داستان‌های مربوط به رویدادهای سیاسی که بسیاری از آنها از رویدادهای واقعی در تاریخ مدرن کره الهام گرفته شده‌اند، اغلب در سینمای کره پرفروش بوده‌اند. این داستان‌ها گستره‌ای از تاریخ نسبتاً کوتاه کره جنوبی را در بر می‌گیرد و علاوه بر شخصیت‌هایی که در راهروهای قدرت قدم می‌زنند، شهروندانی را به تصویر می‌کشند که زندگی‌شان به شدت تحت تأثیر جریان‌های سیاسی زمان خود بوده است.

به گزارش فرادید، فهرستی از بهترین و پرفروش ترین فیلم های سیاسی دو دهه اخیر سینمای کره را مشاهده می کنید.

1. راننده تاکسی 2017

جنبش دموکراسی خواهی گوانگجو در می 1980 سوژه چندین فیلم کره ای بوده است، اما پرفروش ترین فیلم در میان آنها راننده تاکسی جانگ هون است که در تابستان 2017 اکران شد و در حال حاضر دوازدهمین فیلم پرفروش سینمای کره است. تاریخ.

در این فیلم که از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است، سونگ کانگو در نقش راننده تاکسی ایفای نقش می کند که روزنامه نگار آلمانی یورگن هینزپیتر (توماس کرچمان) را در میانه شورش به گوانگجو می برد. هینزپیتر خشونت های این شهر را ثبت کرد و فجایع را به جهانیان معرفی کرد. این فیلم علاوه بر موفقیت مالی، برنده جوایز بسیاری شد و به عنوان نماینده کره جنوبی در بخش بهترین فیلم خارجی زبان در نودمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

2. وکیل (2013).

8 فیلم شاهکار کره ای که شما را عمیقاً به درون خود می برد

سونگ کانگو در فیلم وکیل (2013) نیز نقش اصلی را بازی کرد. داستان دیگری با الهام از وقایع واقعی. او نقش سونگ ووسوک را بازی می کند. شخصیتی با الهام از زندگی رئیس جمهور سابق کره، رو مو هیون. ووسوک وکیلی است که از خانواده ای طبقه پایین آمده است و در دهه 1980 در بوسان وکالت می کند. او تجارت خوبی برای خود ساخته است و از موفقیت نسبی برخوردار است، اما وقتی پسر صاحب رستوران مورد علاقه اش توسط نیروهای امنیتی ربوده می شود و به عنوان یک مخالف سیاسی شکنجه می شود، تصمیم می گیرد با به خطر انداختن شغل و زندگی از مرد جوان محافظت کند. . آهسته کن «وکیل» اولین فیلم کارگردان یانگ وو سوک بود و در پایان سال ۲۰۱۳ در کمال تعجب توانست دومین فیلم پرفروش سال شود.

3. Inside Men 2015

8 فیلم شاهکار کره ای که شما را عمیقاً به درون خود می برد

در یکی یکی از معروف ترین نقش های او، لی بیونگ هون، نقش Ahn Sangu را بازی می کند. یک گانگستر سابق که اکنون به یک دلال سیاسی فاسد تبدیل شده است. اما در جریان یکی در میان ماجراهای سیاسی که سانگو درگیر آن است، سردبیر یک روزنامه بانفوذ و یکی از نمایندگان مجلس ملی که در حال آماده شدن برای کاندیداتوری برای ریاست جمهوری کره است، به او خیانت می کند و او را به دردسر می اندازد. سپس سانگو از سایه ها برمی گردد و شروع به طراحی انتقام از همدستان سابق خود می کند. اما برای انجام این کار، او باید با یک دادستان صادق منطقه کار کند که مصمم است سردبیر و عامل فاسد را نیز سرنگون کند. سومین فیلم وو مین هو، مردان تأثیرگذار، هم از نظر منتقدان و هم از نظر تجاری موفق بود.

4. 18 مه 2007

8 فیلم شاهکار کره ای که شما را عمیقاً به درون خود می برد

قبل از «راننده تاکسی»، قیام گوانگجو در می 1980 موضوع فیلم پرفروش دیگری بود. فیلم 18 مه. این فیلم به کارگردانی کیم جی هون داستان شخصیت های مختلفی را روایت می کند که زندگی آنها تحت تاثیر اعتراضات گوانگجو قرار گرفته است. این فیلم داستان های متقاطع آنها را در طول آن حوادث غم انگیز به تصویر می کشد. این درام که در تابستان 2007 اکران شد و با بازی آن سونگ کی، کیم سانگ کیونگ و لی جونگی به نمایش درآمد، دومین فیلم پرفروش سال کره شد و نامزد هشت جایزه در جوایز فیلم اژدهای آبی شد.

5. When the Day Comes (When the Day Comes) 2017

8 فیلم شاهکار کره ای که شما را عمیقاً به درون خود می برد

این یکی یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های کره‌ای در سال‌های اخیر، تصویری خیره‌کننده از وقایع منجر به مرگ دانشجویی معترض به نام پارک جونگ چول را ارائه می‌دهد. رویدادی که جرقه قیام دموکراتیک ژوئن را زد و در نهایت مسیر سیاسی کره را تغییر داد. این فیلم به کارگردانی جانگ جون هوان، بازیگران بزرگی از بازیگران برجسته را به نمایش می‌گذارد که در نقش سیاستمداران، ماموران امنیتی، خبرنگاران، فعالان، دانشجویان، زندانبان‌ها، دادستان‌ها و دیگران در داستانی جذاب و سریع بازی می‌کنند. از بازیگران این فیلم می توان به کیم یون سوک، ها جونگ وو، یو هه جین، کیم ته ری، سول کیونگ گو، گنگ دونگ وون و بسیاری دیگر اشاره کرد.

6. پادشاه (2017).

8 فیلم شاهکار کره ای که شما را عمیقاً به درون خود می برد

درام «پادشاه» (2017) به کارگردانی هان جائه ریم داستان ظهور و سقوط دادستانی جاه طلب به نام پارک ته سو (با بازی جو این سونگ) را روایت می کند. جو نقش پارک تائه سو را بازی می کند که از یک پیشینه پست می آید و دادستان می شود و به تدریج یاد می گیرد که چگونه از قانون اساسی به نفع خود استفاده کند. داستان حول محور انتخابات ریاست جمهوری کره است که هر پنج سال یکبار برگزار می شود و نشان می دهد که چگونه دادستان های فاسد می توانند از این انتخابات داغ و تغییرات سیاسی در کره سود ببرند یا ضرر کنند.

7. مرد ایستاده بعدی (The Man Standing Next) 2020

8 فیلم شاهکار کره ای که شما را عمیقاً به درون خود می برد

کارگردان وو مین هو و ستاره لی بیونگ هون در سال 2020 دوباره برای درام سیاسی The Man Standing By با یکدیگر همکاری کردند. فیلمی که روزهای منتهی به ترور رئیس جمهور پارک جونگ هی در سال 1979 را به تصویر می کشد. لی بیونگ هون در نقش کیم گیو پیونگ، رئیس سازمان اطلاعات کره که مستقیماً تحت کنترل رئیس جمهور پارک بود، بازی می کند. این فیلم ناامیدی تدریجی کیم از رئیس دولت را به تصویر می کشد، زیرا رئیس جمهور پارک شروع به ترجیح توصیه های سختگیرانه رئیس امنیت خود می کند. فیلم وو به عنوان نماینده کره جنوبی در بخش بهترین فیلم بین المللی در نود و سومین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

8. Kingmaker 2022

8 فیلم شاهکار کره ای که شما را عمیقاً به درون خود می برد

این فیلم بر اساس روایت های واقعی از رابطه کاری بین کیم دائه جونگ (هشتمین رئیس جمهور کره جنوبی) و استراتژیست سیاسی او، اوم چانگ-روک است. شخصیت اصلی این فیلم Seo Chang-dae است. او یک استراتژیست سیاسی بسیار باهوش و تیزبین است که می تواند هر کسی را به یک فرد موفق در دنیای سیاست تبدیل کند. داستان اصلی فیلم از آنجا شروع می شود که کیم وون-بیم، سیاستمداری که به دنبال رسیدن به ریاست جمهوری و اصلاح کشور است، سئو چانگ دائه را به مبارزات انتخاباتی خود دعوت می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما