نیر پروتکل (NEAR) در یک ماه گذشته با رشد ۵۰ درصدی توانسته توجه فعالان بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند.

به گزارش رمز ارز نیوز، طبق داده‌ها، نیر پروتکل پس از سقوط به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ ۶ سپتامبر، یعنی ۳.۴۱ دلار، حدود ۵۷ درصد افزایش یافت و در تاریخ ۲۴ سپتامبر به بالاترین سطح هشت‌هفته‌ای خود، یعنی ۵.۳۶ دلار، رسید. در حال حاضر، این رمزارز در محدوده قیمتی ۵.۲۱ دلار معامله می‌شود.

در ادامه، به برخی از عواملی که به قدرت رو به رشد نیر پروتکل کمک می‌کنند، اشاره می‌شود:

پیاده‌سازی شاردینگ، شراکت انویدیا با علی‌بابا و سخنان هریس

نیر پروتکل که بر سرعت بالای تراکنش‌ها و تعامل‌پذیری تمرکز دارد، با پیاده‌سازی شاردینگ توانسته مشکل سه‌گانه بلاکچین را حل کند. این به‌روزرسانی در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۲۴ با اجرای نسخه NEAR ۲.۰ انجام شد. نیر پروتکل دومین زنجیره‌ای است که پس از الروند (Elrond)، این تکنولوژی را به کار گرفته است. با توجه به افزایش تقاضا برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، این پیشرفت به نیر پروتکل کمک می‌کند تا به رشد پایدار و بلندمدت دست یابد.

از سوی دیگر، شراکت جدید بین انویدیا (Nvidia) و علی‌بابا کلود (Alibaba Cloud) نیز تأثیر مثبتی بر توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی، از جمله NEAR داشته است.

همچنین، کامالا هریس، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، به تازگی اشاره کرده که قصد دارد فرصتی را برای هوش مصنوعی و دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده فراهم کند. این نخستین بار بود که هریس موضع خود را در مورد صنعت کریپتو علنی کرد و واکنش مثبتی از سوی بازار به همراه داشت.

رشد شاخص‌های درون ‌زنجیره‌ای

در این میان، داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که فعالیت در شبکه نیر، پیش از رشد قیمت NEAR در یک ماه گذشته افزایش یافته است. تعداد تراکنش‌های روزانه در این پلتفرم از ۲۵ آگوست تا ۲۴ سپتامبر با افزایش ۴۲ درصدی روبرو بوده و تعداد آدرس‌های جدید نیز در همین بازه ۳۰.۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین، بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی دیفای لاما، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در شبکه نیر پروتکل از ۱۸۳.۷ میلیون دلار در ۷ سپتامبر به ۲۴۶.۵ میلیون دلار در ۲۴ سپتامبر افزایش یافته است.

علاوه بر این، داده‌های بازار مشتقات نشان می‌دهند که سود باز قراردادهای آتی نیر پروتکل از ۱۱۴.۹ میلیون دلار در ۷ سپتامبر به ۲۷۹.۲ میلیون دلار در ۲۴ سپتامبر افزایش یافته، که نشان‌دهنده ورود پول جدید به بازار است.

reasons why near protocol has gained 2 min

بریک‌اوت از خط روند نزولی و عبور از میانگین‌های متحرک

تحلیل تکنیکال نیر پروتکل نیز نشان می‌دهد که قیمت این رمزارز در ۲۳ سپتامبر از خط روند نزولی عبور کرده و همچنین، بالاتر از تمامی میانگین‌های متحرک نمایی اصلی (EMA- ۵۰,۱۰۰,۲۰۰) است. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به عدد ۷۰ رسیده که نشان‌دهنده تسلط خریداران بر بازار است. اکنون انتظار می‌رود که گاوها قیمت را به سمت ۶ دلار و سپس به ۶.۴۵ دلار برسانند.

reasons why near protocol has gained 3 min

با این حال، اگر قیمت زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه بسته شود، ممکن است شاهد کاهش ۳۲ درصدی قیمت و رسیدن آن به ۳.۵۰ دلار باشیم.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :