دانستنی ها

مادران عزیز این ۷ پیشنهاد مهم را برای سلامت دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی رعایت کنید!/جزئیات

 

با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، فرا رسیدن ترم پاییز و سرد شدن هوا زمینه ابتلای دانش آموزان به بیماری ها را فراهم می کند.

به گزارش الجزیره، با آغاز سال تحصیلی جدید، احمد ابولکاس، متخصص اطفال در بیانیه خود به خبرگزاری آناتولی توصیه هایی را برای محافظت از کودکان و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها ارائه کرد.

– قاعده اصلی این است که پیشگیری بهتر از درمان است و به مادران توصیه نمی کنم برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک از طریق شبکه های اجتماعی ویتامین یا دارو بخرند، زیرا کیفیت این محصولات را نمی دانیم، بنابراین حتماً با پزشک مشورت کنند و داروها را مستقیماً از داروخانه ها با نسخه پزشک بخرند.

-از والدین می‌خواهیم روش صحیح شستن دست‌ها، عطسه ایمن (پوشاندن دهان با بازو یا دستمال کاغذی و سپس انداختن آن در زباله) و روش‌های نظافت بعد از استفاده از دستشویی را به کودکان آموزش دهند و آنها را به این کارها عادت بدهند. همچنین نحوه استفاده از مواد و لوازم بهداشتی را به آنها آموزش دهید تا این امور در خانه به وضوح نمایان شوند

– توصیه می کنیم هنگام رفتن به مدرسه، دستمال مرطوب یا استریل کننده معطر را در کیف کودک خود قرار دهید و به او آموزش دهید که هر 2 تا 3 ساعت یکبار دست هایش را تمیز و استریل کند تا از ویروس ها محافظت کند.

– از آنجایی که آنها سرشار از آهن هستند، توصیه می کنیم از غذاهای غنی از امگا 3 مانند ماهی، گردو، حبوبات، آووکادو و سبزیجات سبز رنگ مانند کرفس، چغندر، اسفناج، شاهی و جعفری استفاده کنید.

– توصیه می کنم هر کودکی قبل از شروع مدرسه تحت معاینه جامع قرار گیرد و مطمئن شود که هیچ مشکل شنوایی یا بینایی کشف نشده ای وجود ندارد. علاوه بر این، اگر کودک برای اولین بار به مدرسه می رود، به دلیل ارتباط با رشد مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن، اندازه گیری میزان ویتامین D و B12، آهن و روی و انجام آزمایش خون نیز توصیه می شود.

– از مدیران مدارس تقاضا داریم تهویه کلاس ها و سالن ها را در تمام ایام سال و در تمام فصول سال انجام دهند. همچنین توصیه می کنیم در صورت مناسب بودن هوا، کلاس ها در فضای باز برگزار شود.

عادت به زود خوابیدن و زود بیدار شدن برای کودکان در سنین تحصیلی بسیار مفید است و سلامت و رشد بدن آنها را بهبود می بخشد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا