اخبار روز

10 فایده گریه – بازتاب آنلاین

به گزارش بازتاب آنلاین، تحقیقات نشان داده است که عصبانی نشدن و گریه نکردن با افزایش فشار خون، بروز یا بدتر شدن بیماری های قلبی عروقی، ترشح هورمون کورتیزول و افزایش استرس، ضعف سیستم ایمنی، تشدید سردردهای میگرنی و بروز آن ارتباط مستقیم دارد. مشکلات گوارشی شامل مشکلاتی مانند زخم معده، سندرم روده تحریک پذیر، سوء هاضمه و اختلالات خواب است.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: «شاید فکر کنید گریه هیچ فایده‌ای جز نشانه ضعف ندارد، اما گاهی اوقات گریه می‌تواند به اندازه چند جلسه درمانی مفید باشد.» بعد از گریه احساس بهتری داشتیم و توانستیم به فعالیت های روزانه خود برگردیم.

به گفته روانشناسان، گریه یک پاسخ عاطفی مفید به ناملایمات و استرس است که سطح استرس و اضطراب را در بدن تنظیم می کند و نقش بسیار موثری در رفع غم و اندوه و تنش دارد.

نتایج تحقیقات نشان داد که کاهش خشم و ناتوانی در ابراز احساسات رابطه مستقیمی با افزایش فشار خون، بروز یا تشدید بیماری های قلبی عروقی، ترشح هورمون کورتیزول و افزایش استرس، تضعیف سیستم ایمنی بدتر شدن سردردهای میگرنی، بروز مشکلات گوارشی مانند زخم معده، سندرم روده تحریک پذیر و حتی سوء هاضمه و اختلالات خواب.

البته گریه زیاد و مدام فقط به انسان آسیب می رساند. وقتی گریه به طور مداوم و بدون دلیل تکرار می شود، نه تنها برای سلامت جسمی و روحی فرد خوب نیست، بلکه می تواند نشانه مشکلات جدی تری مانند افسردگی یا اضطراب باشد که نیاز به ارزیابی و درمان دارند.

10 فایده گریه کردن

روانشناسان می گویند فواید «گریه کردن» کمتر از «خندیدن» است، اما اگر فردی جلوی اشک های خود را بگیرد و هرگز به خود اجازه گریه ندهد، به سلامت روان خود آسیب وارد کرده است. در این گزارش به 10 فایده مهم جسمی و روانی گریه اشاره می کنیم.

تخلیه عاطفی: گریه کردن به شما کمک می کند تا احساسات فروخورده و فروخورده را رها کنید. این ترشح می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

کاهش استرس: گریه هورمون های آرامش بخش مانند اکسی توسین و اندورفین تولید می کند که می تواند به کاهش استرس و ایجاد احساس آرامش کمک کند.

بهبود وضعیت روانی: بسیاری از افراد پس از گریه احساس بهتری دارند. زیرا گریه کردن به رها شدن احساسات منفی کمک می کند و باعث می شود فرد احساس سبکی کند.

به دست آوردن کمک و حمایت عاطفی: گریه کردن می تواند به دیگران نشان دهد که شما به حمایت نیاز دارید، که می تواند منجر به روابط اجتماعی قوی تر و حمایت عاطفی شود.

چشم های تمیز: گریه به پاکسازی چشم ها از محرک ها و اجسام خارجی کمک می کند و تا حدودی به سلامت چشم کمک می کند.

تسکین دردهای جسمی: گریه هورمون های تسکین دهنده تولید می کند و می تواند به تسکین درد فیزیکی کمک کند.

تنظیم احساسات: گریه کردن به شما کمک می کند تا احساسات خود را بهتر درک کنید و با آنها کنار بیایید. این می تواند به بهبود سلامت روان شما کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی: برخی تحقیقات نشان می دهد که گریه می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و در نتیجه سلامت بدن را بهبود بخشد.

فشار خون پایین: گریه کردن – در حد اعتدال – می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. این همچنین به سلامت قلب و عروق خونی کمک می کند.

کمک به خواب بهتر: پس از گریه، بسیاری از افراد احساس آرامش می کنند و می توانند بهتر بخوابند.

زیاد گریه کردن خوب نیست

مردان در مقایسه با زنان کمتر از ابزار گریه برای رفع تنش‌های عاطفی و روانی خود استفاده می‌کنند و دلیل این امر، رسم بسیاری از جوامع است که همواره مردان را نمادی از اقتدار معرفی می‌کنند و گریه کردن همیشه یک امر مهم بوده است. نماد آن برای مردان اقتدار نماد ضعف.

از طرفی گریه مداوم و مکرر نشانه خوبی نیست و نه تنها برای سلامتی شما مفید نیست، بلکه مضر است. چشم های خسته، خشکی چشم، سردردهای شدید، کم آبی بدن، تورم پلک ها و تورم صورت تنها بخشی از آسیب هایی است که گریه مداوم به بدن وارد می کند. گریه زیاد نیز بر وضعیت روحی و روانی فرد آسیب دیده تأثیر می گذارد. به گفته متخصصان، گریه مداوم و بیش از حد می تواند نشانه افسردگی یا تشدید آن باشد. افرادی که مدام گریه می کنند نیز ممکن است از اضطراب شدید رنج ببرند. این وضعیت می تواند علائم اضطراب را بدتر کند و چرخه معیوب استرس و گریه ایجاد کند. كاهش دادن اعتماد به نفس و احساس بی ارزشی کنند یکی یکی دیگر از پیامدهای گریه بی دلیل و مکرر است. گریه بیش از حد نیز می تواند منجر به اختلالات خواب شود. اختلالاتی مانند بی خوابی یا اختلالات خواب.

گریه مکرر آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد از جمله: ب- انزوای اجتماعی یکی یکی از آنها محسوب می شود. در واقع گریه مداوم می تواند باعث کناره گیری و کناره گیری فرد از مجالس و فعالیت های اجتماعی شود. این مشکل می تواند بر روابط فرد با دیگران تأثیر بگذارد.

درست است که گریه می تواند مفید و آرامش بخش باشد، اما گریه مداوم و مکرر نیاز به توجه جدی دارد. بنابراین اگر ساعات زیادی از روز را به گریه کردن و اشک ریختن به دلیل اینکه زندگی شخصی تان خوب پیش نمی رود سپری می کنید یا یکی از نزدیکانتان را می شناسید که مدام گریه می کند و این وضعیت بر زندگی روزمره آنها تأثیر منفی گذاشته است، بهتر است از جستجوگری خودداری کنید. کمک یک متخصص در اسرع وقت برای یافتن راهی برای پایان دادن به این وضعیت.

47236

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا