گلاب به دست آمده از گل رز علاوه بر داشتن عطر مطبوع و خواص فراوان، می تواند در فصل گرم تابستان نیز فواید زیادی برای سلامتی و شادابی شما به همراه داشته باشد.

1- خنک کننده و مرطوب سازی طبیعی

به گزارش اکالا بلاگ، یکی یکی از بارزترین خواص گلاب خاصیت خنک کنندگی و مرطوب کنندگی آن است. می توانید از گلاب به عنوان تونر یا اسپری صورت استفاده کنید تا در گرمای تابستان پوست خود را خنک و شاداب نگه دارید. همچنین می توانید گلاب را به حمام خود اضافه کنید تا از عطر مطبوع و با طراوت حمام خود لذت ببرید.

برای استفاده از گلاب به عنوان تونر یا اسپری صورت، گلاب را در یک بطری اسپری بریزید و مستقیماً روی صورت و بدن خود اسپری کنید.

2- ضد التهاب و التیام بخش

گلاب به دلیل خواص ضد التهابی خود می تواند به درمان آفتاب سوختگی، تحریک پوست و التهاب ناشی از گرمای هوا کمک کند. برای تسکین آفتاب سوختگی، مقداری گلاب را در یک پد پنبه ای خیس کنید و به آرامی روی پوست آسیب دیده بمالید.

3- آبرسانی و شادابی پوست

گلاب پوست را مرطوب می کند و در گرمای تابستان به شادابی آن کمک می کند. می توانید از گلاب به عنوان ماسک صورت برای مرطوب کردن و تجدید پوست خود استفاده کنید.

برای استفاده از گلاب به عنوان ماسک صورت می توانید گلاب را با ماست، خیار یا سایر مواد طبیعی مخلوط کرده و به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

4- تقویت مو و جلوگیری از خشکی مو

گلاب می تواند مو را تقویت کرده و از خشک شدن و شکنندگی آن جلوگیری کند. برای تقویت مو می توانید مقداری گلاب به شامپو یا ماسک موی خود اضافه کنید. همچنین می توانید موهای خود را با گلاب آبکشی کنید یا چند قطره گلاب را به آب حمام خود اضافه کنید.

5- دئودورانت طبیعی

طبیعی است که می تواند جایگزین خوبی برای عطرها و رایحه های شیمیایی باشد. می توانید از گلاب به عنوان اسپری بدن یا اسپری اتاق استفاده کنید.

6- آرامش بخش و ضد استرس

گلاب با رایحه آرامش بخش خود می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. برای داشتن خوابی آرام در شب های گرم تابستان، می توانید چند قطره گلاب را روی بالش خود بریزید یا از آن به عنوان اسپری بالش استفاده کنید.

7- تصفیه کننده خون

گلاب به پاکسازی خون و دفع سموم از بدن کمک می کند. با نوشیدن شربت گلاب (مخلوطی از گلاب و آب) در گرمای تابستان می توانید به سلامت کبد و دستگاه گوارش خود کمک کنید.

8- تقویت سیستم ایمنی بدن

گلاب به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بنابراین می تواند در پیشگیری از بیماری ها در فصل گرم تابستان مفید باشد.

9- کمک به هضم غذا

گلاب می تواند به هضم غذا کمک کند و از نفخ و سوء هاضمه جلوگیری کند. می توانید مقداری گلاب را به عنوان شربت یا چای بعد از غذا مصرف کنید.

برای استفاده از گلاب به صورت دم کرده می توانید مقداری گلاب را به آب در حال جوش اضافه کنید و به صورت دم کرده بنوشید. .

10- رفع بوی بد دهان

گلاب می تواند به رفع بوی بد دهان کمک کند. برای خوشبو شدن دهانتان می توانید مقداری گلاب را با آب مخلوط کرده و به عنوان غرغره از آن استفاده کنید.

6 نکته مهمی که قبل از استفاده از گلاب باید بدانید:

از گلاب اصل و ارگانیک استفاده کنید. گلاب تقلبی یا گلاب مخلوط با مواد شیمیایی می تواند به پوست آسیب برساند.

به دنبال گلاب باشید که در بطری های شیشه ای تیره می آید. این نوع بطری ها از گلاب در برابر نور و گرما محافظت می کنند و کیفیت آن را حفظ می کنند.

گلاب را از فروشگاه های معتبر یا عطاری های سنتی خریداری کنید.

گلاب را در دمای خنک در یخچال نگهداری کنید. پس از استفاده درب بطری گلاب را کاملا ببندید. از قرار دادن گلاب در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

پس از باز کردن بطری می توانید تا 6 ماه از گلاب استفاده کنید.

قبل از استفاده از گلاب روی پوست خود تست حساسیت انجام دهید. از گلاب دور چشم استفاده نکنید.

در صورت داشتن هر گونه بیماری یا آلرژی، قبل از استفاده از گلاب با پزشک خود مشورت کنید. امیدوارم مقاله بالا که تمام فواید استفاده از گلاب در تابستان را توضیح می دهد برای شما مفید بوده باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما