دانستنی ها

با این10 راه حل در سریع ترین زمان به اندام ایده آل خود برسید!

اگر اضافه وزن دارید، باید بدانید که نه تنها رژیم غذایی یا ورزش و فعالیت بدنی می تواند به کاهش وزن کمک کند، بلکه باید سبک زندگی خود را نیز تغییر دهید. ثابت شده است که رعایت برخی عادات ناسالم در شب می تواند یکی از دلایل اصلی افزایش وزن باشد.

به گزارش ایسنا، اما اتخاذ 10 عادت سالم در شب می تواند تاثیر معکوس داشته باشد و به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کند.

بر اساس اعلام اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، در اینجا 10 نکته برای کمک به کاهش وزن در شب آورده شده است:

_ اجتناب از کافئین: نوشیدنی های حاوی کافئین کیفیت خواب را مختل می کنند و کالری بالایی دارند. همچنین با برهم زدن نظم بیولوژیکی باعث اضافه وزن می شوند. نوشیدن یک لیوان شیر یا آب گرم قطعا حال شما را بهتر می کند.

_ مصرف کربوهیدرات های پیچیده: خوردن کربوهیدرات های پیچیده مانند ماکارونی یا نان سبوس دار برای شام به شما کمک می کند برای مدت طولانی احساس سیری کنید و تمایلی به دریافت کالری اضافی نداشته باشید.

_ از خوابیدن بلافاصله بعد از شام بپرهیزید: اگر بلافاصله بعد از شام به رختخواب بروید، مطمئناً چاق خواهید شد. این عادت باعث تجمع چربی در بدن و ایجاد سوء هاضمه می شود. بنابراین بهتر است شام را یک و نیم تا دو ساعت قبل از خواب میل کنید.

_ خواب کافی: یکی از مهم ترین علل اضافه وزن، کم خوابی است. زیرا بر متابولیسم بدن تأثیر می گذارد و روند طبیعی آن را کاهش می دهد. اگر به اندازه کافی نخوابید، احساس گرسنگی افزایش می یابد و کورتیزول بیش از حد طبیعی تولید می شود. علاوه بر این، خستگی ناشی از استراحت ناکافی مانع از حرکت و ورزش می شود. بنابراین سعی کنید 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید.

_تلفن همراه خود را خاموش کنید: مطالعات نشان داده است که نور ساطع شده از تلفن همراه، لپ تاپ یا تلویزیون سطح ملاتونین را در مغز بسیار کاهش می دهد. ملاتونین هورمونی است که خواب و بیداری را در بدن تنظیم می کند و با کاهش سطح آن، عوارض بی خوابی به ویژه چاقی ظاهر می شود.

زود به رختخواب بروید: محققان نشان داده اند زنانی که از رژیم غذایی مناسب پیروی می کنند و همزمان به رختخواب می روند و از خواب بیدار می شوند (حتی در تعطیلات آخر هفته) می توانند وزن بیشتری کاهش دهند.

نوشیدن چای بابونه: چای بابونه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به بهبود خواب کمک می کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که چای بابونه به عنوان یک عامل ضد التهابی در بدن عمل می کند، اختلالات گوارشی و ناراحتی های معده را کاهش می دهد و در عین حال به کاهش وزن نیز کمک موثری می کند.

مصرف پروتئین: تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن یک میان وعده کوچک می تواند به کاهش وزن کمک کند. محققان دریافتند افرادی که 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب یک میان وعده 150 کالری می‌خورند، متابولیسم سریع‌تری دارند و فشار خون پایین‌تری دارند.

تمرین یوگا: تحقیقات ثابت کرده است که انجام یوگا یکی از بهترین اشکال ورزش برای ذهن و روح شماست. طبق مطالعات، زنان دارای اضافه وزن که یوگا را قبل از خواب در برنامه های روزانه خود قرار می دهند، کاهش وزن قابل توجهی خواهند داشت.

تنظیم دمای اتاق: تنظیم دمای اتاق خواب یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش سایز دور کمر است. مطالعات نشان داده اند که خنک شدن جزئی اتاق منجر به کاهش وزن می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا