اخبار روز

10 میلیون سپرده برای دریافت کنندگان بودجه

وام اربعین یکی یکی از امکاناتی است که مردم می خواهند آن را جذب کنند و از آن استفاده کنند. وام اربعین به دلیل درآمدهای بالای خود در سال گذشته شبهات بسیاری را در بسیاری از افراد ایجاد کرده است. بسیاری از مردم وام اربعین دریافت می کنند. نحوه دریافت وام اربعین برای افراد زیادی سوال ایجاد کرده است.

شرایط دریافت وام 10 میلیون تومانی اربعین چیست؟

زائرانی که بدهی به شبکه بانکی ندارند و یا چک نقدی ندارند می توانند تا پایان مردادماه با سامانه آمود سفر تماس گرفته و با ارائه چک صیادی یا گواهی کسر حقوق و دستمزد به صورت تضمینی تا پایان مردادماه در طرح آمود سفر ثبت نام کنند. این بسته ظرف پنج روز کاری فعال می شود.

متقاضیان این وام باید ابتدا به سایت آمود سفر مراجعه کرده و پس از کلیک بر روی گزینه ثبت نام، تعداد نفرات و اطلاعات هویتی زائران را وارد کنند. در مرحله بعد متقاضی باید تصویر چک صیادی یا ضمانت نامه صیادی را بارگذاری و واریز کند. پس از انجام تمامی این مراحل، اصل چک باید از طریق پست به مقصد انتخاب شده توسط سامانه آمود سفر ارسال شود./تجارت نیوز

مراحل ثبت نام وام اربعین در سامانه سماح

سرپرستان خانوار برای ثبت نام و دریافت این وام باید وارد سامانه سماح شده و درخواست خود را ثبت کنند. مراحل ثبت نام در سامانه سماح به شرح زیر است:

1. وارد سامانه سماح شده و بر روی گزینه “Request Setup” کلیک کنید.

2. پس از مطالعه شرایط و ضوابط، بر روی “موافقم با شرایط و ضوابط گفته شده” کلیک کنید و سپس گزینه “ثبت درخواست” را انتخاب کنید.

3. کد کشور و شماره شناسه خود را وارد کرده و مراحل بعدی را دنبال کنید.

زائران پس از ثبت نام می توانند پیگیری های لازم را برای اطلاع از زمان واریز وام و بروز مشکل انجام دهند.

برای دریافت وام اربعین چه مدارکی لازم است؟

برای دریافت وام اربعین باید مدارک خاصی ارائه شود تا بانک صلاحیت متقاضی را بررسی کرده و وام مورد نظر را اعطا کند. اسناد ممکن است بسته به بانک عامل و شرایط خاص متفاوت باشد، اما به طور کلی معمولاً مدارک زیر مورد نیاز است:

اسناد بانکی: شماره حساب و هرگونه تراکنش حساب.

میزان و نحوه اخذ وام دانشجویی پیاده روی اربعین

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و تکالیف تحصیلی از اعطای وام به دانشجویان عازم زیارت اربعین خبر داد و گفت: مبلغ این تسهیلات بین 5 تا 10 میلیون تومان است. وی به اربعین حسینی گفت: طبق توافقات انجام شده با رایزنی روسای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشجویانی که در ایام زیارت عتبات عالیات را انتخاب می کنند. اربعین حسینی درخواست، وام اعطا شد.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم و بهداشت که در ایام اربعین امسال به صورت کاروانی یا انفرادی قصد زیارت عتبات عالیات را دارند از این فرصت برخوردار هستند.

وی افزود: مبلغ اعطا شده از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت برای دانشجویان اعزامی به صورت هوایی 10 میلیون تومان و برای دانشجویان اعزامی زمینی این مبلغ 5 میلیون تومان است که این مبلغ از محل صندوق کمک های دانشجویی این وزارتخانه تامین می شود. علوم و بهداشت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان درخواست خود را برای اعزام به پیاده روی اربعین به معاونت فرهنگی دانشگاه ارائه کرده اند و طی فرآیندی فرم دانشجویان برای دریافت وام پیاده روی اربعین به صندوق کمک های دانشجویی ارائه می شود.

معاون پشتیبانی و اعزام عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص ارائه خدمات توسط تمامی کارکنان گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نجف و کربلا مستقر است و اسکان و غذای رایگان را در اختیار طلاب قرار می دهد. است.

وی افزود: از آنجایی که تعداد دانش آموزان انفرادی زیاد است و مشخص نیست دانش آموزان چه زمانی برای بازدید حاضر می شوند، امکان پوشش این دانش آموزان وجود ندارد. به همین دلیل با ارسال نامه ای به دانشگاه ها از گروهی که قرار است به پیاده روی اربعین بروند، در صورت استفاده از این خدمات به ما اطلاع دهند تا بتوانیم آنها را بپذیریم.

مسلمی اضافه کرد: همچنین بر اساس توافقات انجام شده با وزارتخانه های علوم و بهداشت مقرر شد دانشگاه ها مقدمات سفر دانشجویان مشرف به مشرف را در قالب کاروان از شهر محل تحصیل تا مرز فراهم کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام کاروان های پیاده روی اربعین در دانشگاه ها آغاز شده و تعداد دانشگاه ها تا 15 دانشگاه است. مرداد 1403 فرصت دارد تا لیست دانشجویان متقاضی اربعین حسینی را برای آماده سازی خوابگاه به دانشگاه ها ارسال کند. شرایط تسهیلات پیاده اربعین به دانشگاه ها ابلاغ شده است و دانشگاه ها لیست دانشجویی را برای هماهنگی با صندوق کمک های دانشجویی ارسال می کنند.

وی اظهار داشت که از 22 ام مرداد ستاد عمره 1403 دانشگاهیان در کربلا و نجف مستقر است. وی افزود: تعداد کاروان های گروه های دانشجویی حدود 45 تا 50 هزار نفر است و برای کاروان های گروه دانشگاه محل اسکان و غذا در نظر گرفته شده است.

تسهیلات ویژه اربعین در پی دارد

صندوق بازنشستگی کشوری با هدف تسهیل در مشارکت مستمری بگیران در پیاده روی اربعین حسینی، خدمات زیارتی متعددی از جمله ساماندهی موکب، اسکان مستمری بگیران مشترک این صندوق و همراهان و برنامه های فرهنگی را ارائه کرده است.

متقاضیان می توانند از یازدهم درخواست دهند مرداد از طریق سامانه درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی. مرداد ماه آخرین باری است که این درخواست ثبت شده است.

لازم به ذکر است زمان پذیرش زائران در موکب صندوق بازنشستگی 30 الی 3 مرداد می باشد. شهریور ماه 1403 است.

ایسنا نوشت: با توجه به اینکه بازدید از زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح و رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در این حوزه است، بر اساس مصوبه ستاد اربعین، متقاضیان موظف به ثبت نام در این سامانه و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در این حوزه هستند. سپس برای استفاده از اسکان و سایر خدمات زائران حسینی به سایت صندوق مراجعه و ثبت نام کنید.

البته لازم به ذکر است که ثبت نام در سامانه هیچ گونه تعهدی برای صندوق بازنشستگی کشوری برای ارسال و جابجایی متقاضیان ایجاد نمی کند./پیام های آنلاین

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا