دانستنی ها

10 ترفند روزانه که زندگی شما را تغییر می دهد

بعدی- با کمک این ترفندها می توانید بهتر بخوابید، به هضم غذا کمک کنید، از گریه کردن جلوگیری کنید و حتی سکسکه را درمان کنید.

طبق گزارش Ferraro به نقل از Top Ten Home Remedies، این ترفندها بر اساس اطلاعات به دست آمده از تجربیات شخصی یا تجربیات عمومی در دنیای واقعی است. در حالی که برخی از این ترفندها توسط علم تأیید شده اند، بسیاری از آنها نیازی به شناخت علمی یا پزشکی ندارند. نکته مهم این است که این ترفندها را به خاطر بسپارید تا بتوانید در مواقع لزوم از آنها استفاده کنید.

1. خم شوید و برای درمان سکسکه آب بنوشید

سکسکه در یک مکان عمومی می تواند بسیار آزاردهنده باشد. برای درمان اورژانسی سکسکه باید سطح بندی انجام شود دی افزایش مونوکسید کربن در جریان خون. نوشیدن آب بدون دقت می تواند به این امر کمک کند. این کار ذهن شما را از سکسکه دور می کند و به متوقف کردن آنها کمک می کند. برای انجام این کار، کمر خود را خم کنید، سر خود را پایین بیاورید و یک لیوان آب سرد بنوشید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. اگر در یک مکان عمومی هستید این درمان ممکن است امکان پذیر نباشد. در چنین مواقعی سعی کنید نفس خود را تا حد امکان حبس کنید، سپس تا حد امکان آهسته بازدم کنید.

2. برای سرکوب خمیازه آب سرد بنوشید

خمیازه کشیدن یکی دیگر از اتفاقات آزاردهنده هنگام نشستن در کلاس یا شرکت در جلسه است. برای سرکوب خمیازه به آرامی یک لیوان آب سرد بنوشید. این کار شما را سرحال می کند و خمیازه هایتان را برای مدتی سرکوب می کند. همچنین می توانید چند نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و هنگامی که میل به خمیازه از بین رفت، از طریق دهان بازدم کنید.

3. برای جلوگیری از اشک چشمان خود را باز نگه دارید

گریه یک واکنش احساسی است که اغلب ما هر از گاهی باید آن را تجربه کنیم. اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از گریه در جمع هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چشمان خود را بدون پلک زدن باز نگه دارید. این از تشکیل اشک جلوگیری می کند. اگر می خواهید گریه خود را متوقف کنید، چند بار سریع پلک بزنید تا جریان اشک متوقف شود. چرخاندن صورت و نگاه کردن به بالا نیز می تواند به جلوگیری از گریه کمک کند. گزینه دیگر حواس پرتی از طریق درد است. برای انجام این کار کافی است تکه ای از پوست را بین انگشت شست و سبابه خود فشار دهید.

4. برای جلوگیری از رفلاکس معده به پهلوی چپ بخوابید

رفلاکس معده اغلب پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین در هنگام شام رخ می دهد. اگر مستعد رفلاکس اسید هستید، سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید. این کار معده شما را پایین تر از مری نگه می دارد و از سر خوردن اسید معده به سمت گلو جلوگیری می کند. از خوابیدن به پهلوی راست خودداری کنید. بر اساس مطالعه ای که در سال 2000 در مجله آمریکایی گوارش منتشر شد، خوابیدن به پهلوی راست باعث افزایش سطح اسید و افزایش بروز رفلاکس اسید در مقایسه با خوابیدن به پهلوی چپ می شود. راه حل دیگر جویدن آدامس بعد از غذا است.

5. از طب سوزنی برای رفع حالت تهوع استفاده کنید

اگر مستعد احساس تهوع دائمی هستید، طب سوزنی را امتحان کنید تا فورا احساس بهتری داشته باشید. Acupoint P-6 پریکارد می تواند به تسکین حالت تهوع کمک کند. این نقطه بین دو تاندون بزرگ در قسمت داخلی مچ دست شما قرار دارد. برای تعیین محل، عرض سه انگشت را زیر کف دست خود اندازه بگیرید. مطالعه ای در سال 2002 که در مجله Birth منتشر شد، گزارش می دهد که طب سوزنی می تواند حالت تهوع و استفراغ را در اوایل بارداری درمان کند. در این مطالعه، زنانی که طب سوزنی دریافت کردند، حالت تهوع کمتری داشتند.

6. برای درمان خارش گلو، گوش های خود را بخار کنید

وقتی گلوی شما خارش دارد، پشت گوش خود را بمالید تا این احساس آزاردهنده متوقف شود. البته حتما پشت گوش خود را به آرامی بمالید تا پوست نرم این ناحیه زخمی ایجاد نشود. خاراندن اعصاب گوش را تحریک می کند که باعث ایجاد رفلکس در گلو می شود و باعث اسپاسم عضلانی می شود. این پدیده خارش گلو را تسکین می دهد. نوشیدن یک لیوان آب گرم راه ساده دیگری برای خلاص شدن از خارش گلو است.

7. یک ترفند ساده برای بهبود خلق و خو

خلق و خوی بد می تواند روز شما را خراب کند. لبخند زدن همه چیز را درست می کند، اما لبخند زدن در زمان غمگینی یا بد خلقی آسان نیست. برای رهایی از این وضعیت بد کافی است یک خودکار یا مداد بین دندان های خود قرار دهید تا در مدت کوتاهی احساس بهتری پیدا کنید. قرار دادن یک مداد بین دندان‌ها، همان ماهیچه‌هایی را که هنگام لبخند زدن استفاده می‌شود، فعال می‌کند. حرکت این عضلات باعث آزاد شدن دوپامین و سروتونین در مغز می شود و احساس شادی ایجاد می کند.

8. برای کاهش فشار چشم از قانون 20-20-20 پیروی کنید

اکثر ما در تمام طول روز ساعت ها با کامپیوتر کار می کنیم. در پایان روز، این کار باعث خستگی چشم و حتی گاهی سردردهای شدید می شود. برای حل این مشکل رایج از قانون 20-20-20 پیروی کنید. به ازای هر 20 دقیقه ای که صرف نگاه کردن به کامپیوتر می کنید، باید 20 ثانیه به یک جسم در فاصله 6 متری (20 فوت) نگاه کنید. این ترفند ساده به راحتی قابل یادآوری است و باید به طور منظم برای کاهش فشار چشم استفاده شود. همچنین برای جلوگیری از خشکی چشم باید بیشتر پلک بزنید.

9. سر خود را تکان دهید تا بی حسی دستانتان برطرف شود

بی حسی دست اغلب زمانی رخ می دهد که هنگام تماشای تلویزیون یا کلاس، سر خود را روی دستان خود قرار دهید. احساس “سوزن” در هنگام خواب یا داشتن همین حس در دستان بسیار آزاردهنده است. برای رهایی از این احساس کافی است سر خود را به چپ و راست تکان دهید. هنگامی که دستان شما به خواب می روند، اعصاب گردن شما فشرده می شوند. تکان دادن سر از این طرف به طرف دیگر اعصاب گردن را شل می کند. ترفند دیگر این است که دستی را که به خواب رفته است به آرامی برای چند دقیقه فشار دهید.

10. با خوردن غذا، ساعت بیولوژیکی بدن خود را تنظیم مجدد کنید

کسانی که در شیفت های مختلف کار می کنند یا زیاد سفر می کنند، اغلب با مشکلاتی مانند اختلال در ساعت طبیعی بدن و مشکلات خواب مواجه می شوند. این مشکل به راحتی با تغذیه حل می شود. عادات غذایی پیام هایی را به هیپوتالاموس می فرستد. هیپوتالاموس بخشی از مغز است که تصمیم می گیرد فرد چه زمانی بیدار باشد و چه زمانی بخوابد.

مسافران می توانند با ناشتا بودن 16 ساعت قبل از سفر یا صرف غذا با توجه به منطقه زمانی مقصد، از اختلال در ساعت طبیعی بدن خود جلوگیری کنند. کسانی که در شیفت های مختلف کار می کنند نیز می توانند ساعت بیولوژیکی بدن خود را با استفاده از همین روش تغییر دهند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا