با انتشار آپدیت iOS 18 در پاییز امسال، به نظر می رسد اپل متقلبانه ای را در سر دارد.

با استفاده از Face ID می توانید برنامه ها را قفل کنید و حتی آنها را پنهان کنید. ویژگی که خیلی ها آن را «بهشت خائنان» می نامند.

بسیاری از افراد متاهل احتمالاً برنامه های دوستیابی مخفی یا روش های ارتباطی خود را پنهان می کنند.

کلاهبرداران همیشه راهی برای پنهان شدن پیدا می‌کنند، اما همه آن‌ها آنقدر باهوش نیستند که از همه سرنخ‌های تکنولوژیکی که رفتار مخفیانه‌شان به جا می‌گذارد آگاه باشند.

قبل از اینکه به نشانه‌های تقلب تلفن همراه بپردازیم، باید بدانید که جاسوسی از تلفن، رایانه یا سایر دستگاه‌های شما هرگز به خوبی ختم نمی‌شود.

بهترین راه گفتگوی صادقانه با همسرتان است. با این گفته، در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است با یک کلاهبردار سر و کار داشته باشید:

1- هرگز گوشی را زمین نمی گذارند

آیا همسرتان همیشه به گوشی یا کامپیوتر خود چسبیده است؟ شاید الان خیلی سرش شلوغ است یا با کسی چت می کند.

بسیاری از ما برای محافظت از حریم خصوصی خود، تلفن های همراه خود را از دیگران دور نگه می داریم. اما اکثر مردم تلفن همراه خود را از همسر خود پنهان نمی کنند. این در مورد لپ تاپ یا تبلت نیز صدق می کند.

اگر شریک زندگی شما تلفن همراه خود را دور از دسترس شما نگه می دارد، می تواند نشانه این باشد که او کاری را انجام می دهد که نمی خواهد شما ببینید. آیا تلفن همراهش همیشه در جیبش است؟ آیا او مرتب رمز عبور خود را تغییر می دهد و “فراموش می کند” به شما بگوید؟ یا شاید هم اصرار دارد که اصلاً اجازه ندارید موبایلش را بردارید.

2-برنامه های جعلی

شما معمولاً یک برنامه چت را در صفحه اصلی یا پیام های حساس در پوشه پیامک یک کلاهبردار نمی بینید.

اپلیکیشن های زیادی برای ارسال پیام، عکس و فیلم وجود دارد که ظاهر متفاوتی دارند و به اصطلاح «جعلی» هستند.

یکی از جمله این برنامه ها Calculator Pro+ است. این برنامه شبیه یک ماشین حساب معمولی به نظر می رسد، اما پیام های مخفی را ذخیره می کند.

3- تاریخچه مرورگر آنها همیشه پاک می شود

کلاهبرداران معمولا تاریخچه مرورگر خود را پاک می کنند.

اگر آنها به طور منظم به سایت های دوستیابی، حساب های ایمیل مخفی یا هر چیز دیگری دسترسی داشته باشند، احتمالاً به فکر پاک کردن مسیرهای خود خواهند بود.

این همچنین در مورد یک پوشه SMS خالی صدق می کند.

4- همیشه «کار» هستند.

بسیاری از کلاهبرداران فایل‌های Google Docs Online یا Microsoft 365 را ایجاد می‌کنند که تا زمانی که باز نشوند عادی به نظر می‌رسند.

به عنوان مثال، نام فایل ممکن است “اهداف سه ماهه سوم” باشد. وقتی فایل باز می شود، به نظر می رسد صفحه اول مربوط به کار است.

اما پیمایش به پایین هدف واقعی ایجاد فایل را نشان می دهد. اسناد آنلاین راهی مخفی برای ذخیره اسکرین شات، تصاویر و ویدیوها هستند.

5- همیشه به یک مکان خاص می روند

سابقه موقعیت مکانی می تواند یک فرد خیانتکار را نشان دهد. اکثر متقلبان می دانند که باید تاریخچه موقعیت مکانی خود را پاک کنند، اما نه همه آنها.

اگر همسر شما آیفون دارد، می توانید از این راه حل استفاده کنید:

● می توانید مکان های رایج یک کاربر آیفون را در تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > خدمات موقعیت مکانی > خدمات سیستم > مکان های مهم پیدا کنید. (این گزینه در پایین است).

6- سطل زباله آنها پر است

فایل های دیجیتالی حذف شده معمولا برای همیشه از بین نمی روند. برخی از سرویس های ابری به شما کمک می کنند تا فایل ها را از سطل بازیافت بازیابی کنید.

ایمیل های حذف شده به سطل زباله می روند. پست‌های صوتی آیفون حذف می‌شوند، اما قابل بازیابی هستند. برنامه های حذف شده از تلفن همراه نیز قابل بازیابی هستند.

هشدار: یافتن شواهدی مبنی بر خیانت می تواند بسیار دردناک باشد. در این فرآیند حتما مراقب خود باشید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما