در حالی که مواجهه با حیوانات وحشی در جنگل ممکن است بدترین وضعیت برای انسان به نظر برسد، بسیاری از حیوانات دیگر وجود دارند که برای انسان بسیار کشنده تر از شکارچیان بزرگ هستند. در اینفوگرافیک زیر 10 حیوان کشنده بر اساس تعداد افرادی که در هر سال کشته می شوند رتبه بندی شده اند.

شیوع بیماری برای انسان کشنده ترین است

البته پشه ها قهرمانان قربانیان انسانی هستند. آنها سالانه بیش از 700000 نفر را به دلیل بسیاری از بیماری های کشنده مانند تب دنگی، تب زرد و مالاریا می کشند.

به گفته روزیاتو، بر اساس برخی تخمین ها پشه ها مسئول مرگ نیمی از افرادی هستند که تاکنون زندگی کرده اند.

10 حیوان مرگباری که هر ساله بیشترین کشته شدن افراد را می کشند + اینفوگرافیک

اکنون مردم تقریباً بدترین دشمنان خود هستند. هر ساله نزدیک به 400000 قتل اتفاق می افتد که انسان را به دومین حیوان کشنده برای سایر انسان ها تبدیل می کند. این آمار شامل تصادفات انسانی که منجر به فوت می شود نمی شود.

در جایگاه چهارم سگ ها قرار دارند که شاید بهترین دوستان ما باشند. آنها به عنوان ناقلان ویروس کشنده هاری، جایگاه چهارم را در فهرست 10 حیوان کشنده برای انسان به خود اختصاص داده اند.

در ردیف آخر حشرات قاتل قرار دارند که انگل ایجادکننده بیماری شاگاس را گسترش می‌دهند که می‌تواند سال‌ها بدون درمان باقی بماند و منجر به عوارض جدی و تهدیدکننده زندگی شود.

پستانداران بزرگ از جمله شیر، اسب آبی و فیل جزو 10 حیوان مرگبار برای انسان هستند. جالب اینجاست که خرس ها به طور متوسط ​​سالانه حدود یک نفر را می کشند و حتی به لیست مرگبارترین حیوانات هم نزدیک نیستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما