اخبار روز

۷ ساختمان مدرن با الهام از «لانه پرنده» (+ عکس)

با شروع بهار، پرندگان معمولاً به لانه سازی فکر می کنند. لانه هایی از برگ های در هم تنیده که معماری جذاب و شگفت انگیزی را در دل طبیعت به نمایش می گذارد.

به گزارش فرادید، روش لانه سازی پرندگان به قدری جذاب و زیبا است که معماران گاهی به تقلید فکر می کنند. در اینجا تصاویر و توضیحات هفت ساختمان مدرن و لانه مانند ساخته شده در سراسر جهان را مرور می کنیم.

مزرعه لانه لک لک، جمهوری چک

این گنبد زیبا و متفاوت که در جمهوری چک توسط استودیو SGL از یک قاب چوبی پیچیده شده با تنه درختان بزرگ ساخته شده است، شبیه یک لانه لک لک بزرگ است.

در این منطقه یک میدان سوارکاری وجود دارد که بخشی از هتل و مرکز کنفرانس را نیز در خود جای داده است. طرح و نام مزرعه به لک لک هایی اشاره دارد که روزگاری در پشت بام کارخانه متروکه ای که در این مکان قرار داشت زندگی می کردند.

لانه پرنده، سوئد

7 ساختمان مدرن با الهام از

لانه پرنده که همینطور است یکی این از اتاق های منحصر به فرد یک هتل درختی در شمال سوئد ساخته شده است. این یک سازه دایره‌ای است که کاملاً با شاخه‌ها پوشیده شده و از طریق یک پلکان جمع‌شونده قابل دسترسی است.

استودیوی سوئدی Inerdningsgrappen می‌گوید: «از بیرون، این سوئیت دقیقاً شبیه یک لانه پرنده به نظر می‌رسد و تنها اندازه آن آن را از سایر لانه‌های منطقه متمایز می‌کند.

استادیوم ملی پکن، چین

7 ساختمان مدرن با الهام از

پروژه دیگری که به عنوان آشیانه پرنده شناخته می شود، استادیوم ملی پکن است که توسط استودیوی سوئیسی Herzog & de Meuron به عنوان محل اصلی بازی های المپیک 2008 پکن طراحی شده است.

صندلی‌های استادیوم در یک روکش توری فولادی پیچیده شده‌اند که نام استادیوم را نیز به خود اختصاص داده است.

خانه درختی دارتمور، انگلستان

7 ساختمان مدرن با الهام از

این خانه درختی چوبی در دوون توسط استودیوی معماری جری تیت مستقر در لندن از لانه پرنده بافنده الهام گرفته شده است.

شکل کوچک غلاف مانند خانه توسط استودیو با همکاری دانش آموزان به عنوان بخشی از پروژه هنری Dartmoor ایجاد شد.

هتل مار آدنترو، مکزیک

7 ساختمان مدرن با الهام از

این سازه لانه مانند که توسط استخرهای کم عمق در مرکز ساخت و ساز هتل در مکزیک احاطه شده است، شامل یک منطقه غذاخوری خصوصی است. ساختار هتل توسط تالر آراگونس طراحی شده است.

Pavilion Edge Conditioning، ایالات متحده

7 ساختمان مدرن با الهام از

برای ساختن این غرفه یا چادر در آتلانتا، جورجیا، معماران یک استودیو در میشیگان نرده های چوبی را روی هم چیده و آن را به یک “لانه قابل زندگی” تبدیل کردند. الوارهای این بنا با میخ و چسب به هم متصل نمی شوند و فقط با نیروی گرانش به هم متصل می شوند.

اتاق جلسه در دفاتر پارک بایا، هند

7 ساختمان مدرن با الهام از

نوارهای کاج این ساختار بافته شده را که توسط استودیو Planet 3 به عنوان یک اتاق جلسه نیمه بسته برای توسعه دهندگان املاک در بمبئی طراحی شده است. این سازه با الهام از لانه پرندگان بافنده بایا ساخته شده است.

استودیو Planet 3 می گوید: “پرندگان بافنده بایا لانه های پیچیده ای می سازند و برند و هویت این سازه از این پرندگان الهام گرفته شده است.” “

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا