در این مقاله 10 خانه با دیوارهای شفاف، پلان های غیرعادی کف و راه پله های بزرگ را ارائه می دهیم که ممکن است از بیرون راحت تر و در برخی موارد ایمن تر از زندگی در آنها باشند.

خانه ساباتر، اسپانیا، توسط گروه معماری فران سیلوستر

به گزارش فرادید، خانه بزرگ ساباتر به شکل زیگزاگ در زمینی با شیب ملایم در آلیکانته ساخته شده است. به گفته گروه معماری فران سیلوستر، این پلان کشیده به مسیرهای پر پیچ و خم منطقه اطراف اشاره دارد. با این حال، اگر به استفاده از استخر در این خانه فکر می کنید و فراموش می کنید که لباس شنای خود را بردارید، باید تمام راه را به عقب برگردانید. به گفته معماران دیگر، طراحی استخر این خانه ناکارآمد و فاقد دسترسی مناسب است.

خانه اس، ژاپن، اثر یوسوکه کاراساوا

10 خانه معماری که به طرز عجیبی ناکارآمد هستند (+ عکس)

بسیاری از ما برای حفظ حریم خصوصی و دیوارها ارزش قائل هستیم، به جز S-House کاملا شفاف مشتری در ژاپن که توسط Yusuke Karasawa طراحی شده است. دیوارهای شفاف یک پلان کف بسیار غیرعادی را با هزارتویی از اتاق‌های بدون دیوار نشان می‌دهند که با بیش از ده‌ها پلکان مختلف به هم متصل شده‌اند.

کوپر هاوس، انگلستان، توسط S2B Studio

10 خانه معماری که به طرز عجیبی ناکارآمد هستند (+ عکس)

زوج موسس استودیو S2B مستقر در لندن، خانه ای برای خود با تخته های چوبی در اتاق نشیمن طبقه بالا طراحی کردند. خانه از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر می رسد، اما فرض می شود که اشیاء کوچک و گرد و غبار روی میز ناهار خوری می ریزند یا جایی برای میز پایه روی قاب های چوبی جلوی مبل وجود نخواهد داشت.

پلکان، ژاپن، توسط نندو

10 خانه معماری که به طرز عجیبی ناکارآمد هستند (+ عکس)

یک پلکان بزرگ ساخته دست بشر، محور این خانه در توکیو است که توسط نندو طراحی شده است. این خانه از یک نمای شیشه ای از پشت باغ عبور کرده و با شیب تند به پشت بام می رسد. سه نسل از یک خانواده در این خانه زندگی می کنند که یک اتاق خواب مستر با دیوار داخلی شفاف دارد. نظر یکی از کاربران دزین در مورد این خانه: “امیدوارم اهالی خانه مست نباشند اگر بتوانم شبی را در چنین خانه ای زنده بمانم”.

خانه ای در پرنک، اسلواکی، اثر کیسا استودنی

10 خانه معماری که به طرز عجیبی ناکارآمد هستند (+ عکس)

استودیوی معماری Ksa Studený این خانه ذوزنقه ای ساخته شده از بتن و شیشه را طراحی کرده است تا مناظر جنگلی نزدیک روستای پرنیک در اسلواکی را قاب کند. با این حال، دیوارهای شیب دار خانه فضای دوست داشتنی برای آویزان کردن آثار هنری را به خطر انداخته است (به پانل های بالا مراجعه کنید).

آپارتمان A، بلژیک، توسط آتلیه دیالکت

10 خانه معماری که به طرز عجیبی ناکارآمد هستند (+ عکس)

این آپارتمان فوق لوکس در آنتورپ که توسط استودیوی بلژیکی Dialect مدرن شده است، مملو از گزینه های طراحی عجیب و غریب است. یکی از جمله این گزینه های عجیب، وان حمام آینه ای و مستقل در وسط اتاق خواب است که اتفاقاً روی فرش خاکستری سنگینی قرار می گیرد که کاربرد زیادی ندارد.

قاب ساختمان، ژاپن، توسط IGArchitects

10 خانه معماری که به طرز عجیبی ناکارآمد هستند (+ عکس)

این خانه در توکیو توسط IGArchitects به عنوان یک اتاق بزرگ با طبقات به هم متصل شده توسط یک راه پله و نردبان طراحی شده است تا مجموعه ای از نیم طبقه را تشکیل دهد. نکته مهم برای کاربردهای دزین، درب های شیشه ای کشویی پیوسته در طبقه فوقانی است که هنگام باز شدن رو به خیابان است.

Chaage، نیوزلند، توسط DCA Transformation Architects

10 خانه معماری که به طرز عجیبی ناکارآمد هستند (+ عکس)

این خانه تفریحی مشرف بر دریاچه واکامارو در نیوزلند، توسط معماران DCA Transformation برای یک مدیر استودیو و خانواده‌اش طراحی شده است که از پلی کربنات شفاف و موجدار پوشیده شده است. این خانه با هدف کاوش در فضای بین داخل و خارج طراحی شده است، اما برنامه های Dezin که جلوی دید مناظر خیره کننده اطراف را می گیرد و همچنین جلوه صوتی باران شدید که به سقف برخورد می کند، کنجکاو است.

10000 خانه، اسپانیا، توسط Takk

10 خانه معماری که به طرز عجیبی ناکارآمد هستند (+ عکس)

استودیوی اسپانیایی Takk سعی کرد با بازسازی این آپارتمان کوچک در بارسلون هزینه های مصالح را کاهش دهد، البته با اتاق های داخل اتاق، آشپزخانه غیر متعارف، وان حمام ساخته شده از تخته فیبر با تراکم متوسط، توالت رو به پنجره داخلی و عدم وجود کامل پوشش های سطحی. . خیلی کاربردی نیست

گرناری، ایتالیا، توسط کارلو راتی از Assocchiti و ایتالیا

10 خانه معماری که به طرز عجیبی ناکارآمد هستند (+ عکس)

یک درخت فیکوس 10 متری در وسط محوطه بیرونی این اقامتگاه رشد می کند که کارلو راتی آسوشیتی و ایتالو روتا برای مدیر عامل شرکت گوجه فرنگی موتی ساخته اند. با این حال، برخی از کاربران Dezin عملی بودن انتخاب درخت را زیر سوال بردند: “اینجا در جنوب فلوریدا ما هزاران فیکوس داریم که توسط مگس های سفید مورد حمله قرار گرفته اند. اکنون برخی جوامع فیکوس را ممنوع کرده اند. اگر می خواهید درخت را به داخل خانه بیاورید، باید بیرون بخوابید!»

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما