دانستنی ها

10 ویژگی منحصر به فرد سویا

سویا یک پروتئین با کیفیت است. یک یا دو وعده از محصولات سویا در روز می تواند برای سلامتی ما مفید باشد.

به گزارش عصرترکیه به نقل از TRT، دانه سویا سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد و ممکن است خطر ابتلا به تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب و برخی از انواع سرطان را کاهش دهد.

از دیابت جلوگیری می کند

به عنوان منبع خوبی از فیبر و پروتئین و یک ماده مغذی که از افزایش وزن سالم حمایت می کند، ممکن است علیرغم محتوای چربی بالا بدون کلسترول، به کنترل دیابت کمک کند.

خوردن سویا یک راه موثر برای کنترل و پیشگیری از دیابت است. بر اساس مطالعات مختلف، دانه سویا توانایی افزایش گیرنده های انسولین در بدن را دارد.

این می تواند در وهله اول از دیابت جلوگیری کند یا در صورت ابتلا به دیابت به شما در مدیریت دیابت کمک کند. علاوه بر این، محتوای کربوهیدرات در سویا بسیار کم است.

سویا در درمان کم خونی موثر است

آهن و مس دو ماده معدنی ضروری هستند که به وفور در سویا یافت می شوند. هر دو ماده معدنی برای تولید گلبول های قرمز خون حیاتی هستند.

از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند

رژیم غذایی سرشار از سویا از سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب محافظت می کند.

نشان داده شده است که سویا سطوح کلسترول خوب و کلسترول بد را که از عوامل خطر شناخته شده برای بیماری قلبی هستند، کاهش می دهد.

فشار خون را کاهش می دهد

رگ های خونی را بهبود می بخشد (الاستیسیته بیشتر دیواره های شریانی).

سویا و یائسگی

اعتقاد بر این است که سویا به دلیل مواد فعال موجود در آن می تواند علائم یائسگی مانند تب را کاهش دهد.

در درمان سرطان استفاده می شود

این ماده مغذی که با آنتی اکسیدان های موجود رادیکال های آزاد را خنثی می کند، شروع سرطان را کند می کند و یک ماده مغذی مفید است که می تواند در روند درمان سرطان استفاده شود.

توجه: اگر در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان سینه هستید یا در گذشته برای سرطان سینه درمان شده اید، از مکمل های سویای بسیار فرآوری شده استفاده نکنید. مقدار معقول غذای سویا باید مصرف شود.

کیفیت خواب را بهبود می بخشد

دانه سویا که با تنظیم متابولیسم برای مشکلات خواب مفید است، حاوی مقادیر بالایی منیزیم است، کیفیت خواب را بهبود می بخشد و استراحت با کیفیت را تضمین می کند.

دانه سویا کیفیت استراحت و مدت خواب را بهبود می بخشد.

جدای از این، طبق یک مطالعه، دانه سویا حاوی ترکیبات استروژن مانند است که به زنان یائسه کمک می کند خواب با کیفیتی داشته باشند.

به هضم سالم کمک می کند

فیبر غذایی به مقدار زیاد در سویا یافت می شود. فیبر غذایی برای عملکرد کل بدن ضروری است و نقش حیاتی در سیستم گوارش دارد. به عنوان منبع فیبر، غذایی است که هضم را تسریع می کند و یک راه حل طبیعی برای شرایطی مانند یبوست است. با آرام کردن سیستم گوارشی به سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند و به حفظ تعادل بدن کمک می کند.

سویا همچنین حاوی یک ماده فعال است که به رشد باکتری های سالم روده کمک می کند و به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند.

از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند

به رفع بسیاری از مشکلات پوستی از لک های پوستی گرفته تا چین و چروک کمک می کند و با مالیدن روغن سویا به پوست از ایجاد لک و چین و چروک جلوگیری می کند.

سویا برای سلامت استخوان ها

سویا سرشار از مواد معدنی و ویتامین است. سطوح چشمگیر روی، سلنیوم، مس، منیزیم و کلسیم موجود در سویا به قوی و سالم ماندن استخوان ها کمک می کند.

همه این عناصر موجود در سویا می‌توانند با فعال کردن رشد استخوان جدید، تقویت استخوان‌های موجود و تسریع روند بهبود استخوان، از فعالیت استئوتروپیک حمایت کنند.

با این حال، باید دانه های سویا را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا مطمئن شوید که استخوان های شما قوی هستند و می توانند از انواع بیماری ها جلوگیری کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا