اخبار روز سینما

10 هزار انشعاب قنات، 13 هزار استخر و سد ایجاد می شود


به گزارش شمانیوز از سراج24; در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور، اجرای طرح های حوضه داری، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و طرح های انتقال آب کشاورزی به ارزش 138 هزار میلیارد تومان در 31 استان آغاز شد.

محمد مخبر در این نشست با تاکید بر اینکه روستاها و مناطق عشایری یکی از مهم ترین موتورهای محرک پیشرفت کشور هستند، اظهار داشت: مناطق روستایی و عشایری نقش مهم و تاثیرگذاری در امنیت غذایی کشور ایفا می کنند و امنیت غذایی یکی از مهمترین محورهای پیشرفت کشور است. مهمترین عوامل امنیت غذایی با وجود اینکه به نظر می‌رسد اولویت‌ها و دشمنان کشور هستند، اما می‌گویند غذا و دارو مشمول تحریم‌های شدید نیستند، اما در عمل مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند و مشکلاتی را در تامین مالی و حمل و نقل دارو و مواد غذایی ایجاد کرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور با توجه به حل مشکلات عشایر و پیشرفت و توسعه روستاها به عنوان یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم گفت: در دو سال اخیر که از روی کار آمدن دولت می گذرد، سپاه پاسداران و بسیج همواره بازی کرده اند. بازی ها. او در راستای برنامه های دولت در حل مشکلات مختلف مشارکت داشت و در بسیاری از موارد داوطلبانه روی کار آمد و به دولت کمک کرد.

اردوغان با اشاره به مشارکت موفق نیروهای بسیج در تامین آب روستاها گفت: با تفاهم نامه ای که بین وزارت نیرو و بسیج منعقد شد، آبرسانی به 10 هزار روستا در نظر گرفته شد که تاکنون پیشرفت قابل قبولی داشته است. .

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه آب و خاک دو چالش مهم در حوزه کشاورزی است، گفت: ایران کشوری با اقلیم خشک و نیمه خشک است که نیازمند مدیریت دقیق منابع آبی است. این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مقام معظم رهبری فرمودند: سال هاست که بر اهمیت آب و خاک تاکید شده است.

مخبر با بیان اینکه قنوات خاطره ای علمی از نیاکان و گذشتگان است، گفت: وجود قنوات در کشور گواه این است که سال ها علم در ایران حاکم بوده و مردم بر اساس علم عمل می کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: برخی از کانال های موجود در کشور قدمت چند هزار ساله دارند و کارایی این کانال ها در طول زمان از بین نرفته است و همچنان با هزینه های بسیار کم از خدمات آنها بهره مند می شویم.

این مخبر با اشاره به هدفمندی طرح های حفاظت از حوضه و آبخوان اظهار داشت: طرح های حوضه ای در سال های اخیر در کشور آغاز شد که متأسفانه پس از مدتی رها شد و این بی توجهی باعث شده تا شاهد آسیب های ناشی از آن باشیم. بلایای سیل امروز اسکان عشایر و تخلیه برخی روستاها.

اردوغان با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد شهرهای مولد از نظر صیادی، این طرح را مفید و ارزشمند دانست و گفت: ایجاد استخرها و استخرهای آبزی پروری در کنار چاه های آب کشاورزی اقدام مفیدی برای افزایش بهره وری آب است. منابع زیرا در این حوض ها و استخرها قبل از ورود به زمین های کشاورزی از منابع آبی برای تولید آبزیان استفاده می شود.

معاون اول رئیس جمهور با دعوت از استانداران به توجه جدی و دقیق به اجرای طرح هایی که از امروز آغاز شده است، گفت: استانداران باید با جدیت کار کنند و اجرای این برنامه را در اولویت قرار دهند. یکی از بهترین فرصت ها برای خرج کردن است. درآمد حاصل از تولید می تواند سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ها باشد.

مخبر در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت جهاد و کشاورزی برای توسعه این طرح ها گفت: یکی از مزیت های همکاری فعلی این است که گروه های جهادی در حال فعالیت هستند و این باعث می شود که تروریسم افزایش دادن. سرعت کار سریع و بدون وقفه، قیمت پرداختی و در عین حال بسیار ارزان است.

در این مراسم که استانداران مختلف نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند، وزیر جهاد کشاورزی گزارشی را با امام حسن مجتبی (ع) در خصوص امضای قراردادها و تفاهم نامه های احداث حوضه آب و حوضه آب زیرزمینی ارائه کرد. یوروک در تشریح پروژه های مدیریتی، ایجاد شهرهای کارآمد، طرح های کوچک آبرسانی و رفع مشکلات، طرح های آب و زمین را ارائه کرد و گفت: تقریباً 40 درصد دام سبک کشور در اختیار عشایر است و این امر برای رفع مشکلات اقدام می کند. و مشکلات این جامعه

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین بسیج را پرمخاطب ترین تشکل در جهان توصیف کرد و گفت: پایه همه اقشار جامعه را پوشش می دهد و خوشبختانه دولت سیزدهم مردم برای حل مشکلات و مشکلات مردم روی کار آمد. کشور.” قرار دادن کشور در مسیر توسعه با تکیه بر ظرفیت مردم

استانداران فارس و خراسان رضوی نیز از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی از پیشرفت پروژه های کشاورزی و مشارکت مردم استان در اجرای طرح ها ارائه و توصیه های خود را برای اجرای هرچه بهتر طرح های مرتبط با آبخیزداری بیان کردند. پروژه های احیای کانال و تامین آب کشاورزی.

در این مراسم با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی، رئیس سازمان امور عشایر و برخی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی تفاهم نامه و قراردادهایی بین وزیر جهاد کشاورزی و وزیر جهاد کشاورزی منعقد شد. جهاد. برای اجرای طرح های حوضه داری، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب، امضاهایی به امضای جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در امور کشاورزی رسید.

این قراردادها چهار موضوع اصلی آب و زمین، حوضه‌داری، امور عشایری و شهرهای مولد کشاورزی را در بر می‌گیرد و در مجموع 138 هزار میلیارد تومان وام برای احیاء و بهسازی 10 هزار انشعاب قنات، 13 هزار استخر و سد اعطا شده است. در 31 استان در خصوص تنظیم مسیرهای عشایری، تامین آب آشامیدنی پایدار برای عشایر و…


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا