اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

۹۲ شهرک روسیه در منطقه کورسک را تصرف کرده‌ایم

رئیس جمهور اوکراین از متحدان این کشور خواست تا مجوز استفاده از تسلیحات غربی برای حمله به عمق روسیه را به کی‌یف بدهند و گفت: فقدان این مجوز علت اصلی عدم توانایی اوکراین برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روسی در جبهه شرق است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای این کشور تاکنون بیش از یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع از منطقه کورسک روسیه را اشغال کرده‌اند، تاکید کرد: ما ۹۲ شهرک در منطقه کورسک را تصرف کرده‌ایم.

 

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور اوکراین از متحدان این کشور خواست تا مجوز استفاده از تسلیحات غربی برای حمله به عمق روسیه را به کی‌یف بدهند و گفت: فقدان این مجوز علت اصلی عدم توانایی اوکراین برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روسی در جبهه شرق است.

 

زلنسکی همچنین با اشاره به تصرف شهر سودا از سوی اوکراین در منطقه کورسک روسیه، خاطرنشان کرد: مفهوم ساده‌لوحانه به اصطلاح خطوط قرمز تعیین شده از سوی روسیه که بر ارزیابی برخی از متحدان اوکراین از وضعیت جنگ میان مسکو و کی‌یف تاثیرگذار بود، با پیشروی اخیر نیروهای اوکراینی در خاک روسیه از هم پاشیده است.

 

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا