دانستنی ها

10 میان وعده و رژیم غذایی خوشمزه که به کاهش وزن کمک می کند

اگر متوجه شدید که بلافاصله بعد از خوردن یک میان وعده به سمت یخچال می روید، ممکن است نوع غذا را اشتباه انتخاب کرده باشید. تنقلات پرکالری که سرشار از چربی یا قند هستند، مانند آب نبات و چیپس سیب زمینی، ممکن است هوس فوری را برطرف کنند، اما فقط برای مدت کوتاهی گرسنگی را برطرف می کنند.

به گزارش سلامت نیوز، تنقلات و تنقلات در واقع می توانند به شما در حفظ وزن سالم و حتی کاهش وزن کمک کنند، به شرطی که به انواع آن توجه کنید و انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید. خوردن وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های کوچک‌تر تقریباً هر سه ساعت یک‌بار می‌تواند به حفظ سطح قند خون در طول روز کمک کند و به شما کمک کند از گرسنگی شدید جلوگیری کنید و از پرخوری در ناهار یا شام خودداری کنید.

اگر متوجه شدید که بلافاصله بعد از خوردن یک میان وعده به سمت یخچال می روید، ممکن است نوع غذا را اشتباه انتخاب کنید. تنقلات پرکالری که سرشار از چربی یا قند هستند، مانند آب نبات و چیپس سیب زمینی، ممکن است هوس فوری را برطرف کنند، اما فقط برای مدت کوتاهی گرسنگی را برطرف می کنند. زیرا غذاهای ناسالم به سرعت از دستگاه گوارش عبور می کنند.

نکاتی در مورد میان وعده های سالم

یک راه سالم‌تر برای میان‌وعده این است که غذاهایی را انتخاب کنید که قند یا نمک زیادی نداشته باشند، با ترکیبی از پروتئین، فیبر و مقادیر کمی چربی‌های مفید برای قلب مانند چربی‌های تک غیراشباع یا اسیدهای چرب امگا 3. این نوع تنقلات معده شما را پر کرده و تا وعده غذایی بعدی سیر نگه می دارند.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند میان وعده ها را حدود 100 تا 200 کالری نگه دارید. مهمتر از آن، میان وعده را آگاهانه مصرف کنید. آنچه می خورید را بچشید و به آرامی بجوید. به طعم ها و بافت ها توجه کنید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز شما این پیام را دریافت کند که سیر هستید. قبل از اینکه به سراغ یک میان وعده دیگر بروید به خودتان زمان بدهید.

در زیر 10 میان وعده و رژیم کم کالری را معرفی می کنیم که شما را سیر نگه می دارد و به کاهش وزن کمک می کند.

فندق سرشار از پروتئین است

آجیل ها سرشار از پروتئین و چربی های سالم هستند، بنابراین به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری سیر بمانید. از یک مشت بادام، پسته، فندق، آجیل ماکادمیا یا فندق برشته خشک بدون نمک یا کم نمک میل کنید. برای اینکه میان وعده‌هایتان دوام بیشتری داشته باشند، آجیل‌هایی را انتخاب کنید که باید پوست آن‌ها را ببندید. یکی یکی اسپند را بشکنید یا در یک وعده سس سیب شیرین نشده بریزید.

انگور کم کالری است

یک فنجان انگور منجمد یک میان وعده آسان و مغذی است. این یک راه سرگرم کننده برای ارضای شیرینی تان تنها با تعداد انگشت شماری کالری است. اگر انگور دوست ندارید، یک موز یخ زده را با یک قاشق غذاخوری شربت شکلات امتحان کنید.

هوموس شما را سیر نگه می دارد

هوموس را با بافت خامه ای و صاف درست کنید و آن را روی کراکرهای سبوس دار یا یک تورتیلای گندم کامل بمالید و نوش جان کنید.

سبوس جو دوسر حاوی کربوهیدرات های پیچیده است

سبوس جو دوسر یک کربوهیدرات پیچیده است، بنابراین به شما کمک می کند بدون افزایش قند خون، سیر شوید. یک کاسه کوچک سبوس جو دوسر با شیر کم چرب، عصاره وانیل و دارچین یک میان وعده سیر کننده و سیر کننده می سازد. کوکی های بلغور جو دوسر نیز یک انتخاب عالی برای میان وعده بعد از ظهر هستند.

ماست کم کالری اما سیر کننده است.

یک کاسه ماست سبک و کم چرب (یا ماست به سبک یونانی) یک میان وعده آسان در حال حرکت است. میوه های تازه، دانه کتان آسیاب شده یا گرانولای کم چرب را به ماست اضافه کنید تا مواد مغذی بیشتری داشته باشید، یا سعی کنید یک کاسه ماست زده شده را برای یک میان وعده جدید منجمد کنید.

نخود فوق العاده مغذی و سالم است

سعی کنید آنها را با روغن زیتون، کمی نمک و یک قاشق چایخوری زیره آسیاب شده در فر تفت دهید. نخود سوخاری دارای بافتی ترد، متمایز و گوشتی و طعمی جذاب است.

آووکادو منبع قدرتمندی از چربی های تک غیراشباع سالم است

آووکادوهای غنی از مواد مغذی منبع قدرتمندی از چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب هستند. مقداری نمک روی برش های آووکادو بپاشید یا یک آووکادوی نصف شده را با سالسا پر کنید و لذت ببرید.

پاپ کورن سرشار از فیبر و کم چربی است

ذرت بو داده یک غلات کامل که به طور طبیعی سرشار از فیبر و چربی کم است، یک میان وعده بدون گلوتن با قدرت ماندگاری است. شکلات تلخ و شیرین ذوب شده را روی پاپ کورن بریزید تا یک خوراکی خوشمزه داشته باشید.

میوه بهترین میان وعده است

میوه تازه همیشه یک میان وعده سالم است. بهتر است یک تکه میوه را با مقداری آجیل، پنیر کم چرب، پنیر دلمه یا مقداری غلات کامل و شیر کم چرب ترکیب کنید. یا یک فنجان میوه را با یک قاشق غذاخوری چیپس شکلات ذوب شده امتحان کنید.

شما لازم نیست کامل باشید

اگر پرخوری می کنید نگران نباشید. خوردن تنقلات سالم عادتی است که در درازمدت در خود ایجاد خواهید کرد. همچنین، اشکالی ندارد که هر از چند گاهی از خود یک خوراکی کوچک پذیرایی کنید. تلاش برای خوب بودن می تواند شما را به سمت شکست سوق دهد. پس بله، بعد از شام با یک تکه شکلات تلخ از خودتان پذیرایی کنید. فقط آن را به یک عادت روزانه تبدیل نکنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا