اخبار روز سینما جهان

۵ برنده اسکار افتخاری معرفی شدند/ تهیه‌کنندگان جیمز باند در فهرست

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، کوئینسی جونز، اولین تهیه‌کننده سیاه‌پوست برنده نامزدی اسکار بهترین فیلم، جولیت تیلور، کارگردان افسانه‌ای بازیگران و باربارا بروکلی و مایکل جی ویلسون، تهیه‌کنندگان جیمز باند، از جمله برندگان افتخاری اسکار 2024 هستند.

مهر ریچارد کرتیس فیلمنامه نویس و کارگردان بریتانیایی با جایزه بشردوستانه ژان هرشولت تجلیل خواهد شد، در حالی که مایکل جی ویلسون و باربارا بروکلی، تهیه کنندگان جیمز باند، ایروینگ جی. آنها تالبرگ را دریافت خواهند کرد.

این تندیس ها در پانزدهمین مراسم سالانه جوایز اسکار در روز یکشنبه 17 نوامبر در لس آنجلس به برندگان اهدا خواهد شد.

جانت یانگ، رئیس آکادمی انتخاب مایکل جی. وی ویلسون و باربارا بروکلی را دلیلی بر موفقیت خود به عنوان تهیه کننده سریال «جیمز باند» دانست که سهم بسزایی در چشم انداز صنعت سینما دارد و از ریچارد کورتیس به عنوان یک کمدی نویس درخشان یاد کرد. وی همچنین با تمجید از نبوغ هنری و خلاقیت کوئینسی جونز، وی را یکی از تاثیرگذارترین چهره های موسیقی تمام دوران دانست و از جولیت تیلور به عنوان چهره ای یاد کرد که با مدیریت بازیگران نمادین، مسیر جدیدی را برای این عرصه هموار کرده است. فیلم های محبوب

جونز اولین سیاه پوستی بود که در سال 1985 با فیلم کلاسیک The Color Purple نامزدی اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد. او با چهره هایی چون فرانک سیناترا، اپرا وینفری و استیون اسپیلبرگ کار کرده و برنده 6 نامزدی اسکار دیگر در بخش موسیقی فیلم شده و در سال 1995 جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را دریافت کرده است.

تیلور که کارگردان انتخاب بازیگر است، در کارنامه ۵۰ ساله‌اش فیلم‌هایی چون «راننده تاکسی» مارتین اسکورسیزی، «بزرگ» پنی مارشال، «فهرست شیندلر» اسپیلبرگ و «بی‌خوابی در سیاتل» نورا افرون را دارد.

کورتیس بیشتر به خاطر فیلم‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند «ناتینگ هیل»، «خاطرات بریجیت جونز» و «عشق در واقع» شناخته می‌شود. این فیلمساز بریتانیایی یک بار برای فیلمنامه “چهار عروسی و یک تشییع جنازه” در سال 1993 نامزدی اسکار شده است. او در سال 2005 یکی از تهیه کنندگان کنسرت های “Live It” برای مبارزه با فقر بود.

ویلسون و بروکلی که تهیه کنندگان سریال جیمز باند هستند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا