اخبار روز سینما جهان

۵ انیمیشن از گرو تا گرینچ که نباید از دست بدهید!

در Illumination، انیمیشن با واقعیت اقتصادی روبرو می شود!

به گزارش ویجیاتو، استودیوی انیمیشن سازی یونیورسال، ایلومینیشن انترتینمنت، از زمان اکران اولین فیلم موفق خود در سال 2010 با عنوان «من نفرت انگیز»، مسیر روشنی را پیش روی خود قرار داده است. یکی یکی از پردرآمدترین تولیدکنندگان انیمیشن در صنعت سرگرمی را ایجاد کرده است و در سیزده فیلم تولید شده به نام این شرکت بیش از 8 میلیارد دلار از گیشه درآمد داشته است و در عین حال. یکی این یکی از محبوب ترین فرنچایزها (و سودآورترین مالکیت معنوی) در تمام هالیوود به نام Minions را ایجاد کرد.

در بیش از یک دهه، استودیویی که Despicable Me را ساخت، به رقیب سرسخت باکس آفیس برای نیروگاه های انیمیشن دیزنی، پیکسار و دریم ورکس تبدیل شد. و اگرچه تولید سالانه آن نقدهای خیره‌کننده کمتری نسبت به هم‌عصران شناخته‌شده‌اش دریافت کرده است، بسیاری از فیلم‌های Illumination از نظر شناخت مخاطب و تأثیر فرهنگی گسترده‌تر از دیگر استودیوهای انیمیشن برتری دارند.

این استودیو که در سال 2010 توسط کریس ملدانداری به عنوان بازوی سرگرمی خانوادگی یونیورسال پیکچرز تأسیس شد، به سرعت به شهرت رسید. ملداندری که رئیس سابق استودیوی انیمیشن قرن بیستم فاکس و بلو اسکای بوده است، با نظارت بر انتشار آثار کلاسیکی مانند عصر یخبندان (2002)، روبات ها (2005) و هورتون (2008) تجربه و موفقیت زیادی را با خود به ارمغان می آورد. در زمینه رقابتی انیمیشن، ایلومینیشن در مقابل گروه هایی مانند Pixar، Disney، Aardman و بخش انیمیشن سونی ایستاده است و مجموعه عظیمی از عناوین نمادین را ایجاد کرده است که مورد علاقه بچه ها و والدین است.

از Despicable Me (2010) و Minions (2015) تا The Secret Life of Pets (2016)، Super Mario Bros (2023) و Migration (2023)، این شرکت بدون شک یکی او یکی از سازندگان بزرگ انیمیشن است. با اکران Despicable Me 4 در سراسر جهان در این هفته، ما از این فرصت استفاده کرده و 5 فیلم برتر Illumination را رتبه بندی می کنیم. با این حال، این یک تجارت جدی است و انتخاب های ما ممکن است برخی از مخاطبان را راضی نکند.

۵ – گرینچ (۲۰۱۸)

مسلما، زمانی که ایلومینیشن تصمیم گرفت داستان کلاسیک کریسمس دکتر سوس، چگونه گرینچ کریسمس را دزدید، بپذیرد، بسیاری در موفقیت آن تردید داشتند. با توجه به اینکه یک نسل کامل عاشق فیلم لایو اکشن ران هاوارد در سال 2000 با بازی جیم کری شده بودند، هر گونه تلاش انیمیشنی برای بازگرداندن شخصیت های سوس به زندگی یک خطر تلقی می شد. اما زمانی که فیلم جدید به شکلی دیدنی با یک موسیقی متن مجلل و طراحی تولید زرق و برق دار وارد شد، نتیجه آرامش بخش بود. بندیکت کامبربچ با حمایت افرادی مانند رشیدا جونز، کنان تامپسون، آنجلا لنزبری و فارل ویلیامز در نقش گرینچ تهاجمی فرو می‌رود.

مانند بسیاری از بزرگترین و درخشان ترین استودیوهای انیمیشن سازی، The Grinch از Illumination فیلمی بود که هیچ شانسی برای تجدید داستان کلاسیک یا متحرک سازی آن به روشی منحصر به فرد و نوآورانه نداشت، اما کسانی را که می دانستند چه چیزی است را بسیار خوشحال و سرگرم کرد.

۴ – زندگی مخفی حیوانات خانگی (۲۰۱۶)

نکات برجسته ایلومینیشن: 5 فیلمی که باید از Groove تا Grinch را ببینید

در دنیایی که بسیاری از حیوانات خانگی محبوب شده‌اند، مخاطبان به سادگی با این سفر جذاب ارتباط برقرار می‌کنند، که داستان مکس، یک تریر وفادار را روایت می‌کند، که وقتی صاحبش سگ بزرگ‌تر و نافرمان‌تر دوک را می‌برد، زندگی‌اش زیر و رو می‌شود. به همراه یک خرگوش سرکش به نام اسنوبال، این سه به گروهی از حیوانات خانگی رها شده می پیوندند که به دنبال انتقام از حیوانات خانگی خوشحال و صاحبانشان هستند. خنده دار و دوست داشتنی به همان اندازه، زندگی مخفی حیوانات خانگی به بررسی مضامین دوستی و وفاداری می پردازد، همانطور که زندگی مخفی حیوانات خانگی معمولی را بررسی می کند. بیشتر صاحبان حیوانات خانگی دوست دارند بدانند چه فکر می کنند، و ایلومینیشن جرأت کرد به دوستان چهار پا ما صدایی بدهد.

شاید ناب ترین و احساسی ترین نسخه Illumination خارج از فرنچایز Despicable Me همین داستان بود. این یکی این یکی از آن فیلم‌هایی بود که انتظار داشتید حیوانات بامزه و جوک‌های آسان را ببینید، اما نتیجه در واقع بسیار بیشتر از این بود.

۳ – Minions (۲۰۱۵)

نکات برجسته ایلومینیشن: 5 فیلمی که باید از Groove تا Grinch را ببینید

به همان اندازه که همه داستان Despicable Me را دوست دارند، من خودم از طرفداران پر و پا قرص Despicable Me هستم، و زمانی که ایلومینیشن تصمیم گرفت یک پیش درآمد اسپین آف با محوریت مینیون از آن بسازد، از دیدن آن بسیار هیجان زده شدم. این فیلم به بررسی ریشه های دوست داشتنی زردچوبه ها و تلاش آنها برای یافتن یک استاد شرور جدید می پردازد و بیشتر انرژی خود را در آن توپ های کوچکی که در دو فیلم قبلی من نفرت انگیز عاشق آنها شده بودیم، می گذارد. عشق ما به Minions با تماشاگران در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شد و فیلم به چیزی شبیه به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد. مینیون ها در همه جا محبوب بودند، از تی شرت و اسباب بازی گرفته تا برچسب ماشین و بازی.

Minions زمانی بود که یک استودیو می‌داند ایده‌اش نمی‌تواند شکست بخورد، اتفاقی می‌افتد. شاید بعضی ها به سختی بگویند که این فیلم خوبی بود، اما این انیمیشن به طرفداران مینیون ها هر چیزی را که می خواستند داد. و این مینیون های بیشتری بود.

۲ – بخوان (۲۰۱۶)

نکات برجسته ایلومینیشن: 5 فیلمی که باید از Groove تا Grinch را ببینید

انیمیشن موزیکال بخوان یک انیمیشن جوک باکس است که در زمان نمایش برای اولین بار در سراسر جهان منفجر شد و به یک پدیده فرهنگی دیگر تبدیل شد و ما همراه با بقیه عاشق آن شدیم. موسیقی هسته اصلی این داستان است و با توجه به این که جوانان این روزها تا چه اندازه موسیقی گرا هستند، نمی توان جذابیت موسیقایی آن را نادیده گرفت. این انیمیشن داستان گروهی از حیوانات انسان‌نما را روایت می‌کند که برای نجات تئاتر محبوبشان از تعطیلی مسابقه آوازخوانی برگزار می‌کنند.

این انیمیشن پر از آهنگ و آهنگ، تازه ترین و شاید مدرن ترین نمایش ایلومینیشن است و همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد. مقاومت در برابر جادوی آن سخت است و با صداپیشگانی از جمله متیو مک کانهی، ریس ویترسپون، ست مک فارلین، اسکارلت جوهانسون و تارون اگرتون، می توانیم بارها و بارها آن را تماشا کنیم. این یکی این یکی از آن فیلم‌هایی است که گاهی اوقات نمی‌توان لبخند زد و همین باعث موفقیت آن می‌شود.

۱ – من نفرت انگیز (۲۰۱۰)

نکات برجسته ایلومینیشن: 5 فیلمی که باید از Groove تا Grinch را ببینید

فیلمی که همه چیز را برای ایلومینیشن شروع کرد، بهترین فیلم ما یا حداقل فیلم مورد علاقه ماست و نقطه عطفی برای دنیای انیمیشن است. این فیلم درباره گرو، یک ابرشرور است که سه دختر یتیم را به فرزندی قبول می‌کند، که منجر به تغییرات خنده‌دار و دل‌انگیز غیرمنتظره‌ای در زندگی او می‌شود. موفقیت آن Illumination را به عنوان یک بازیگر اصلی در دنیای انیمیشن معرفی کرد و شخصیت‌های نمادین Groove و Minions را با فرهنگ پاپ آشنا کرد. Despicable Me اکنون یک فرنچایز بزرگ است که از شش فیلم بلند (شامل دو قسمت Minions)، فیلم‌های کوتاه و جاذبه‌های پارک موضوعی تشکیل شده است.

Despicable Me اصلی، صادقانه، زیبا و خلاقانه، مطمئنا یکی این یکی از لذت بخش ترین انیمیشن های این دهه بود و به لطف آن “مینیون های مزاحم” به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد. هیچ اثر Illumination بهتر از Despicable Me نیست، فیلمی که شرکت را روی نقشه قرار داد.

انتخاب ویژه: فیلم برادران سوپر ماریو (2023)

نکات برجسته ایلومینیشن: 5 فیلمی که باید از Groove تا Grinch را ببینید

بودجه: 100 میلیون تومان

باکس آفیس جهانی: 1.362 میلیون دلار

فیلم “برادران سوپر ماریو” یک پدیده فرهنگی محبوب برای رقابت با گسترده ترین نماد ایلومینیشن، مینیون ها است. و بدون شک زیباترین انیمیشن در کاتالوگ آثار این کمپانی است. این فیلم مجوز بسیار محبوب تولید را از بازی Super Mario دریافت کرد و موفقیت بزرگی را ایجاد کرد.

اولین و احتمالاً آخرین همکاری یونیورسال با غول بازی های ویدیویی نینتندو، فیلم Super Mario Bros. به اندازه کافی سرگرم کننده، رنگ و هیجان برای بچه ها به ارمغان می آورد و در عین حال نوستالژی را برای مخاطبان مسن تر، به ویژه آنهایی که تیوپ دارند، به ارمغان می آورد. کش معروف ایتالیایی بزرگ شده است.

نسخه فیلم Illumination مورد علاقه شما چیست؟ آیا هنوز طرفدار مینیون هستید یا آن لحظه گذشته است؟! نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا