روشن نشدن خودرو یک مشکل رایج است که در همه خودروهای نو و دست دوم رخ می دهد. این مشکل ممکن است در زمان های مختلف رخ دهد. بنابراین دلیل روشن نشدن خودرو بسته به زمان وقوع آن متفاوت است. در مقاله امروز دیجیاتو به بررسی مشکل روشن نشدن خودرو و دلایل آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

ابتدا به دلیل روشن نشدن خودرو نگاه کنید

به گزارش دیجیاتو؛ امکان گاز نگرفتن ماشین وجود دارد یکی او تجربیات مشترک بسیاری از رانندگان را می دانست. این ممکن است هنگام استارت زدن خودرو، حرکت با دنده اول، حرکت با دور موتور بالا، حرکت با سرعت بالا، توقف خودرو در حالت ایستا یا رانندگی در سربالایی رخ دهد. علت این مشکل در هر مورد متفاوت است. علاوه بر این، این مشکل در خودروهای دوگانه سوز مبتنی بر گاز طبیعی بیشتر از خودروهای بنزینی تک سوخت رخ می دهد.

برای اطلاع از علت روشن نشدن خودرو باید وضعیت خودرو را بررسی کنید. علت گازگرفتگی خودرو در شرایط مختلف متفاوت است. دلایل رایجی که باعث می شود ماشین در شرایط مختلف نفس بکشد عبارتند از:

وقتی ماشین سرد راه اندازی می شود گاز نمی گیرد

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که صبح‌های سردی دارد، هوای سرد ممکن است باعث یخ زدن برخی از قطعات موتور شود، اما اگر هوا خیلی سرد نیست و خودرو هنوز روشن نمی‌شود، مشکلات دیگری برای خودرو وجود دارد که باید بررسی کنید.

دینام ماشین

خرابی استپر موتور، مشکلات الکتریکی مانند آسیب دینام یا باتری و کابل ها، خرابی شمع خودرو، خرابی سنسور پدال گاز، سنسور اکسیژن، سنسور دور موتور، سنسور هوا یا سنسور موقعیت میل سوپاپ از اصلی ترین موارد هستند. علل دلایل روشن نشدن خودرو با استارت سرد

ماشین در دنده یک گاز نمی گیرد

ممکن است خودرو با شروع از سرما مشکلی نداشته باشد، اما وقتی با دنده یک شروع به حرکت می کنید، متوجه می شوید که وسیله نقلیه گاز نمی گیرد. در این لحظات پدال گاز را فشار می دهید اما دور موتور زیاد نمی شود و سرعت ماشین زیاد نمی شود.

سنسور اکسیژن سنسور اکسیژن

دلیل رایج عدم شتاب گرفتن خودرو و شروع به حرکت در دنده اول، نقص در سنسورهای موتور است. این سنسورها وظیفه جمع آوری اطلاعات خودرو و ارسال این اطلاعات به کامپیوتر یا ECU خودرو را بر عهده دارند. این سنسورها شامل مجموعه ای از سنسورها هستند که شامل سنسور اکسیژن، سنسور دور موتور، سنسور هوا و سنسور موقعیت سوپاپ می باشد. خرابی سنسور اکسیژن رایج ترین وضعیت در این شرایط است.

گاز نگرفتن ماشین در حالت ایستاده

گاهی اوقات ممکن است وسیله نقلیه شما هنگام کار در محل با گاز گرفتن مشکل داشته باشد. این مشکل به دلیل خرابی سنسور دور موتور ایجاد می شود. مشکل در سنسور دور موتور باعث می شود ECU اطلاعات لازم را دریافت نکند. در نتیجه کامپیوتر خودرو نمی تواند وضعیت موتور را تشخیص دهد. البته ممکن است مشکلات دیگری دلیل روشن نشدن خودرو در محل باشد. این مشکلات به شرح زیر است:

نشتی سیستم سوخت، مشکل انژکتور، کاهش سطح روغن موتور و خرابی سنسور نقشه

از گاز گرفتن ماشین در حال حرکت خودداری کنید

اگر وسیله نقلیه شما هنگام رانندگی روشن نشود، مشکلات جدی تری در انتظار شماست. دلیل اصلی گاز نگرفتن خودرو هنگام حرکت، نوک کیت کلاچ یا دیسک و صفحه است. همچنین ممکن است نقص سنسور کیلومتر شمار باعث این مشکل شود. گرفتگی فیلتر بنزین و خرابی کمپرسور سیلندر از دیگر دلایل روشن نشدن خودرو در حین حرکت است.

گاز نگرفتن ماشین مجموعه کلاچ آسیب دیده

گاز نگرفتن ماشین هنگام سربالایی

گاهی اوقات ماشین شما در شرایط عادی به خوبی کار می کند اما هنگام بالا رفتن از سربالایی گاز نمی گیرد. علت اصلی این مشکل خرابی پمپ بنزین است. حتی زمانی که خودرو در حال بالا رفتن از سربالایی است، پمپ بنزین باید با فشار بیشتری به موتور بنزین بفرستد. خرابی پمپ بنزین یا ضعیف شدن آن در اثر فرسودگی باعث می شود پمپ سوخت کافی به موتور ارسال نکند. در نتیجه به خودرو بنزین ندادند.

یکی یکی دیگر از دلایل روشن نشدن خودرو در سربالایی مسدود شدن کاتالیست خودرو است. در این حالت دود خارج شده از موتور در اثر انسداد خروجی به موتور باز می گردد. برگشت دود تنفس موتور را با مشکل مواجه می کند و در نتیجه خودرو روشن نمی شود.

ماشین در دور موتور بالا گاز نمی گیرد

دلیل اصلی عدم شتاب گیری خودرو در دور موتور بالا خرابی پمپ بنزین است. وقتی موتور با سرعت بالا کار می کند به سوخت بیشتری نیاز دارد و البته دمای آن افزایش می یابد. اگر دائماً ماشین را با سرعت بالا برانید، فشار روی پمپ بنزین افزایش می یابد و این عامل باعث اختلال در عملکرد پمپ بنزین می شود. یکی دیگر از دلایل روشن نشدن خودرو در دور موتور بالا، خرابی سنسور دور موتور است.

پمپ سوخت خرابی پمپ بنزین

گاز نگرفتن ماشین های اتوماتیک

در خودروهای اتوماتیک معمولا مشکل گاز نگرفتن مربوط به گیربکس است. دلیل اصلی روشن نشدن خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک کاهش سطح روغن گیربکس خودرو است. در واقع گیربکس نمی تواند نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ ها منتقل کند.

علاوه بر این، اگر وسیله نقلیه اتوماتیک شما در شروع حرکت شتاب نمی گیرد، باید به دنبال مشکل در سنسور پدال ترمز باشید. این سنسور به رایانه خودرو اطلاع می دهد که چه زمانی چرخ ها باید حرکت کنند و در صورت تشخیص مشکل از عملکرد پدال گاز جلوگیری می کند.

خلاصه

در مقاله امروز به بررسی دلایل روشن نشدن خودرو در شرایط مختلف پرداختیم. خودروهای امروزی به انواع سنسورها مجهز هستند. اگر این سنسورها از کار بیفتند، اطلاعات خطا در رایانه خودرو ثبت می شود. بنابراین، با اتصال دیالوگ به خودرو و خواندن خطاها، می توانید تا حدی دلیل روشن نشدن خودرو را کشف کنید.

گاز نگرفتن ماشین کاتالیزور خودرو

اگر رایانه سواری خطا نشان ندهد، ناتوانی وسیله نقلیه در شتاب گیری به مشکل مکانیکی مربوط می شود. در این صورت باید وسیله نقلیه خود را نزد یک مکانیک مجرب ببرید تا علت اصلی مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما