نارنگی، آووکادو، خرمالو، زغال اخته، ازگیل، زالزالک و آلو از میوه های بسیار مفید پاییزی هستند که در این فصل به شدت توصیه می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، با شروع فصل پاییز بر تعداد مبتلایان به سرمای هوا و ریزش برگ، سرماخوردگی، آنفولانزا و حساسیت های پوستی و در نتیجه افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده شد. مراجعه کنندگان به کلینیک های بهداشتی افزایش یافت.

همه کارشناسان معتقدند استفاده از داروهای شیمیایی علاوه بر اثرات مثبت درمانی، عوارضی را نیز برای فرد ایجاد می کند و همین امر باعث می شود روز به روز بر تعداد مراجعه کنندگان به درمان با داروهای گیاهی و طبیعی افزوده شود.

میوه های پاییزی به دلیل دارا بودن منابع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مورد نیاز و مورد نیاز بدن با بیماری هایی که اغلب در این فصل دیده می شوند مبارزه می کنند و افراد می توانند از آنها برای تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری ها و آلرژی های ناشی از این فصل استفاده کنند.

نارنگی به دلیل وجود ویتامین C و تولید کلاژن نقش مهمی در داشتن پوست، استخوان و دندان های سالم دارد. همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی، در برابر سرطان محافظت می کند و از جهش های ژنتیکی جلوگیری می کند.

نارنگی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش سطح کلسترول خون، تقویت کننده دستگاه گوارش، کاهش وزن و بهبود بینایی از دیگر فواید این میوه پاییزی است.

مصرف آووکادو باعث بهبود سلامت سیستم عصبی، بهبود حافظه و تنظیم عملکرد سلول های خونی می شود. این میوه منبع غنی از ویتامین های K، B و C است و گلبول های قرمز را افزایش می دهد.

تقویت قلب، عروق و چشم از دیگر خواص این میوه پاییزی است و آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان و کلاژن است که در فصل پاییز باعث شادابی پوست می شود.

خرمالو یک میوه بسیار مفید برای کسانی است که می خواهند لاغر شوند این میوه کم کالری است و مصرف آن باعث احساس سیری در فرد می شود.

خرما سرشار از ویتامین های A و C از سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت ریه جلوگیری می کند و همچنین به دلیل داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان ضد سرطان و تقویت بینایی است.

زغال اخته از میوه های مفید پاییزی است که نقش مهمی در درمان اسهال و زخم دارد، همچنین از سرطان محافظت می کند و در از بین بردن قارچ های پوست مفید است.

زغال اخته منبع غنی ویتامین C است که در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار موثر است. این میوه را ماده ای می دانند که برای بدن اثر سم زدایی دارد و برای کلیه ها مفید است.

میوه جعفری از میوه های مفید پاییزی است که سیستم ایمنی بدن و قلب را تقویت می کند و در پیشگیری و درمان آنفولانزا و سرماخوردگی نیز موثر است.

جعفری ملین قوی و ضد یبوست است و برای افرادی که از بیماری های دستگاه گوارش رنج می برند بسیار مفید است این میوه ضد سرطان کلسترول خون را کاهش می دهد.

مصرف زالزالک باعث تقویت قلب می شود و در درمان نارسایی قلبی و درد قفسه سینه بسیار مفید است. علاوه بر این، استفاده از این میوه باعث کاهش اضطراب می شود.

مصرف زالزالک برای مشکلات گوارشی و معده درد مفید است و این میوه در کاهش فشار خون، تری گلیسیرید و کلسترول نقش موثری دارد.

در حالی که استفاده از میوه به تقویت سلامت و جریان خون کمک می کند، مصرف آن برای سلامت قلب، فشار خون و سلامت مو نیز مفید است.

این میوه سرشار از آهن، مس، روی، پتاسیم و آنتی اکسیدان است و برای دستگاه گوارش مفید است. این میوه برای درمان زخم های گوارشی بسیار مفید است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :