دانستنی ها

10 عادت سالم برای مغز شما / زوال عقل چگونه اتفاق می افتد؟

زوال عقل یک اصطلاح کلی است که برای توصیف مشکلات مربوط به تفکر و حافظه استفاده می شود. این مشکلات آنقدر شدید است که زندگی روزمره فرد را مختل می کند.

به گزارش بازتاب آنلاین، اقدامات مثبت روزانه می تواند در سلامت مغز تفاوت ایجاد کند و حتی خطر زوال شناختی، آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد. برخی یا همه این عادات را در زندگی خود بگنجانید تا به سلامت مغز خود کمک کنید. امروز مسئولیت مغز خود را بر عهده بگیرید. هیچ وقت برای شروع خیلی زود یا دیر نیست

10 عادت سالم برای مغز شما

1_ ذهن خود را به چالش بکشید

کنجکاو باشید، از مغزتان استفاده کنید و کاری را انجام دهید که برایتان تازگی دارد. مهارت جدیدی بیاموزید. به چالش کشیدن ذهن شما می تواند فواید کوتاه مدت و بلند مدت برای مغز شما داشته باشد.

2- فعال باشید

به طور منظم ورزش کنید که شامل فعالیت هایی است که ضربان قلب و جریان خون را به مغز و بدن افزایش می دهد. راه هایی را بیابید که حرکت بیشتری را به روز خود اضافه کنید.

3_ سیگار نکشید

ترک سیگار می تواند خطر زوال شناختی را به سطوحی مشابه افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند کاهش دهد. بنابراین هرگز برای ترک سیگار دیر نیست.

4_ فشار خون خود را چک کنید

داروها می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند و عادات سالمی مانند خوب غذا خوردن و فعالیت بدنی نیز می توانند کمک کنند.

5- دیابت را مدیریت کنید

دیابت نوع 2 را می توان با تغذیه سالم، افزایش فعالیت بدنی و استفاده از دارو در صورت لزوم پیشگیری یا کنترل کرد.

6_ خواب کافی و مناسب داشته باشید

خواب با کیفیت برای سلامت مغز مهم است. قبل از خواب از صفحه نمایش (تلویزیون، تلفن همراه، لپ تاپ) فاصله بگیرید و فضای خواب خود را تا حد امکان راحت کنید. اگر مشکلات مرتبط با خواب مانند آپنه خواب دارید، با یک متخصص مشورت کنید.

7_ تغذیه مناسب

خوردن غذاهای سالم تر ممکن است به کاهش خطر زوال شناختی کمک کند. این غذاها عموماً شامل سبزیجات بیشتر، پروتئین های کم چرب تر و غذاهایی هستند که کمتر فرآوری شده و حاوی چربی کمتری هستند.

اصطلاحات برای درک مفاهیم سلامت مغز

زوال شناختی به تغییرات در توانایی تفکر با افزایش سن افراد اشاره دارد. برخی از تغییرات بخشی طبیعی از پیری هستند، اما شما می توانید تغییراتی برای کاهش آن ایجاد کنید.

زوال عقل یک اصطلاح کلی است که برای توصیف مشکلات مربوط به تفکر و حافظه استفاده می شود. این مشکلات آنقدر شدید است که زندگی روزمره فرد را مختل می کند. آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است، اما انواع دیگری از زوال عقل وجود دارد. زوال عقل بخشی طبیعی از پیری نیست.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا