوکس و وزنه برداری بود و اکنون یک اثر تاریخی محسوب می شود، اما استانداردهای فعلی المپیک را ندارد، بنابراین مسابقات دوچرخه سواری و پاراسواری المپیک 2024 در ورزشگاه سنت کوئنتین برگزار می شود. پیست ملی Anne Evelyn برگزار می شود.

100 سال میراث المپیک / سالن های المپیک پاریس در سال 1924 چه شد؟

کاخ ورسای

کاخ معروف ورسای محل تیراندازی بازی‌های 1924 بود. امروز، یک قرن بعد، محوطه قلعه بار دیگر به عنوان یک مکان المپیک، این بار برای مسابقات سوارکاری و پنج گانه مدرن عمل می کند.

در آماده سازی برای این رویدادها، کاخ در حال حاضر در حال انجام پروژه های مرمت و کار ساخت و ساز موقت در تاسیسات، از جمله بازسازی دروازه افتخار و سقف ضلع شمالی، و همچنین افزودن یک منطقه پذیرایی جدید در باغ است.

100 سال میراث المپیک / سالن های المپیک پاریس در سال 1924 چه شد؟

ولودروم غواصان Velodrome d’Hiver

Diver Velodrome که در سال 1903 در ناحیه گرنل افتتاح شد، محل برگزاری بازی های المپیک 1924 در رشته های شمشیربازی، وزنه برداری و بوکس بود. این میدان سرپوشیده در سال 1942 به پلیس فرانسه تحویل داده شد و ساختمان آن در سال 1959 تخریب شد.

100 سال میراث المپیک / سالن های المپیک پاریس در سال 1924 چه شد؟

قصر بزرگ

در همین حال، Grand Palais فرانسه، پس از بازسازی اساسی توسط استودیوی فرانسوی Chatillon Architectes، نقش مهمی در المپیک بازی خواهد کرد. اولین تصاویر از ساختمان بازسازی شده پیشرفت پروژه گسترده ای را نشان می دهد که در سال 2021 آغاز شد.

در حالی که انتظار می رود مرمت کامل تا سال 2025 تکمیل شود، فاز اول تابستان امسال رونمایی می شود و به این مکان تاریخی اجازه می دهد تا به عنوان مکانی برای مسابقات المپیک از جمله شمشیربازی و تکواندو استفاده شود.

کاخ بزرگ که در ابتدا برای نمایشگاه جهانی 1900 ساخته شد، اگرچه به عنوان یک کاخ موقت هنرهای زیبا در نظر گرفته شده بود، اما در طول سال ها دوره های بی توجهی را تجربه کرد و برخی از مناطق به روی عموم بسته شد، اما در نهایت با هدف احیای زندگی بازسازی شد. بهبود دسترسی عمومی، افزایش نور طبیعی روز و ارتباط مجدد کاخ با محیط شهری.

به عنوان اولین بازسازی اساسی در تاریخ ساختمان، معماران این پروژه را بر بهبود دسترسی عمومی و ایجاد انسجام در فضاهای مختلف ساختمان متمرکز کردند.

با معرفی ارتباطات جدید بین مناطق اصلی کاخ، و همچنین بهبود گردش مردم و خدمات بازدیدکنندگان، این ساختمان می‌تواند 60 درصد مهمانان بیشتری را برای رویدادها در خود جای دهد، در حالی که به همه بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا ویژگی‌های تاریخی ساختمان را کشف کنند.

100 سال میراث المپیک / سالن های المپیک پاریس در سال 1924 چه شد؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا