سبک زندگی

با این ۷ راهکار موثر برای تقویت هوش و حافظه سالمندان آشنا شوید! /روش ها

در اینجا، به شما ۷ روش موثر برای افزایش هوش و یادگیری را معرفی خواهیم کرد.

با ایجاد تغییرات خوشایند در زندگی روزمره، راز تقویت هوش و حافظه در دوران پیری به راحتی قابل کشف است. سال ها این باور در بین مردم وجود داشت که افراد با سطح خاصی از هوش به دنیا می آیند و در واقع تلاش اصلی یک فرد استفاده از همان سطح هوش در زندگی شخصی و اجتماعی خود است، اما محققان ثابت کرده اند که هر انسان می تواند از ترفندهای محرک و تقویت کننده استفاده کند هوش خود را افزایش دهید.

می دانیم که یادگیری استعدادهای جدید با هوش بیشتر سریع تر و آسان تر خواهد بود، بنابراین برای این کار باید روش های ساده و ارزانی را بشناسیم و از آن استفاده کنیم که هوش و ظرفیت یادگیری ما را افزایش دهد.

در این قسمت شما را با ۷ روش موثر برای افزایش هوش و یادگیری آشنا می کنیم.

1- برای بهبود هوش در بزرگسالی نوازندگی کنید

۷ روش موثر برای تقویت هوش و حافظه سالمندان

بله درست متوجه شده اید، نواختن آلات موسیقی راهی برای تقویت یادگیری است. جالب است بدانید که دانشمندان به این واقعیت پی برده اند که نواختن یک آلت موسیقی باعث افزایش توانایی مغز در یادگیری ریاضیات، زبان جدید، قدرت تحلیل و … می شود. از طرفی نواختن موسیقی با تقویت یادگیری نیمی از مغز، قدرت خلاقیت را در فرد چند برابر می کند.

2- مطالعه کنید هر چه که باشد تا هوشتان در بزرگسالی تقویت شود!

۷ روش موثر برای تقویت هوش و حافظه سالمندان

فواید ذهن خوانی با لذت تماشای یک فیلم هیجان انگیز برابری می کند. در واقع، گاهی اوقات مهم نیست چه می خوانید، زیرا خواندن ذهن به نوعی استرس بیرونی را از بین می برد.

خواندن و مطالعه روزنامه، مجلات، کتاب و … علاوه بر افزایش حجم اطلاعات، باعث می شود ذهن شما الگوها را بشناسد و فرآیند را با دقت بیشتری درک کند.

3- راه تقویت هوش بزرگسالان ورزش مستمر است

۷ روش موثر برای تقویت هوش و حافظه سالمندان

مثل همیشه، یکی از گزینه های پیشنهادی برای رسیدن به موفقیت و آرامش، ورزش است. انجام تمرینات به طور مداوم و البته متناوب بسیار مفیدتر از انجام تمرینات شدید در مدت زمان کوتاه است.

هنگامی که ورزش می کنید، سلول های شما سرشار از BDNF، که نوعی پروتئین است، غنی می شوند. پس از این تغییرات، سلول های مغز با قدرت فوق العاده ای در حافظه، یادگیری، تمرکز و درک مواجه می شوند. دانشمندان هشدار دادند که نشستن طولانی مدت و کم تحرکی نوعی مرگ آهسته برای مغز است، بنابراین اهمیت ورزش را نباید نادیده گرفت.

4- با یادگیری زبان جدید هوش بزرگسالان را تقویت کنید

۷ روش موثر برای تقویت هوش و حافظه سالمندان

حل معماهای مختلف برای تقویت هوش و حافظه خود را فراموش کنید و خود را به یادگیری زبان جدید تشویق کنید، علاوه بر بهره مندی از یادگیری زبان جدید، مغز خود را به عنوان منبع یادگیری آماده خواهید کرد.

دانشمندان بر این باورند که افراد چند زبانه قدرت بیشتری برای حل مسائل و معماهای دشوار دارند. یادگیری یک زبان جدید به مغز شما این امکان را می دهد که قدرت بیشتری برای تجزیه و تحلیل مشکلات و ایجاد راه حل های بهتر برای حل مشکلات و مسائل داشته باشد. همچنین صحبت به دو زبان می تواند اعتماد به نفس و تسلط بر محیط را افزایش دهد.

5- برای تقویت هوش بزرگسالان، یادگیری انباشته خود را محک بزنید

۷ روش موثر برای تقویت هوش و حافظه سالمندان

بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی و کالج، یادگیری خود را در یک سری امتحانات عمومی آزمایش می‌کنند، که یک راه عالی برای بهبود هوش و یادگیری با قرار گرفتن در چنین موقعیتی است.

نیاز به یادگیری انباشته و قرار گرفتن در این نوع موقعیت ها به ما کمک می کند تا هوش خود را بیاموزیم و تقویت کنیم، پس در صورت امکان خود را در آزمون های گروهی محک بزنید.

شرکت در مسابقات تلویزیونی و رادیویی بر اساس اطلاعات عمومی مستلزم یکپارچگی ذهن هدایت کننده در این فرآیند است. همه این ویژگی ها در یک کلمه منجر به افزایش هوش می شود.

6- مغز خود را وادار به کار کنید

۷ روش موثر برای تقویت هوش و حافظه سالمندان

نه به معنای ارائه فعالیت بدنی به مغز، بلکه کار از روی مغز به معنای تحریک و به چالش کشیدن آن است. سودوکو، پازل، چیستان، بازی های گروهی، بازی با کارت های مختلف. همه این بازی ها طیف عظیمی را در مسیرهای عصبی و سیناپس ها ایجاد می کنند که اساسا گامی در جهت بهبود هوش است.

زمانی که سلول های عصبی به شرایط جدید پاسخ می دهند تا توانمندتر شوند و با انجام این بازی های فکری و فکری از قبل این شرایط را برای مغز ایجاد کرده ایم و به مرور زمان شاهد افزایش هوش در خود خواهیم بود.

7- مدیتیشن، تفکر عمیق یکی از راه های تقویت هوش بزرگسالان است

۷ روش موثر برای تقویت هوش و حافظه سالمندان

در سال 1992، دالای لاما از ریجارد دیویدسون دعوت کرد تا یک سری مطالعات دقیق را برای اندازه گیری امواج مغزی در حین تفکر و تمرکز بر روی یک موضوع خاص انجام دهد. نتایج کامل این تحقیق در سال 2004 در ژورنال استریت منتشر شد که حاکی از تاثیر مثبت تفکر و تمرکز بر افزایش هوش بود.

در واقع تمرکز و مدیتیشن قلمرو مغز را در کنترل احساسات و فعالیت های مربوط به هوش و یادگیری چند برابر می کند، به همین دلیل است که مردم شرق باستان قبل از شرکت در سخت ترین موقعیت ها دقایقی را به مراقبه می گذرانند. در واقع، در اصطلاح رایج، مدیتیشن راهی برای کنترل قدرت مغز برای تقویت هوش و ذکاوت است.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا