اخبار روز سینما جهان

۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان

امسال تنها فیلمی که بیش از یک میلیارد دلار در سینمای جهان فروخته است قسمت دوم انیمیشن پرطرفدار «درون و بیرون» است که یک میلیارد و 234 میلیون دلار فروخت.

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از این انیمیشن قسمت دوم لایو اکشن «تلماسه» قرار دارد که 711 میلیون دلار فروخت. «Inside and Out 2» با این فروش بالا توانست انیمیشن «مینیون ها» را که در سال 2015 به فروش 1.157 میلیارد دلاری دست یافته بود، پشت سر بگذارد و پنجمین انیمیشن پرفروش تاریخ شود.

Frozen II (2019)

فروش: یک میلیارد و 451 میلیون دلار

فیلم Frozen 2 که سه سال پس از اولین فیلم می‌گذرد، خواهران آنا و السا را ​​به همراه یک بستنی‌فروش، یک گوزن شمالی و یک آدم برفی دنبال می‌کند که به جنگلی مسحور شده سفر می‌کنند تا منبع قدرت‌های جادویی السا را ​​کشف کنند.

فیلم برادران سوپر ماریو (2023).

فروش: یک میلیارد و 361 میلیون دلار

ماریو و لوئیجی، دو برادر لوله‌کش ایتالیایی-آمریکایی، به دنیای دیگری منتقل می‌شوند و درگیر نبردی بین سرزمین قارچ به رهبری پرنسس هلو و کوپا تروپا به رهبری بوسر می‌شوند. ماریو و لوئیجی می توانند با کمک پرنسس هلو به دنیای خود بازگردند.

منجمد (2013)

فروش: یک میلیارد و 274 میلیون دلار

السا و آنا دو خواهر پرنسس هستند و السا قدرت جادویی تولید برف و یخ را دارد. یک شب السا و آنا در حال بازی هستند که السا به طور تصادفی ملاقات می کند یکی با پرتوهای یخی خود به سر آنا می زند و او را بیهوش می کند.

Incredibles 2 (2018) Incredibles 2

فروش: یک میلیارد و 242 میلیون دلار

داستان این قسمت درست بعد از قسمت اول شروع می شود. فعالیت ابرقهرمانان به دلیل آسیب هایی که به شهر وارد کرده اند به حالت تعلیق درآمده است و همین امر باعث می شود خانواده پار با چالش هایی روبرو شوند. اما مستر شگفت انگیز تسلیم نمی شود و به فعالیت های قدیمی خود باز می گردد.

Inside Out 2 (2024)

فروش: یک میلیارد و 234 میلیون دلار

داستان انیمیشن یک سال پس از اتفاقات قسمت قبل رخ می دهد و ماجراهای رایلی را دنبال می کند که همزمان با رسیدن به 13 سالگی و بلوغ دچار تغییرات روحی و روانی می شود و همین موضوع باعث می شود که احساسات درونی او به سمت خود برود. با چالش های عجیب و غریب روبرو شوید

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا